Heeft iemand hier ervaring met de polestar upgrade voor de 220PK sterke 2.5 T5 motor?
De motor laten tunen bij een tuningbedrijf is uiteraard goedkoper en waarschijnlijk weten die er nog wel meer vermogen uit te krijgen, maar ik speel liever op safe met de Polestar upgrade welke origineel door Volvo word geleverd. Op een nieuw model word bijvoorbeeld de garantie ook niet aangetast, dus dan moeten ze nog wel in de veilige marges zitten.
Vrijdag word mijn C30 voorzien van de software.
Over een tijdje zal ik in ieder geval hier mijn ervaring delen.
Groet
Ervaring met Polestar upgrade voor T5 2.5 220PK?
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Aan de hoeveelheid reacties te zien weinig ervaring hier met deze software update/grade; volgens mij zijn de standaard ‘remaps’ van Rica, BSR etc. ook relatief ‘safe’ (vermogenstoename van 20% ongeveer). Veel belangrijker is natuurlijk hoe je met je auto omgaat. Ben in ieder geval benieuwd hoe de Polestar remap bevalt!
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
Inmiddels zit de remap er op. Helaas nog niet echt kunnen testen.
Je voelt wel dat het volledige koppel sneller beschikbaar is en de 1 en 2 ben je binnen no time door. Ben vooral benieuwd wat de auto doet bij cruisen en inhalen op de snelweg. Echter daar nog niet gereden. Ook het "luie" een beetje van de motor af en voelt hij wat sportiever.
Gisteren de registratie gedaan voor het certificaat en de badge is besteld.
Je voelt wel dat het volledige koppel sneller beschikbaar is en de 1 en 2 ben je binnen no time door. Ben vooral benieuwd wat de auto doet bij cruisen en inhalen op de snelweg. Echter daar nog niet gereden. Ook het "luie" een beetje van de motor af en voelt hij wat sportiever.
Gisteren de registratie gedaan voor het certificaat en de badge is besteld.
'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Benieuwd wat je ervaringen op de snelweg zullen zijn. En van de geplaatste badge willen we natuurlijk een foto zien! 

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- mr_cox
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 26.11.2011 - 13:11
- Contacteer:
Inmiddels al weer wat KM sinds de upgrade gereden. De T5 was al schakellui te rijden, maar nu helemaal. Ook in zijn 6 voel je bij inhalen met 120 nog een duwtje in de rug. Tevens is de motor wat feller en valt de C30 wat sportiever te rijden.
Vandaag kom ik door Duitsland, bij mooi weer tevens even de top proberen.
Hier een fototje:

Vandaag kom ik door Duitsland, bij mooi weer tevens even de top proberen.
Hier een fototje:

'05 V50 2.4 Momentum Dawn Blue pearl
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic
'01 Fiat Panda Young 1.1 MPI
'91 Jeep Wrangler 4.0 Sahara
'72 VW Kever 1200
'07 C30 T5 Polestar Momentum Titanium Grey Metallic