Mijn C70 van 2007 maakte na een ritje terug uit zuid frankrijk een hoog piepend geluid. Na enig zoeken bleek het geluid te verdwijnen als de peilstok eruit werd getrokken. Conclusie: carterventilatie is ergens geblokkeerd en moet schoon gemaakt worden cq filter vervangen.
Blijkbaar is dat geen kleine klus? Heeft iemand er ervaring mee of een "how to" beschrijving.
Tips zijn welkom.
Carterontluchting
- Volvere
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 11.08.2011 - 20:38
Dan vraag ik me af of het niet het hele oliefilterhuis is...had ik laatst ook met mijn V50 2.4 uit 2004. Olievuldop losdraaien deed het geluid verdwijnen. Is geen kwestie van schoonmaken maar hele oliefilterhuis vervangen. Veel voorkomend probleem, evenals bij de Focus ST (zelfde, gepimpte blok). Laat er even goed naar kijken is mijn advies!
XC70 2014 T5 VEA 4-cilinder Nordic+
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
V50 2004 Momentum Geartronic 2.4 5-cilinder benzine
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dan vervangen ze niet het oliefilterhuis,maar het carterventilatie kastje wat voor op het blok zit,,Volvere schreef: Dan vraag ik me af of het niet het hele oliefilterhuis is...had ik laatst ook met mijn V50 2.4 uit 2004. Olievuldop losdraaien deed het geluid verdwijnen. Is geen kwestie van schoonmaken maar hele oliefilterhuis vervangen. Veel voorkomend probleem, evenals bij de Focus ST (zelfde, gepimpte blok). Laat er even goed naar kijken is mijn advies!
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Is bij mij een paar maanden terug ook vervangen, zelfde kwaaltje, komt inderdaad vaak voor bij deze motor. Dacht zelf ook dat deze carterventilatie / het oliefilterhuis één ding is. Maar dat weer Mario vast beter :) Ook de ANWB is op de hoogte (zie gele kolom rechts)
Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5251
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
bij mijn C70 T5 wordt dit ook vervangen, zelfde fluitende geluid vooral bij warme motor, men sprak over oliefilterhuis, maar ik moet zeggen dat carterventilatie logischer lijkt, probleem deed zich voor direct na een beurt. Is nu opgelost door de peilstok een tikje los te trekken. De auto heeft maar 86 k km's gelopen is er iets wat ik kan doen om dit te voorkomen in de toekomst ?
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Bij mij was het na 105.000 km, denk dat het standaard onderdeel gewoon niet super solide is. Volgens mij ontstaat er op den duur een scheurtje in een kunststof deel (al was dit scheurtje volgens mijn garage niet zichtbaar in het vervangen onderdeel).
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 28.08.2011 - 06:40
- Locatie: Venray
Ok, bedankt iedereen, ik weet dus dat ik op de goede weg ben.
De peilstok iets lostrekken is natuurlijk niet de oplossing. Weet iemand hoe ik die luchtfilter kan demonteren om zodoende bij de olieafscheider te komen?
De peilstok iets lostrekken is natuurlijk niet de oplossing. Weet iemand hoe ik die luchtfilter kan demonteren om zodoende bij de olieafscheider te komen?
Een hele reeks volvo's gehad en nu het mooiste model:
C70 MY2007, 2.4 summum, Geartronic.
(+ oppas volvo 240 GL 1978)
Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!
C70 MY2007, 2.4 summum, Geartronic.
(+ oppas volvo 240 GL 1978)
Vraag niet hoe het kan, maar geniet ervan!