t3 gaat echt niet vooruit

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8502
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

rsnhakan schreef: Ik vind een T3 toch wel behoorlijk vlot:

Heb er een dagje mee gereden toen die net uit was. Reed veel beter dan een D2!
Alles rijdt toch beter dan een D2 ?

Een D1 of een T1 is er (nog) niet :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

BlackcurrantV70 schreef:
rsnhakan schreef: Ik vind een T3 toch wel behoorlijk vlot:

Heb er een dagje mee gereden toen die net uit was. Reed veel beter dan een D2!
Alles rijdt toch beter dan een D2 ?

Een D1 of een T1 is er (nog) niet :-)
Voor lange afstanden zou ik liever de D2 willen hebben, vanwege het comfort en verbruik op hogere snelheden.
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

BlackcurrantV70 schreef:
rsnhakan schreef: Ik vind een T3 toch wel behoorlijk vlot:

Heb er een dagje mee gereden toen die net uit was. Reed veel beter dan een D2!
Alles rijdt toch beter dan een D2 ?
Over het geheel genomen rijdt de T3 een stuk beter, en zal ook aangenamer over lange afstanden zijn want stiller en soepeler, zodat je meer schakellui kunt rijden.

Wat ik echter bij de D2 aanmerkelijk fijner vind is het gevoel in de koppeling -het aangrijppunt is veel duidelijker- terwijl ik de bak ook net wat fijner vind schakelen. Niet onbelangrijk dus, al weet ik dat je aan zoiets altijd moet wennen.
Chrisito schreef:maar gewoon de trekkracht is niet zo explosief en houdt eergens achteraan de 5000 rpm ermee op!
Tsja...het is een turbomotor, waarbij de trekkracht al vanaf zo'n 1500 toeren volledig paraat is...mag het misschien? De gemiddelde diesel vindt het zo'n tweeduizend toeren eerder allang niet echt leuk meer.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Gebruikersavatar
Phacoid
3rd Gear member
Berichten: 364
Lid geworden op: 19.08.2011 - 15:18

Dat de D2 fijner zou schakelen dan de T3 lijkt me sterk aangezien het dezelfde bak is... Tenzij je het weer hebt over de verhoudingen of powerband, maar de bak is technisch hetzelfde.
Gebruikersavatar
D2
3rd Gear member
Berichten: 361
Lid geworden op: 01.09.2012 - 17:58

Phacoid schreef: Dat de D2 fijner zou schakelen dan de T3 lijkt me sterk aangezien het dezelfde bak is... Tenzij je het weer hebt over de verhoudingen of powerband, maar de bak is technisch hetzelfde.
Ik bespeurde ook niet veel verschil, het zal misschien aan een verschil in kilometrage gelegen hebben, dat in mijn auto de bak net iets verder 'ingesleten' was ofzo.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Gebruikersavatar
Herko_ter_Horst
2nd Gear member
Berichten: 201
Lid geworden op: 05.01.2010 - 14:45
Locatie: Apeldoorn

Probeer het voor de gein eens met het DSTC in de "Sport" stand. Laatst voor het eerst eens echt geprobeerd en ik vond het een behoorlijk verschil qua beleving! Motor krijgt er geen PK of Nm meer door natuurlijk, maar qua responsiviteit en gevoel van snelheid maakt het een heel stuk uit.
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
Gebruikersavatar
Mork
2nd Gear member
Berichten: 110
Lid geworden op: 27.09.2013 - 15:14
Locatie: Zaanstad

Ik ben juist heel tevreden met mijn T3

Vind hem best wel snel en heel erg soepel, zeker in het 90-170kmpu deel
Kan 70 in zijn 6 rijden of 100 in 6e versnelling en 1:20 halen of
140 in zijn 4 en meestal sla ik de 5e versnelling over, gelijk naar 6 als ik tussen 150-170 rij

En muisstil is mijn auto als hij aan het cruisen is... meestal 120-130 in zijn 6e versnelling
V40 R-Design T3|Caspian Blue|Business Pack Pro|Winter Line|Premium Sound
CHRISITO
4th Gear member
Berichten: 689
Lid geworden op: 23.09.2013 - 11:30

Dat cruisen valt inderdaad goed mee! Maar hij is niet altijd even vinnig! Nu na een tijdje met dst sport stand te rijden voelt hij rustiger en soepeler! Motormangement is sinds model m 14 ligt gewijzigd heb ik vernomen.
Plaats reactie

Terug naar “V40”