Alles rijdt toch beter dan een D2 ?rsnhakan schreef: Ik vind een T3 toch wel behoorlijk vlot:
Heb er een dagje mee gereden toen die net uit was. Reed veel beter dan een D2!
Een D1 of een T1 is er (nog) niet

Alles rijdt toch beter dan een D2 ?rsnhakan schreef: Ik vind een T3 toch wel behoorlijk vlot:
Voor lange afstanden zou ik liever de D2 willen hebben, vanwege het comfort en verbruik op hogere snelheden.BlackcurrantV70 schreef:Alles rijdt toch beter dan een D2 ?rsnhakan schreef: Ik vind een T3 toch wel behoorlijk vlot:
Een D1 of een T1 is er (nog) niet![]()
Over het geheel genomen rijdt de T3 een stuk beter, en zal ook aangenamer over lange afstanden zijn want stiller en soepeler, zodat je meer schakellui kunt rijden.BlackcurrantV70 schreef:Alles rijdt toch beter dan een D2 ?rsnhakan schreef: Ik vind een T3 toch wel behoorlijk vlot:
Tsja...het is een turbomotor, waarbij de trekkracht al vanaf zo'n 1500 toeren volledig paraat is...mag het misschien? De gemiddelde diesel vindt het zo'n tweeduizend toeren eerder allang niet echt leuk meer.Chrisito schreef:maar gewoon de trekkracht is niet zo explosief en houdt eergens achteraan de 5000 rpm ermee op!
Ik bespeurde ook niet veel verschil, het zal misschien aan een verschil in kilometrage gelegen hebben, dat in mijn auto de bak net iets verder 'ingesleten' was ofzo.Phacoid schreef: Dat de D2 fijner zou schakelen dan de T3 lijkt me sterk aangezien het dezelfde bak is... Tenzij je het weer hebt over de verhoudingen of powerband, maar de bak is technisch hetzelfde.