Gisteren heeft mijn in de Volvogarage een 80 ampérezekering vervangen, die was doorgeslagen, en was de basis van reeks storingen. Nu daarjuist start ik de S70 voor het eerst vandaag, en het rook na het starten naar verbrand door de luchtroosters. Na controleren van de zekering, zag ik dat deze weer doorgeslagen is
80 ampére zekering, slaagt telkens door
- belgian-tsm
 - 4th Gear member
 - Berichten: 764
 - Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
 - Contacteer:
 
Hallo,
Gisteren heeft mijn in de Volvogarage een 80 ampérezekering vervangen, die was doorgeslagen, en was de basis van reeks storingen. Nu daarjuist start ik de S70 voor het eerst vandaag, en het rook na het starten naar verbrand door de luchtroosters. Na controleren van de zekering, zag ik dat deze weer doorgeslagen is
            
			
									
									
						Gisteren heeft mijn in de Volvogarage een 80 ampérezekering vervangen, die was doorgeslagen, en was de basis van reeks storingen. Nu daarjuist start ik de S70 voor het eerst vandaag, en het rook na het starten naar verbrand door de luchtroosters. Na controleren van de zekering, zag ik dat deze weer doorgeslagen is
- cees klumper
 - 4th Gear member
 - Berichten: 537
 - Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
 - Locatie: San Diego, California
 
80 ampere is fors! Ik wist niet eens dat we die hadden.
Zekeringen slaan meestal door om een reden. Nu het twee keer is gebeurd lijkt me erg waarschijnlijk dat er een belangrijke oorzaak is die ik zou willen opsporen.
Succes, ikzelf heb weinig kaas gegeten van electra maar kortsluiting door slechte bedrading is in elk geval een 'likely suspect'.
            
			
									
									Zekeringen slaan meestal door om een reden. Nu het twee keer is gebeurd lijkt me erg waarschijnlijk dat er een belangrijke oorzaak is die ik zou willen opsporen.
Succes, ikzelf heb weinig kaas gegeten van electra maar kortsluiting door slechte bedrading is in elk geval een 'likely suspect'.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
						2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- belgian-tsm
 - 4th Gear member
 - Berichten: 764
 - Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
 - Contacteer:
 
Na raadpleging handleiding, blijkt dat de zekering te zijn voor de gloeibougies.  Ik weet niet of het hem er iets aan doet, maar 1 van de 5 gloeikaarsen is wel defect.  Ik weet niet of Benzine motoren ook zo een zekering hebben, maar ik denk dat normaal enkel bij een diesel van toepassing is.
            
			
									
									
						- belgian-tsm
 - 4th Gear member
 - Berichten: 764
 - Lid geworden op: 15.04.2010 - 18:57
 - Contacteer:
 
vol in sluiting ?    ik rij al 2 jaar rond met 1 kapotte gloeikaars, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
            
			
									
									
						- 
				MarioC70
 - 6th Gear member
 - Berichten: 4809
 - Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
 - Locatie: Utrecht
 
Er zit ergens in het gloeisysteem een flinke sluiting.belgian-tsm schreef: vol in sluiting ? ik rij al 2 jaar rond met 1 kapotte gloeikaars, maar dat bedoel je waarschijnlijk niet?
Meten is weten..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
						














