Net de auto gewassen en in de was gezet en daarna een eindje rijden om de roest van de schijven af krijgen.
Na ongeveer een kwartier rijden ging ik de snelweg op en ging de auto raar doen.
- de automaat schakelde één keer niet op en bleef op 5.500 toeren hangen
- de auto trilt en schudt bij zachtjes rijden
- de motor bromt raar
- motor is paar keer afgeslagen bij wachten voor stoplicht
- bij gas los onder het rijden schommelt het toerental van 750 toeren naar 1.500/2.000 telkens op en neer
- bij accelereren hoor ik een heel hard aanzuigend geluid, wat nog het meest lijkt op een windvlaag of windgeruis, dit geluid gaat weg zodra er geen gas meer gegeven wordt
- de cruise control werkt niet meer
- geen melding in de display!
Weet iemand wat dit kan zijn??
gr. Edwin.
Rare storing
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Laatst gewijzigd door Edwin op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Klinkt als defect/vervuild gasklephuis, maar geen idee wat dit met de wasbeurt van doen kan hebben
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
De symptomen lijken er idd wel op.
Gasklephuis is 2 jaar geleden vernieuwd en nog maar 20.000 km. mee gereden, dus lijkt me niet wrs. dat ie vervuild of stuk is. Kreeg ook geen melding, bij GKH was die er wel telkens.
Net na een uurtje stilstaan is de storing weg, maar zodra er een volgas situatie is geweest, met hard aanzuig/windvlaag geluid, komt de storing erin.
Vooral dat harde aanzuig/windvlaag geluid bij volgas doet mij vermoeden in de richting van turbo of wastegate of iig een ander onderdeel wat met vacuüm of lucht te maken heeft? Of dat er valse lucht wordt aangezogen?
Ook omdat tegelijkertijd als de storing optreedt de cruise control uitvalt.
Maandag maar naar m'n garagist brengen en laten uitlezen/zoeken....
Gr. Edwin.
Gasklephuis is 2 jaar geleden vernieuwd en nog maar 20.000 km. mee gereden, dus lijkt me niet wrs. dat ie vervuild of stuk is. Kreeg ook geen melding, bij GKH was die er wel telkens.
Net na een uurtje stilstaan is de storing weg, maar zodra er een volgas situatie is geweest, met hard aanzuig/windvlaag geluid, komt de storing erin.
Vooral dat harde aanzuig/windvlaag geluid bij volgas doet mij vermoeden in de richting van turbo of wastegate of iig een ander onderdeel wat met vacuüm of lucht te maken heeft? Of dat er valse lucht wordt aangezogen?
Ook omdat tegelijkertijd als de storing optreedt de cruise control uitvalt.
Maandag maar naar m'n garagist brengen en laten uitlezen/zoeken....

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb maar een eenvoudig ongeblazen blok, dus turbo is mij totaal niet bekend. Geen buis/slang losgeschoten onder de kap?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Eenvoud siert de mens, toch? 
Ik kan geen losse slangen oid ontdekken. Er liggen ook best wel veel van die slangetjes onder heb ik ontdekt...
Googelen levert een reactie op uit 2012 van S60 2001 met eenzelfde klacht waarbij wordt aangegeven dat het eventueel de stationair klep motor kan zijn? Ook carterventilatie zou deze symptomen kunnen veroorzaken?
Nu heb ik de simpele carterventilatie check gedaan, met draaiende motor de oliedop eraf en peilstok eruit, maar geen gepruttel, rook of sludge?
Gr. Edwin.

Ik kan geen losse slangen oid ontdekken. Er liggen ook best wel veel van die slangetjes onder heb ik ontdekt...

Googelen levert een reactie op uit 2012 van S60 2001 met eenzelfde klacht waarbij wordt aangegeven dat het eventueel de stationair klep motor kan zijn? Ook carterventilatie zou deze symptomen kunnen veroorzaken?
Nu heb ik de simpele carterventilatie check gedaan, met draaiende motor de oliedop eraf en peilstok eruit, maar geen gepruttel, rook of sludge?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Is die makkelijk zelf te checken?MarioC70 schreef: Denk een turbo inlaatslang eraf of defect..
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
Als je hem uitgelezen wil hebben, mag je altijd ff langskomen. Kunnen we ook tijdens het rijden de storing opwekken en kijken wat er in beeld komt.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Hoi Gerald,
Bedankt voor het aanbod. Wat kan jij precies uitlezen dan? Gister is er ook nog even iemand van de pechhulpdienst via de verzekering bij geweest, maar die kon niets uitlezen. Er was ook geen melding in de display.
Hij gaf wel aan dat hij alleen acute storingen die zich op dat moment ter plekke voordoen. Hij kon geen opgeslagen storingen uitlezen.
Vanochtend nog weer even ritje gemaakt met paar volgas kickdowns en geen storing meer?
Cruise werkt ook gewoon, alleen dat harde aanzuiggeluid bij volgas kickdown is er nog wel?
Gr. Edwin.
Bedankt voor het aanbod. Wat kan jij precies uitlezen dan? Gister is er ook nog even iemand van de pechhulpdienst via de verzekering bij geweest, maar die kon niets uitlezen. Er was ook geen melding in de display.
Hij gaf wel aan dat hij alleen acute storingen die zich op dat moment ter plekke voordoen. Hij kon geen opgeslagen storingen uitlezen.
Vanochtend nog weer even ritje gemaakt met paar volgas kickdowns en geen storing meer?
Cruise werkt ook gewoon, alleen dat harde aanzuiggeluid bij volgas kickdown is er nog wel?
Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
De opgeslagen storingen kan ik ook uitlezen (en evt wissen) met Vida & Dice. Je weet waar mijn huis woont 

