Veel rolgeluid V40

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
ewester
Starter

Sta op het punt de nieuwe V40 D4 aan te schaffen, maar ben vandaag tijdens een proefrit geschrokken van het rolgeluid dat de auto maakt. Reed een V40 Momentum van een medewerker van de garage met 17 inch Michelin banden. Op de snelweg boven de 100 euro begint het al en wordt alleen maar erger als ik harder rijd. Heb twee familieleden meegenomen en die waren ook verbaasd over het lawaai.

Wil graag een R-design aanschaffen. Heb daar onlangs korte tijd in gereden en kan me niet heugen dat ik er destijds ook last van had. Die D4 stond op 16 inch velgen.

Binnenkort ga opnieuw met beide auto's rijden.

Maar ben benieuwd wat de ervaringen van anderen zijn. En of de uitvoering dan wel de grootte van de banden invloed hebben.

Vond een review waarin het rolgeluid ook als nadeel wordt genoemd. http://www.carblogger.nl/test-volvo-v40 ... -van-2014/

Voor mij is het echt een breekpunt om de V40 niet aan te schaffen. Wat ik heel spijtig zou vinden, want verder vind ik de auto echt top.

Hoor graag van jullie.

Eelko
Jumpman
4th Gear member

Ik rijd zowel in de zomer als winter op Michelin.
225/40R18 Pilotsport 3 zomer
205/50R17 Alpin A4 winter (heb nu de Alpin A5's besteld)

Ik heb totaal geen last van te veel afrol geluid. Wel is de V40 zo stil dat je wind en banden hoort maar that's it.
2022: Volvo XC40 Pure Electric SM Plus Fjord Blue 20" MY Early 2023
2019: Mercedes-Benz A180d Business Solution AMG Limousine
2016: Renault Talisman 1.6 dCi 130pk Intense Limousine.
2013: Volvo V40 D2 R-Design MY14
2010: Volvo V50 D2 Sport MY11
2007: Honda Civic 2.2 cdti Executive
V50 R
6th Gear member

Welkom ten eerste! Vandaag regende het erg hard dus logisch dat er meer lawaai was tijdens de proefrit. Daarnaast kunnen enkele opties een verschil maken, had de auto bijv een panoramadak, sportonderstel en/of waren de banden opgepompt tot eco 2.6bar? Std. onderstel en de 17inch banden (pirelli) vind ik persoonlijk een goede rustige combi, zeker tov de vorige d2. Wellicht dat de isolatie bij de D2 anders is?
Het is natuurlijk ook afhankelijk van wat je eerst gewend was te rijden. Het ene merk heeft betere isolatie dan de anderen. Succes met je keuze!
ewester
Starter

Dank. Volgende proefrit is ook zeker bij droogweer. Ben benieuwd naar de verschillen. Auto had geen panoramadak of sportonderstel. Heb nu een BMW 320D van een jaar of zeven out. Daar zaten eerst runflat banden onder. Die heb ik er snel afgegooid omdat ze ook veel lawaai maakten. Probleem was daarna opgelost. Hoop dat V40 ook met banden op te lossen is. Wil de auto graag aanschaffen, maar is geen pak suiker dus moet wel goed zijn. Wil ook nog kijken of ik met 18 inch kan rijden en inderdaad Pirelli ipv Michelin.
V50 R
6th Gear member

Een 320d is wel een klasse hoger, dus de isolatie zal daar ook wat uitgebreider zijn. Maar goed, denk dat het goed is dat je nogmaals proef gaat rijden, en let ook echt op de bandenspanning, die staat bij volvo erg hoog namelijk. Geeft een stuiterig gevoel en knalt wat meer.
Veel plezier iig met je keuze, wordt vast een leuke auto!
dfeijen
1st Gear member

Heb de standaard maat velgen en banden op mijn D4 R-Design. Heb verder geen last van rolgeluid. Ik vind het motorgeluid daarbij zeer goed gedempt alleen daardoor vallen de andere geluiden wel meer op.
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Heb 18" velgen, Michelin banden en sportonderstel en vind persoonlijk de V40 stukken stiller dan de BMW 125d die ik hiervoor had. Afrolgeluiden vallen mij niet echt op in negatieve zin. Maar het is maar net waar je jezelf op focust. Ik word bijvoorbeeld helemaal gek van rammeltjes (nog geen ontdekt in de V40) die verder niemand storen.
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
D2
3rd Gear member

Ik herken deze klacht niet, ik vind eerder het windgeruis storend dan enig ander bijgeluid in de auto. De Pirelli's waarnaar gerefereerd wordt, worden daarmee de Cinturato P7's bedoeld? Die had ik af-fabriek ook onder de auto. Ik zou ze afraden, qua rijeigenschappen zijn ze prima maar ik haalde er een significant veel hoger verbruik mee dan op mijn winterbanden. Na twee van de vier Pirelli's lekgereden te hebben zijn er in totaal 3 Michelin Primacy3's onder gemonteerd, het verbruik is echt beter aan het worden. Bandenspanning rondom staat bij mij op 2.6; Mijns inziens zorgt een hogere bandenspanning overigens voor minder rolweerstand en dús minder geluid. Het zou misschien kunnen dat de auto waarmee proefgereden is een erg lage bandenspanning had.
ewester schreef:Op de snelweg boven de 100 euro begint het al
Kostbaar ritje! ;)
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
pimko
1st Gear member

Ik heb gisteren een proefrit gemaakt. Dat was met een R-Design. Ik genoot van de rust in de auto. Nou is bij mijn huidige auto het geluid wel een aandachtspunt, dat is echt heel hard, dus het zal ook met perceptie te maken hebben.
Overigens vertelde de verkoper mij ook dat er geen verschil meer zit tussen het onderstel van een R-Design en van een Summum.
Plaats reactie

Terug naar “V40”