Nieuwe member in afwachting van een V70 D4
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 15.02.2014 - 22:16
prachtige auto. Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe (lease) auto. ik kan deze in september bestellen. Ik ben nog aan het dubben of het een V60 of een V70 wordt. Heb je deze Nordic+ geleast en zo ja, viel het leasebedrag mee ?
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Is mij verzekerd door de Volvodealer..coqrouge schreef:Is dat een aanname of daadwerkelijk zo? Het instructieboekje rept daar namelijk met geen woord over.diesel01 schreef: Naar goed Zweeds gebruik springen ze open na een crash..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Martin_D4
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
- Locatie: Huissen
deuren springen idd open bij een aanrijding. Er zit een soort botsindicator op die bij een aanrijding de brandstoftoevoer dichtzet (bij sommige auto's) en ook de vergrendeling ontgrendelt.
Begrijp mij goed ik ben echt wel tevreden over de auto. Ik vind het alleen jammer dat ik moet toegeven dat sommige zaken in die Skoda beter voor elkaar zijn.
Ik heb de handleiding al twee weken op tafel liggen, maar kom er niet toe om hem open te slaan, dus de systemen moeten ook wel intuitief zijn
Als ik het goed heb, kost deze auto bij Athlon €900 p/maand op basis van 40.000 km per jaar.
Begrijp mij goed ik ben echt wel tevreden over de auto. Ik vind het alleen jammer dat ik moet toegeven dat sommige zaken in die Skoda beter voor elkaar zijn.

Ik heb de handleiding al twee weken op tafel liggen, maar kom er niet toe om hem open te slaan, dus de systemen moeten ook wel intuitief zijn

Als ik het goed heb, kost deze auto bij Athlon €900 p/maand op basis van 40.000 km per jaar.
Laatst gewijzigd door Martin_D4 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
-
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 19.09.2005 - 00:50
- Locatie: Lisserbroek
Mijn D4 Nordic+ zou vorige week binnenkomen maar....
Tijdens de hagelbui in Belgie zijn een aantal auto's beschadigt en dit wordt nu hersteld....grrrrr
Tijdens de hagelbui in Belgie zijn een aantal auto's beschadigt en dit wordt nu hersteld....grrrrr
Volvo S80 LE
Volvo V70 LE ice white
Renault Laguna (iedereen maakt fouten....)
Volvo V50
Volvo V70 LE ice white
Renault Laguna (iedereen maakt fouten....)
Volvo V50
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dat de vergrendeling los gaat na een aanrijding kan ik bevestigen uit eigen ervaring.
Ik had het automatisch vergrendelen >7km/u laten activeren in mijn V70N MY06 en na mijn aanrijding in 2012 waren alle deuren los.
Je schrijft dat je na de rit de deuren terug moet ontgrendelen, maar als je 2 maal aan je deurhendel trekt gaat de deur ook open hoor. (Alleen aan de binnenkant uiteraard.)
Ik had het automatisch vergrendelen >7km/u laten activeren in mijn V70N MY06 en na mijn aanrijding in 2012 waren alle deuren los.
Je schrijft dat je na de rit de deuren terug moet ontgrendelen, maar als je 2 maal aan je deurhendel trekt gaat de deur ook open hoor. (Alleen aan de binnenkant uiteraard.)
Laatst gewijzigd door BlackcurrantV70 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Nadeel is dat Volvo-onkundige passagiers je deurhendeltje er proberen af te rukken. Daarom duw ik meestal op het knopje om te ontgrendelen voordat ze aan de hendel beginnen te rukkenBlackcurrantV70 schreef:Je schrijft dat je na de rit de deuren terug moet ontgrendelen, maar als je 2 maal aan je deurhendel trekt gaat de deur ook open hoor. (Alleen aan de binnenkant uiteraard.)

V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Bij ons rijdt bijna de hele familie en vriendenkring met Volvo dus die kennen het allemaal 

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Martin_D4
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
- Locatie: Huissen
Dat de deur na twee trekjes open gaat snap ik. Maar wat ronduit onhandig is, is het feit dat ik vervolgens met de AB de rest van de deuren moet openen. Volwassen bijrijders moeten zich maar aanpassen, maar de inhoud van de kinderstoel doe ik toch echt zelf de deur voor open. En dat vraagt dus een extra handeling. Maar goed, optie staat uit. Geen last meer van.BlackcurrantV70 schreef: ....
Je schrijft dat je na de rit de deuren terug moet ontgrendelen, maar als je 2 maal aan je deurhendel trekt gaat de deur ook open hoor. (Alleen aan de binnenkant uiteraard.)
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Mmm, ik doe liever die extra handeling om de deuren te ontgrendelen dan dat er aan het verkeerslicht een onguur figuur mijn passagiersdeur opentrekt en instapt.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Op het ontgrendelknopje drukken in de bestuurdersdeur, en alles is open. Ook de achterdeuren. En als het kinderslot op staat kan jij wel langs buiten de deur openen en de kinderen kunnen dat niet langs binnen. Prima toch ?
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Martin_D4
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
- Locatie: Huissen
Inmiddels ruim 7000 km gereden en de auto begint steeds mooier te lopen. Verbruik is op een lange rit vanuit italie ongeveer 1 op 16.6 (160 km p/uur en flink wat wegwerkzaamheden met 80 km p/uur)
In NL met 120 op de snelweg is het verbruik ongeveer 1 op 20. Dus dat valt in het geheel niet tegen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat 120 km/puur niet vaak voor komt. De rust in de auto en soepel motor nodigen wel uit om standaard te hard te rijden.
Stoelen zitten perfect zolang je maar actief blijft zitten. Zodra je onderuit gaat "hangen" dan kom je er achter dat de stoel daar niet voor ontworpen is. Helemaal goed dus.
inmiddels zijn alle menu opties "eigen geworden" en kan ik snel mijn weg vinden in de knoppen en opties..
Helemaal tevreden en die Skoda?.. die heb ik nog geen dag gemist..
In NL met 120 op de snelweg is het verbruik ongeveer 1 op 20. Dus dat valt in het geheel niet tegen. Ik moet wel eerlijk toegeven dat 120 km/puur niet vaak voor komt. De rust in de auto en soepel motor nodigen wel uit om standaard te hard te rijden.
Stoelen zitten perfect zolang je maar actief blijft zitten. Zodra je onderuit gaat "hangen" dan kom je er achter dat de stoel daar niet voor ontworpen is. Helemaal goed dus.
inmiddels zijn alle menu opties "eigen geworden" en kan ik snel mijn weg vinden in de knoppen en opties..
Helemaal tevreden en die Skoda?.. die heb ik nog geen dag gemist..

