Onderhoudskosten Volvo 440

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
loes
1st Gear member

Ik zit er aan te denken om een volvo 440 aan te schaffen. 'Van huis uit' ben ik volvo gewend en dat weet je wat voor (fijne) auto's het zijn).
Als het een volvo wordt, zal het een volvo worden uit ongeveer 1992-1996, prijs tussen 1500 - 2200 euro.

Nu is mijn vraag:
Hoe zit het met de oudere volvo's? Technisch gezien, gaan er vaak bepaalde dingen kapot of zijn het echte doorzetters. Als er iets kapot gaat is het dan zo dat je het A vaak niet zelf kunt vervangen (ivm moeilijk bereikbare plaatsen rondom motor bijv) en B dat het prijziger is dan een andere auto (bijv een japanner, mazda, toyota enz).

Kan iemand mij van mij vaag een goede indicatie geven, want dat een volvo prettig rijdt, veilig voelt enz weet ik het enige waar nu mijn aankoopkeuze vanaf hangt zijn de onderhoudskosten...en kost een distributieriem vervangen echt ongeveer 400 euro?!
Ik zou het fijn vinden als een (of meerdere) van jullie mij een gedegen advies kunnen geven, het wordt mijn eerste auto en onderhoudskosten zijn belangrijk, ik (nog?) geen geldboom in de tuin heb staan!

Bedankt.

Loes
wpee
5th Gear member

let op roest bij de rand van de achterspatborden en onder de dorpel, onder de dorpel kun je zo niet zien, daar zit de sideskirt tegen. Trak aan het kapje bv, als het metaal eronder doorgeroets is springt dit los.

Distributieriem zelf doen, 100 euro onderdelen

Wim
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Rsport
3rd Gear member
Contacteer:

Of een 440 onderhoudsgevoeliger is dan een japanner uit die tijd, ik denk dat het niet veel uitmaakt.

Als je een goed onderhouden exemplaar koopt, en em zelf ook goed onderhoud (elke 15.000km een beurtje, wat vaak niet meer dan olieverversen inhoud) dan kun je er nog jaren mee vooruit, verder houd je wel de normale slijtage delen als banden remblokken etc etc.

Als je zelf handig bent haal je gewoon de onderdelen en monteer je het zelf, dan is onderhoud zeker niet duur, mocht je het niet kunnen ga je naar de Volvodealer of een goede garage bij je in de buurt.

Let wel de Volvodealer is maybe qua onderdelen niet bijzonder veel duurder, maar ze zijn wel geneigd alles maar te vervangen ipv een oplossing te zoeken. (mijn ervaring met de 480T)
Volvo 480 GT-Turbo 1995
Volvo V40 T4 1998
Volvo 460 1.7 GLE 1990
Volvo 850 TDI 1996
Volvo 480 Turbo 1994
Volvo 850 2.3 T5 automaat 1994
Volvo 460 2.0 Sports Line 1995
Volvo 460 1.8 1996
Volvo 460 1.6 1995
Volvo 480 GT-Turbo 1994
Volvo 480 Turbo 1993
jjvwier
1st Gear member

Hoi loes

Probeer altijd een auto te kopen met HISTORIE. Altijd een ingevuld onderhoudsboekje er bij, liefst dealeronderhouden. Altijd met NAP gegevens. Dat is ozo belangrijk. Vanuit de onderhoudshistorie kun je veel info halen hoe de auto bereden is, of de auto regelmatig zijn onderhoud heeft gehad en wat er al aan vervangen is. Dat is ook voor een Volvo van groot belang en of hij nog een aantal jaren goed blijft fucntioneren.

Zelf heb ik 3 maand geleden bij een VAKgarage een mooie 440 uit 97 gekocht, met ALLE papieren erbij, alarm certificaat, airco certificaat, onderhoudsboekje, instructieboekje, adres vorige eigenaar, etc etc etc.
Ik kan je het aanbevelen. Een vakgarage geeft altijd een zekere maat van zekerheid. Dit bedrijf deed alleen maar in auto's met alle papieren en betrouwbare km's.
Maar reke altijd wel op het feit dat je altijd wel wat moet vernieuwen aan een gebruikte auto. Geen enkele occasion is perfect. Ook heb ik wel wat moeten vervangen, maar dat was normale slijtage

Koop je een 440, neem dan aub de 1.8, liefst van de laatste produktie.
let echt op de achterspatbordrandjes, die roesten soms. Let op de handremwerking, schakelt hij strak, is de auto nog stevig in de veren, en ziet de motor er nog een beetje schoon uit, geen smeerboel dus.

Succes, als je hierop let heb je nog veel plezier van je 440.

Johan
loes
1st Gear member

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie snelle en interessante reacties, hier kan ik zeker mee verder...nog even doorsparen en dan laat ik denk ik begin volgend jaar weten of ik officieel mag blijven bij dit forum haha!

Groet Loes
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”