Aanschaf V70

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Voldemort
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22.10.2007 - 15:53
Locatie: Amersfoort

Hallo,

Binnenkort eens serieus op zoek naar een 2e auto.
In mijn geval uiteraard een Volvo aangezien onze huidige V40 Ph1 tot op heden uitstekend bevalt.
Ze zeggen niet voor niets "Volvo for Life!"

De V70 heeft sterk de voorkeur gezien primair de binnenruimte, looks en prestaties t.o.v. bv de V40 / V50 / S60.

De wagen dient minimaal aan de volgende eisen te voldoen.
Bouwjaar: 2004 - 2007
Max kilometerstand: 200.000
Brandstof: Benzine (LPG combi ook prima)
Turbo: Liever niet
Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Alles behalve rood, groen en geel <_<
Trekhaak: Ja
Roofrails: Ja

Wie heeft goede tips m.b.t. technische details kijkende naar onderhoud, storingsgevoeligheid etc..?
Ik weet dat er veel wordt geschreven op het forum maar een beknopte aandachtspuntenlijst stel ik zeer op prijs.

Alvast dank voor jullie reacties :-)
Een wijziging is niet altijd een verbetering, maar een verbetering geschiedt wel altijd middels een wijziging...
Gebruikersavatar
Hksvs
2nd Gear member
Berichten: 157
Lid geworden op: 24.07.2012 - 22:48

Waarom geen turbo?

De 2.5T in de V70 is een heerlijke combi kan ik je garanderen 8)
EX30 Single Motor Extended Range Plus
V70 3.2 Summum Heico
V70 2.5T Geartronic Momentum
V50 1.8 Kinetic
460 2.0 GLT
440 1.7 GLE Highway
HansEindhovenV70
4th Gear member
Berichten: 927
Lid geworden op: 15.03.2008 - 19:49
Locatie: Eindhoven

Zolang als het rijdt is de 2.5T inderdaad heerlijk, maar de motor is veel storingsgevoeliger dan een normale 140pk of 170pk. Verder is de geartronic bak van Volvo, die vaak geleverd wordt in combinatie met de 2.5T rond de 200 dkm ook problematisch, na een reparatie gaat het wel weer een tijd goed, maar dit is wel meteen een reparatie waarbij je de beurs flink leeg kunt schudden.
Gebruikersavatar
Voldemort
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 22.10.2007 - 15:53
Locatie: Amersfoort

Precies wat HansEindhovenV70 zegt, is ook mijn beeld dat een T-versie rond en/of vanaf de 200K storings/slijtage gevoeliger kan zijn dan een normale 104pk of 170pk. Deze week bij dealer in Nijkerk naar binnen gelopen alwaar de verkoper een soortgelijk praatje hield kijkende naar o.a. een automaat vs handbak.

Los van dit alles, is er iemand die kennis en/of ervaring heeft met onderhoud en updates van met name de (motor)elektronica?
Ik meen op het forum ergens gelezen te hebben dat dit soms een euvel kan zijn ..
Een wijziging is niet altijd een verbetering, maar een verbetering geschiedt wel altijd middels een wijziging...
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Je bedoeld de gaskleppen en de abs modules? Als je modeljaar 2004-2007 neemt zijn er geen problemen.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Vapor cloud explosion
2nd Gear member
Berichten: 59
Lid geworden op: 08.12.2012 - 10:58
Locatie: Randstad

Ik neem aan dat je al eens goed in dit forum hebt gezocht want er staan hier vele topics over de aanschaf van een V70 met vele tips van de forumleden.
Heb zelf naar aanleiding daarvan en naar volle tevredenheid anderhalf jaar geleden een 170pk handgeschakelde benzineversie aangeschaft die nu 170k op de teller heeft staan. Binnenkort de eerste getande riem wissel bij 180k. Bij normaal onderhoud weinig tot geen problemen.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”