(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
1/20 vind ik een hele nette waarde voor een grote V70 met 181pk en automaat.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
TS heeft een handgeschakelde. Ik zit met de automaat aan 6,7 l/100 km dus omgerekend 1 op 15. Wel een beetje zware voet soms. Is 1,5 l/100 km zuiniger dan de vorige (met handbak), dus ik ben best tevreden.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
- Martin_D4
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 16.04.2014 - 15:03
- Locatie: Huissen
overall kom ik ook niet hoger uit dan 1 op 16. Rechtervoet is daar de oorzaak van. En ritten van 1350 km aan één stuk komen niet vaak voor, dus het effect van even flink doortrekken zie je veel sneller terug in het verbruik.Fulaks schreef: TS heeft een handgeschakelde. Ik zit met de automaat aan 6,7 l/100 km dus omgerekend 1 op 15. Wel een beetje zware voet soms. Is 1,5 l/100 km zuiniger dan de vorige (met handbak), dus ik ben best tevreden.
(1998) 940 Polar Limited Edition (356.000km)
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
(2014) V70 D4 Nordic+ Electric Silver (124.000km)
(2012) Skoda SuperB 1.6 Tdi (115.000)
(2003) Peugeot 406 GT 2.2 hdi (375.000 km)
(1999) Peugeot 406 2.0 Hdi (320.000 km)
(2003) Seat Toledo 1.8 20v
(2001) Seat Toledo 1.8 20v
(1998) Opel Astra 1.6
(1994) ford fiesta
- Fulaks
- 6th Gear member
- Berichten: 4271
- Lid geworden op: 31.07.2007 - 15:46
- Locatie: Antwerpen
Als ik de vergelijking met mijn vorige 2.4D van 163 PK maak, dan blijkt dat die heftig uit de tank putte in stadsverkeer en net zuiniger werd bij snelwegritten ook al deed ik die aan hoge snelheid. De nieuwe is veel zuiniger in het dagdagelijk gebruik, maar lust een aantal slokken extra als je hem flink de sporen geeft op de autobahn. Het is dan ook maar een tweelitertje. Ik reset m'n gemiddeld verbrui nooit, en op vakantie (vrijwel altijd door Duitsland) zakte het gemiddelde met een dikke halve liter, met de nieuwe neemt het toe. Verder is dat natuurlijk geen probleem, overall dus inderdaad een stuk zuiniger.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 1st Gear member
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 11.07.2012 - 09:06
Je bent duidelijk een VAW rijder geweest, ik merkte exact het zelfde toen ik in mijn eerste Volvo stapte.Martin_D4 schreef: @AST:
eerste bericht over de auto is verdwenen na de laatste crash van het forum.
Maar een update:
auto rijdt heel goed. D4 is een top motor. Qua verbruik na 2000 km kan ik weinig zeggen. 1 op 15 is nog niet de eindstand denk ik.
Qua ergonomie ben ik niet heel tevreden. als ik het vergelijk met mijn vorige "duitser" dan is dit echt een stap terug.
het geheel is gewoon minder intuïtief dan de producten van VAG.
de optie om de deuren te sluiten na het weg rijden heeft ook een eigenaardigheid. Bij het uitstappen moet je vervolgens alle deuren weer ontgrendelen met de Afstandbediening.
cruise control moet na elke start weer opnieuw aangezet worden. Idem voor de regensensor.
Het zoeken van contacten in het telefoon boek is ook niet echt makkelijk. Je bent ongemerkt toch meer met het scherm bezig dan dat je op de weg let. De voice control daarentegen bevalt prima. Die optie werkt goed.
Wat ik echt een dom ding vind is de dual zone climatronic. Als een bestuurder de temp aanpast dan geldt dit voor de hele auto, als een bijrijder dit doet, dan geldt dit uiteraard alleen voor de rechterkant. Nou zit ik continue aan beide knoppen te draaien om alles op 20 graden te krijgen.
Qua comfort en stoelen is dit echt een zegen in vergelijking tot die harde plank van Skoda. Ik heb nu weer het Franse comfort, maar dan zonder de rammeltjes en piepjes.![]()
Begrijp mij goed het is echt een super fijne auto om in te rijden en ik ga hier ook zeker van genieten de komende vier jaren. Alleen de Zweedse ergonomie is anders dan de Duitse standaard.
Uitstappen is je inmiddels al duidelijk, je kunt 2x het portier openen of gewoon het knopje voor ontgrendelen. Bij VAW wagens kon je nog instellen dat als je de sleutel uit het contactslot haalde je automatische ontgrendelde, die optie mis ik soms wel eens.
Regensensor/cruise vind ik zelf niet echt een probleem
