De airco bleek het in eens ook niet meer goed te doen, dus een airco check was niet overbodig..... Na overleg, omdat er maar een kleine 6000 km mee was gereden in het afgelopen jaar, een afspraak gemaakt om de 2.0 jaarbeurt uit te laten voeren, incl. allerhande check's.
Om een lang verhaal kort te houden was het gevolg: Airco niet goed .... afspraak voor een week later om deze verder te "checken" en een reparatie uit te voeren ... Weekje later voor de airco ..... condensor lek en onder garantie vervangen ..... Van alles gedemonteerd en gemonteerd (los gemaakt) aan de voorzijde.
Op zich ben ik al geen voorstander van zaken die gedemonteerd moeten worden omdat ik helaas ervaringen heb vanuit het verleden dat er altijd wel iets wordt 'vergeten'. Maar goed het is niet anders. Auto na de leen auto weer te hebben ingeleverd, mee naar huis genomen. Zelf even "gecheckt" of alles weer netjes aan elkaar zat. Vandaag lekker weer ... auto wassen alles weer netjes schoon ... toch. Bij starten en wegrijden geen stuurbekrachtiging meer.
Bellen en overleg en Volvo ass. en wegenwacht erbij. Kon niks vinden. Het is een elektro motor. Zou er dan een zekering zijn, was mijn vraag. Verduld ja.... zoeken en ja hoor de zekering van 80 ampère deed het niet meer. Had hij niet. Draadje erbij om een doorverbinding te maken..... motor draaide niet, contact was niet aan, maar het was 'lassen' geblazen en draadje volledig weg .... 80 amp ....??? ik heb er de ballen verstand van, maar kenners gaven aan dat dit ook niet zo handig was.
En nu .... geen idee. De elektro motor van de stuurbekrachtigingspomp zal mogelijk de sluiting veroorzaken.... neem ik aan. Is mogelijk vast gelopen ??? Overleg en de s40 moet weer naar de garage. Vraag hoe het met de garantie zat ..... auto op 11 juli op naam gekregen en vandaag is het de twaalfde ..... men gaf geen antwoord maar we zouden er wel uitkomen. Ben benieuwd waar dit allemaal op uitdraait. Voorlopig zien zonder stuurbekrachtiging bij de garage (35 km verderop) te komen.
Al met al hebben de " check's "hun werk gedaan. Er gaat van alles ("in eens") kapot.