Gisteren wagen nr garagist gebracht,
airco defect,
krijg ik een telefoontje later op de avond, meneer, we hebben een defecte koppeling.
Ik ga al maar eens rekenen wat die 8 jr oude auto me nog mag kosten.
2 jr geleden beslist om de wagen op te rijden, ik hoopte op nog eens 6 jr met een extra max kostenplaatje van 3000.
wat kan ik nog verwachten in die laatse 4 jr;
turbo?
airco condensor
achterste remschijven (voorste pas nieuw)
heeft gelukkig geen DPF, maar de katalysator zal er ook wel aan gaan vrees ik, samen met de rest vd uitlaat
Ik durf er geen getallen achter zetten, maar die 3000 lijkt realiteit te worden.
Koppeling defect
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1941
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
Turbo lijkt mij sterk, evenals condensator. Koppeling bij Volvo service Uden is ook niet heelbduur, valt allemaal reuze mee...
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- MartenS40
- 4th Gear member
- Berichten: 655
- Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16
Misschien even handig om er bij te zetten om welke auto het gaat. Met name welke motor je hebt, welke kilometerstand, en hoeveel je nog verwacht te rijden in die 6 jaar.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 02.09.2010 - 20:36
Gewoon blijven rijden. Als je maar om de 10.000 km verse olie met filter 5w-30 volsynth.
Niet gelijk gaan gassen met koude motor, dan slijt de turbo niet.
Je weet toch niet tevoren wat er komt.
Achterschijven/blokken is toch niets bijzonders. Zet je er zo ff in.
Niet gelijk gaan gassen met koude motor, dan slijt de turbo niet.
Je weet toch niet tevoren wat er komt.
Achterschijven/blokken is toch niets bijzonders. Zet je er zo ff in.
BG_Volvoforum schreef: Gisteren wagen nr garagist gebracht,
airco defect,
krijg ik een telefoontje later op de avond, meneer, we hebben een defecte koppeling.
Ik ga al maar eens rekenen wat die 8 jr oude auto me nog mag kosten.
2 jr geleden beslist om de wagen op te rijden, ik hoopte op nog eens 6 jr met een extra max kostenplaatje van 3000.
wat kan ik nog verwachten in die laatse 4 jr;
turbo?
airco condensor
achterste remschijven (voorste pas nieuw)
heeft gelukkig geen DPF, maar de katalysator zal er ook wel aan gaan vrees ik, samen met de rest vd uitlaat
Ik durf er geen getallen achter zetten, maar die 3000 lijkt realiteit te worden.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 21.02.2012 - 15:33
Oef, bleek een koppelstukje vd airco te zijn, condensor ook defect, 370 euries.