Vernieuwing Navigatie/media systeem nieuwe D4

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
gideonr1983
1st Gear member

Hallo allemaal,

Afgelopen week van de dealer vernomen dat het media/navaigatiesysteem een upgrade heeft gehad. Er schijnen nieuwe optie's in te zitten. Wie heeft deze nieuwe opties kunnen ontdekken?

Wat is er grafisch veranderd? De dealer wist dit zelf nog niet, hij had er nog niet naar gekeken.

Gr Gideon
dfeijen
1st Gear member

Ik ben ook benieuwd. Toen ik het navi bestelde stond er het woord connect ook nog niet bij. Nu schijnt hij met internet te kunnen verbinden?
sander69
3rd Gear member

Zou deze upgrade ook moeten zitten, na het installeren van de 5 uur durende upgrade?

is dat alleen bij dat connect systeem of alleen bij audio en navigatie?
Volvo 245 GLT 2.1 turbo 1983
Volvo V70 2.3 R AWD Black 1997
Volvo C70 cabrio 2.4 D5 GT Summum 2007
Volvo XC90 2.4 D5 GT black 2004
Saab 900 classic coupe Aero FPT 1992
D2
3rd Gear member

sander69 schreef: Zou deze upgrade ook moeten zitten, na het installeren van de 5 uur durende upgrade?
Ik denk het niet, die DVD's updaten slechts het kaartmateriaal, niet de functionaliteiten.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
TomB
2nd Gear member

Vorig jaar zijn er ook wel wat functionaliteiten bijgekomen na de upgrade, zo was het voorheen niet mogelijk om dmv de spraakbesturing het land aan te passen.
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Wat er precies gewijzigd is, weet ik niet, maar je kan inderdaad iets zoeken op internet en dat als bestemming invoeren. Ik heb zelf de 3g hotspot (van VOC) en dat werkt wel goed. De navigatie is sowieso wel OK, hoewel wat traag met commando's wanneer er bijvoorbeeld een afrit is.
En uit ervaring van (oudere) systemen weet ik dat op de update DVD's/downloads ook altijd iets van firmware zit. Daarmee kunnen dus nieuwe opties worden toegevoegd.
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Voskuh
2nd Gear member

Mij viel op dat het scherm minder scherp is geworden en valer kwa kleuren.
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
pimko
1st Gear member

Een vriend van me heeft die dvd's ook gehad. Tegen hem is gezegd dat het alleen om kaartupdates gaat.
Koehandel
1st Gear member

Wellicht geeft dit antwoord op je vraag?
http://support.volvocars.com/nl/Pages/a ... 517aec401a
MichaelNL
Starter

Die informatie op die website is wel interessant. Heb zelf ook een D4 in bestelling staan, dus ga dat allemaal eens doorlezen.

Zou iemand met een nieuwe v40 (MY15), zonder VOC, eens kunnen kijken of het mogelijk is om internetverbinding te maken via WiFi: http://support.volvocars.com/nl/Pages/a ... 511c2819f7

Het lijkt erop dat dit ook moet kunnen als je geen VOC hebt, want zowel de handleiding als deze website geven daar niks over aan, terwijl er bij andere onderdelen soms wel staat dat Volvo on Call benodigd is.
Ben hier benieuwd naar om te weten of de auto via m'n MiFi kan verbinden met 4g, zodat ik audio kan streamen op die manier.
Koehandel
1st Gear member

Wat ik ervan begrepen heb is dat VOC met een aparte sim met mobiele dataverbinding werkt, terwijl je zonder VOC de dataverbinding via je mobiele telefoon moet gebruiken om van de Online Services gebruik te kunnen maken.
pimko
1st Gear member

MichaelNL schreef: Die informatie op die website is wel interessant. Heb zelf ook een D4 in bestelling staan, dus ga dat allemaal eens doorlezen.

Zou iemand met een nieuwe v40 (MY15), zonder VOC, eens kunnen kijken of het mogelijk is om internetverbinding te maken via WiFi: http://support.volvocars.com/nl/Pages/a ... 511c2819f7

Het lijkt erop dat dit ook moet kunnen als je geen VOC hebt, want zowel de handleiding als deze website geven daar niks over aan, terwijl er bij andere onderdelen soms wel staat dat Volvo on Call benodigd is.
Ben hier benieuwd naar om te weten of de auto via m'n MiFi kan verbinden met 4g, zodat ik audio kan streamen op die manier.
Ik denk dat je twee systemen door elkaar haalt. Als je VOC hebt, kun je de auto als WiFi hotspot instellen. Als je dat niet hebt kun je verbinding maken met je telefoon via WiFi om de dataverbinding van je telefoon te gebruiken. Dus dan stel je je telefoon in als mobiel hotspot.
Anders gezegd:
VOC: auto als hotspot voor je telefoon, tablet of laptop
Geen VOC: telefoon als hotspot voor je auto
MichaelNL
Starter

@pimko, ik snap dat het verschillende dingen zijn, maar in MY14 zat helemaal geen Wi-Fi als je geen VOC had.

Nu lijkt het dus toch zo te zijn dat er Wi-Fi in MY15 zit, ware het niet om een hotspot op te zetten, maar juist om mee op internet te kunnen met het Sensus systeem. Ik vraag me dus af of dat echt zo is of niet, zodat ik weet of ik daar een MiFi voor zou kunnen gebruiken.
pimko
1st Gear member

Ah zo. Op meerdere plekker op de volvo site kom ik het tegen. Ik denk dus dat je ervan uit kunt gaandat dit klopt. Goed idee om er een mifi voor te gebruiken
BramR
1st Gear member

Weet iemand hoe je via voice control de navigatie naar huis of andere opgeslagen locaties kan instellen? Veel geprobeerd, zonder succes....
boom1387
Starter

Hallo, zit met smart te wachten op mijn nieuwe D4 Rdesign, weet iemand hier al of sensus Connect ook deezer en spotify ondersteuning heeft? Of is dit alle voorbehouden aan de Sensus Connect Touch? Het gaat me dan om de fysieke apps die geïnstalleerd zijn op het systeem

Ben erg benieuwd en lees het graag!
Laatst gewijzigd door boom1387 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Paullus
Starter

Gisteren mijn V40 ontvangen met Sensus Connect. Maar geen Deezer of spotify. :-( Ik zou graag de mogelijkheid hebben om "Apps" te installeren en/of video af te spelen. Is er al iets bekend of dit systeem te "hacken" of te rooten is? Of mag dat niet besproken worden op dit forum?
V50 R
6th Gear member

Sensus connect is niet te hacken, basis van het systeem is geen android oid. Dus apps instaleren is niet mogelijk.
Paullus
Starter

Voor zover ik kan ontdekken wordt het Sensus Connect system eigenlijk door Ericsson. Het heet:
Connected Vehicle Cloud
Grappig om te zien hoe het onderhuids werkt en wat er allemaal "Mogelijk" is met het systeem. Maar ik verwacht niet dat hobbyisten hiermee aan de slag kunnen, laat staan een levendige online community.
één voordeel er kunnen Apps bijkomen als de fabrikant dat wil.
Plaats reactie

Terug naar “V40”