V70 T5 2001 geartronic - mistral green
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Ik heb sinds zaterdag de storing niet meer op kunnen wekken dus dacht dat het éénmalig zou zijn, maar twijfelde toch.
Dus ben net met de auto bij mijn garage geweest om te kijken of er toch storingen uitgelezen kunnen worden.
Er kwamen 3 storingen naar boven.
1) temperatuursensor luchtmeter
2) turbodruk regelklep
3) MIL gevraagd door gasklepdemperunit
Alle storingen stond bij dat ze intermitterend waren. Dus ene keer wel, andere keer niet.
Na resetten de snelweg opgeweest en eigenlijk gelijk alweer de storing erin, slecht lopen, hard aanzuigend geluid, CC die uitvalt en het lijkt of motor op 4 cilinders loopt.
Weer storing uitgelezen en nu zater er nog 2 in.
1) turbodruk regelklep
2) MIL gevraagd door gasklepdemperunit.
Na 10 minuten motor later draaien/pruttelen hersteld hij zich op een of andere manier weer en loopt ie weer normaal?
Er is nu een turbodruk regelklep besteld en woensdag gaat die erin en dan weer testen...
Wat denken jullie, zou die turbodruk regelklep de oorzaak zijn? voor € 54 ex BTW zou dat een goedkope reparatie zijn!!
gr. Edwin.
Dus ben net met de auto bij mijn garage geweest om te kijken of er toch storingen uitgelezen kunnen worden.
Er kwamen 3 storingen naar boven.
1) temperatuursensor luchtmeter
2) turbodruk regelklep
3) MIL gevraagd door gasklepdemperunit
Alle storingen stond bij dat ze intermitterend waren. Dus ene keer wel, andere keer niet.
Na resetten de snelweg opgeweest en eigenlijk gelijk alweer de storing erin, slecht lopen, hard aanzuigend geluid, CC die uitvalt en het lijkt of motor op 4 cilinders loopt.
Weer storing uitgelezen en nu zater er nog 2 in.
1) turbodruk regelklep
2) MIL gevraagd door gasklepdemperunit.
Na 10 minuten motor later draaien/pruttelen hersteld hij zich op een of andere manier weer en loopt ie weer normaal?
Er is nu een turbodruk regelklep besteld en woensdag gaat die erin en dan weer testen...
Wat denken jullie, zou die turbodruk regelklep de oorzaak zijn? voor € 54 ex BTW zou dat een goedkope reparatie zijn!!
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
- Locatie: Lieren
- Contacteer:
De TCV's willen nog wel eens stuk gaan, hoorde ik van de specialist. Die van mij is ook al vervangen. Het is zeker de moeite van het vervangen waard.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 03.01.2010 - 14:38
- Locatie: Eindhoven
Klopt... De mijne is een aantal maanden geleden vervangen. Waarschijnlijk niet door de juiste. Maandag komt er een ander model in.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
- Edwin
- 5th Gear member
- Berichten: 1938
- Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
- Locatie: Gelderland
Als je daarmee de buis bedoelt waar een aantal sensoren op/in zitten en die van de intercooler naar de turbo loopt heb je helemaal gelijk!MarioC70 schreef: Denk een turbo inlaatslang eraf of defect..
Die buis zit met een soort van rubber manchet aan de intercooler vast. In de "ribbel" van het manchet zag een scheur van ongeveer de halve diameter.
Gelukkig heeft mijn vakgarage dit snel gevonden.
Buis vervangen, TCV vervangen en hij rijdt weer als hééééé'rlijk!

Buis (€ 79 ex BTW), TCV (€ 55 ex BTW) en 1,5 uur arbeid. In totaal ben ik € 298,- incl. BTW kwijt. Ik vind het meevallen.
Vanavond de elektrisch inklapbare spiegels ophalen en morgen software laden. Ik hoop dat die dan ook gelijk werken. Dan ben ik weer helemaal het mannetje!!
gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!