Mijn Volvo (242), loopt warm bij hogere snelheden.
Als ik gewoon over provinciale wegen 80/90 rijd, blijft de temperatuur mooi in het midden. Zodra ik de snelweg op ga een 110/120/130 rijd stijgt de temperatuur tot bijna in het rode.
Wanneer ik de verwarming vol aanzet zodat hij zijn warmte kwijt kan, daalt de temperatuur weer een beetje.
De thermostaat is eruit geweest, deze werkt gewoon nog. Er zit geheel nieuw koelvloeistof op (dit staat precies goed op peil).
Waar zou dit aan kunnen liggen??
Ps. ik heb zelf zitten denken dat de radiateur misschien een beetje verstopt zat, maar voordat ik hem eraf haal zou ik eerst graag wat tips van de kenners willen hebben!
EDIT: de radiateur is aan de buitenkant al flink uitgespoten met een tuinslang.
Warm lopen 242
- Peter Timmer
- 2nd Gear member
Ik denk toch dat er vuil oid in je radiateur zit. Dit hoeft niet persé inwendig te zijn. Er kan ook veel vuiligheid tussen de lamellen van je radiateur zitten, of misschien zijn er wel een aantal aluminium lamellen weg. Gezien de leeftijd van je 242 kan het zo maar zijn dat de lamellen er spontaan afvallen.
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
- Dirk242
- 2nd Gear member
Alle lamellen zitten er nog en ik heb de startpost even aangepast. De radiateur is namelijk al helemaal uitgespoten.Peter Timmer schreef:Ik denk toch dat er vuil oid in je radiateur zit. Dit hoeft niet persé inwendig te zijn. Er kan ook veel vuiligheid tussen de lamellen van je radiateur zitten, of misschien zijn er wel een aantal aluminium lamellen weg. Gezien de leeftijd van je 242 kan het zo maar zijn dat de lamellen er spontaan afvallen.
242 GL
- Dirk242
- 2nd Gear member
Niemand?
Er zijn hier toch echte 240 kenners.
Ik heb er ook aan zitten denken of er misschien een foute radiateur inzit. Er is ooit niet netjes aan gesleuteld. Dit is allemaal opgelost, maar de radiateur zou nog wel eens niet goed kunnen zijn.
Weet iemand misschien welk type erin hoort en waar ik dit kan vinden?
Alvast bedankt.
EDIT: echt niemand die er iets vanaf weet?
Er zijn hier toch echte 240 kenners.
Ik heb er ook aan zitten denken of er misschien een foute radiateur inzit. Er is ooit niet netjes aan gesleuteld. Dit is allemaal opgelost, maar de radiateur zou nog wel eens niet goed kunnen zijn.
Weet iemand misschien welk type erin hoort en waar ik dit kan vinden?
Alvast bedankt.
EDIT: echt niemand die er iets vanaf weet?
242 GL