Occasion C30 kopen met 'hoge' KM stand?

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
rvt
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 04.07.2014 - 22:25

Hallo allemaal,

mijn vrouw en ik zijn op zoek naar een Volvo c30 met lederen bekleding, we zijn maar met z'n tweetjes dus een kleine auto is mooi voor ons.
We hebben zo ongeveer 10K euro kwa budget en volgens mij kunnen we daar wel wat voor kopen.
Er staan mooie te koop maar blijkbaar zakt de prijs behoorlijk naarmate de KM stand hoger is.

Vraag aan jullie is (aannemende dat de auto dealer onderhouden is...)

1) Tot welke Km stand is het verstandig om een C30 te kopen?
2) Enige zaken waarop te letten als de KM stand wat hoger is, bv >150.000Km ?
3) Andere zaken specifiek voor de C30 (of Volvo) waarop te letten?

Groet,
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29483
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Welkom.
De C30 is een goede auto, altijd kijken naar onderhoudshistorie en een lange proefrit maken. Weet je al welke motor je wilt, diesel of benzine?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

C30 is idd een erg fijne auto als je met zn tweeen bent. Bij diesel, distributieriem controleren en tijdens testrit kijken of auto erg schokt (=egr). D2/1.6d is op zich prettige auto, als je het budget hebt kijken naar 2.0D of D3. Bij benzine gaan voor 2.0 benzine, geen strepen trekker maar wel een prima blok en net iets mooiere loop dan de 1.6 benzine. En mocht je hem tegenkomen is een t5 natuurlijk het summum. ;)
Daarnaast rijdt de Handbak fijner dan de geartronic vind ik persoonlijk en met name zuiniger. Daarnaast even bij ex lease kijken of het laatste onderhoud wel heeft plaatsgevonden. Viel me bij mijn lease c30 op dat de laatste onderhoudsbeurt (120k en 140k) geen echt onderhoud meer werd gedaan uit zuinigheid van de lease maatschappij. Is wellicht niet altijd zo, maar zou voor het zekere even een aankoopkeuring doen. Verder is de C30 een top auto, wegligging is erg goed en met een leuk motorblok is het wel genieten. Qua opties altijd high performance audio nemen(staat op het opstartscherm als je de auto start) en xenon is ook wel erg prettig. Met name de koplampen van voor de fscelift vond ik de halogeen minder goed lichtbeeld geven ondanks de lensen. Vanaf de facelift was het aanzienlijk verbeterd. Mocht je verder nog gadgets willen inbouwen kan je langs volvotech gaan voor ipod e.d. . Succes met shoppen! En geniet er vooral van!
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40990
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Tot 150.000 km koop je bij de dealer een Selected Used car met dealergarantie: http://selekt.volvocars.nl/zoekresultaten/Volvo/C30/
En daar zijn er heel wat onder de € 10.000 bij
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

V50 R schreef: Bij benzine gaan voor 2.0 benzine, geen strepen trekker maar wel een prima blok en net iets mooiere loop dan de 1.6 benzine. En mocht je hem tegenkomen is een t5 natuurlijk het summum. ;)
De 1.6 vind ik zelf ook wat te mager in een C30. Vergeet trouwens niet de 2.4i, daarvan worden er ook heel wat als occasion aangeboden.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
MartenS40
4th Gear member
Berichten: 655
Lid geworden op: 01.06.2010 - 15:16

1) De meeste benzine motoren (1.6-2.0) zouden toch zeker de 3 ton moeten kunnen halen, wellicht meer, maar dat komt nog niet heel veel voor (benzine rijdt men meestal niet meer dan 20k per jaar mee, en ze zijn er nog geen 10 jaar). De 2.4 haalt ook makkelijk 3 ton. De diesels doen dat ook, al is de 1.6d een beetje een gok, alsook de 2.0d soms. Als de auto aantoonbaar goed onderhouden is gaan de meesten heel lang mee. Ik heb zelf ervaring met de nagenoeg gelijke S40/V50 met hoge km standen en dat is zelfs met de 'probleem' motor 2.0D bij mij niet een probleem geweest. Interieur, onderstel en electronica houden het prima uit tot 3 ton+. Een maandag modelletje daargelaten. Bereken dus hoe lang je de auto wilt rijden, doe dat keer het aantal kilometers dat je per jaar rijdt, en trek dat af van 2.5/3 ton, en daar heb je je kilometerstand waar je voor moet kijken.

2) Extra aandacht geld bij alle auto's voor de condensors. Bij de diesels lekkende injectoren, roetfilter, turbo (vooral 1.6D en 2.0D), en dualmassavliegwiel. Bij de benzines het dualmassavliegwiel en/of rare geluiden bij de distributieketting vandaan (1.6-2.0). Verder letten op niet te hoog verbruik. 2.4 zijn vrij solid, zit wel ietsje meer onderhoud aan en verbruiken meer. Verder de gebruikelijke dingen waar men bij auto's op dient te letten.

3) Niet echt, auto's wel even uitlezen op storingen, goed na laten kijken/natrekken, en een beetje gezond verstand meenemen. Ook volvo is niet vrij van probleemauto's/schademodellen.

De 1.6 is te licht, 1.8 naar mijn mening ook nog enigsinds. De 2.0 is onder normaal gebruik voldoende te noemen. Komt goed mee en dergelijke, alleen de echte kracht zit pas voorbij de 4000tpm.
Laatst gewijzigd door MartenS40 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 241
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Anderhalf jaar geleden voor mijn vrouw een C30 1.6 benzine uit 2007 gekocht met een hoge km stand van 225.000. Hiermee nog geen enkel probleem gehad. Een fijne auto, snel op temperatuur. Dat is fijn bij de vele korte afstanden die ze maakt. 1.6 liter motor is wat aan de krappe kant maar helpt wel om het benzine verbruik in de hand te houden. Ze rijd maar 11000 km per jaar en ik verwacht dat ze er nog een hele tijd mee vooruit kan.
Het is voor ons een goede aankoop gebleken.
De performance audio valt wel erg tegen wanneer je zelf de high performance gewend bent.

Succes met je keuze.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
GijsP
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.10.2013 - 17:24

Ik heb mijn C30 1.8 in augustus 2013 aangeschaft voor een kleine €10.000,- met ongeveer 45.000 KM op de teller. Dan wel geen leren bekleding, maar heb wel een proefrit gemaakt in een C30 2.0 Summum met 53.000 km op de teller de prijs daarvan was ook net geen €10.000,- Dus ik denk dat je voor dat bedrag wel een C30 met een lage stand moet kunnen vinden die aan je eisen voldoet.
Ik weet niet waar je vandaag komt, maar in het Oosten van het land liggen de prijzen een stuk lager. Die van mij komt bij een dealer vandaan in de richting van Overijssel. Bijna dezelfde versie in de randstad was dezelfde prijs, maar had rond de 140.000 km op de teller... Dus een stukje rijden kan voordelig uitpakken ;)
Plaats reactie

Terug naar “C30”