Hallo,
Wil binnenkort op de winterbanden overgaan.
In de winterbanden test komt het merk Nokian WR na de wat duurdere merken toch goed naar voren, heeft iemand ervaring met dit merk ?
Ik heb mijn banden ook nodig straks voor Duitsland/Oostenrijk.
Mijn zomer banden zijn 195/60/R15, het Volvo Boekje adviseerd voor winterbanden 185/65/R14.
Als iemand goede info heeft hoor ik het graag.
Thanx,
Gr Berrie
Winterbanden V40 ('97)
-
- 1st Gear member
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Zou het boekje in dit geval niet direct geloven, maar zou 185/65-15 wel willen adviserenBlack V40 TD '97 schreef:Hallo,
Wil binnenkort op de winterbanden overgaan.
In de winterbanden test komt het merk Nokian WR na de wat duurdere merken toch goed naar voren, heeft iemand ervaring met dit merk ?
Ik heb mijn banden ook nodig straks voor Duitsland/Oostenrijk.
Mijn zomer banden zijn 195/60/R15, het Volvo Boekje adviseerd voor winterbanden 185/65/R14.
Als iemand goede info heeft hoor ik het graag.
Thanx,
Gr Berrie
- J
- 3rd Gear member
de laatste ervaring die ik had met nokian heeft mij doen besluiten nooit meer een dergelijk prut merk om te laten leggen.
Bijna een berlingo om een boom gevouwen tijdens een redelijk zware regenbui, zonder verdere afwijkende omstandigheden (reed door flauwe bocht, normale, snelheid, geen plassen), en had daarvoor al paar keer een "momentje" gehad met die banden.
Blijkbaar was ik dusdanig overtuigend dat ik gratis andere banden kreeg van desbetreffende garage!
testen zijn leuk, praktijk is beter
Bijna een berlingo om een boom gevouwen tijdens een redelijk zware regenbui, zonder verdere afwijkende omstandigheden (reed door flauwe bocht, normale, snelheid, geen plassen), en had daarvoor al paar keer een "momentje" gehad met die banden.
Blijkbaar was ik dusdanig overtuigend dat ik gratis andere banden kreeg van desbetreffende garage!
testen zijn leuk, praktijk is beter
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
-
- 1st Gear member
mmm, mischien toch maar A-merk dan.
Maar op dit momemt is er bij de voorbanden niet heel veel ruimte over binnen de wielkast.
Is het ivm evt moeten opleggen van sneeukettingen niet verstandiger om
185/55/R15 te nemen zodat je boven het wiel wat meer ruimte hebt ?
Gr Berrie
Maar op dit momemt is er bij de voorbanden niet heel veel ruimte over binnen de wielkast.
Is het ivm evt moeten opleggen van sneeukettingen niet verstandiger om
185/55/R15 te nemen zodat je boven het wiel wat meer ruimte hebt ?
Gr Berrie
-
- 5th Gear member
Ik heb het zelfde als Ideboer en dat bevalt mij ook prima.
grt Barry
grt Barry
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
-
- 4th Gear member
Hier nokian all-season (zaten eronder bij aankoop) onder mn oude 440.. ook een keertje flauwe vochtige bocht en een paar rondjes tollen.. nooit meer nokian dus. Toyo zitten er nu onder, zelfde bocht, slechter weer, hogere snelheid, geen probleem.