V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Hier staat dat de dealer de auto dient uit te lezen:

http://www.volvocars.com/nl/top/support ... informatie

Maar dat hebben jullie al geprobeerd, dus dan zou ik het niet weten..
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Zwarte tape? En eventueel andere meldingen dan? :)

Ruffie, jep, thanks! Even naar de dealer gestuurd om te vragen of dat kan.

V50R, uitlezen hebben we niet gedaan, omdat men hier in TR geen D6 en VOC heeft op de markt.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Dus als de auto écht defect gaat en het zit ergens in het hybridesysteem dan moet je auto naar zeg maar Oostenrijk worden gesleept? :-)

Succes met oplossen van de storing, elke minuut een foutmelding word je knap sjacherijnig van lijkt me, en vergeet niet van je vakantie te genieten!
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

hans98 schreef: Dus als de auto écht defect gaat en het zit ergens in het hybridesysteem dan moet je auto naar zeg maar Oostenrijk worden gesleept? :-)

Succes met oplossen van de storing, elke minuut een foutmelding word je knap sjacherijnig van lijkt me, en vergeet niet van je vakantie te genieten!
Het slepen van een PIH is lastig , dan komt de batterij te vol of zo
Gebruikersavatar
Tukker999
4th Gear member
Berichten: 787
Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48

rsnhakan schreef: Net 44 km elektrisch gereden en nog iets meer dan 10 km actieradius over. 55 km is goed te doen, als je 70/75 rijdt. Heerlijk!
Waar kan je 70/75 rijden zonder een hele stoet heethoofden achter je aan te krijgen?
Ik woon inTwente en zelfs daar is geen rustige weg meer te vinden.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus Afbeelding
Volvo V60 PIH 2013: Afbeelding
Honda Civic Hybride 2010: Afbeelding
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Twente is de nieuwe Randstad man! Hier in het westen kan je nog lekker touren hoor. ik woon echt midden tussen A'dam en R'dam (dus hang ik maar geen enkele voetbalclub aan anders heb je altijd met 50% van de mensen mot) en vanuit Leiden kan je prima rondjes rijden tussen Alphen, Woerden, Noordwijk, Katwijk, Hoofddorp. Zo in en rond het groene hart zeg maar.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

HeinvdW schreef:
rsnhakan schreef: Net 44 km elektrisch gereden en nog iets meer dan 10 km actieradius over. 55 km is goed te doen, als je 70/75 rijdt. Heerlijk!
Waar kan je 70/75 rijden zonder een hele stoet heethoofden achter je aan te krijgen?
Ik woon inTwente en zelfs daar is geen rustige weg meer te vinden.
Toevallig kom ik ook uit dezelfde plaats :) Op een zondag rijden er weinig tot geen mensen hier.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29605
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Zijn dan allemaal in de kerk?
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Leo, ja!

Bij hoge temperaturen verbruikt de V60 12 tot 13L op de 100 km. We rijden alleen maar in de bebouwde kom en de airco blaast steeds vol uit. Opladen kunnen we hier niet, vanwege het ontbreken van een stopcontact. We rijden alleen in de AWD stand. Maar zelfs in de AWD en SAVE stand loopt de accu actieradius af als je stil staat voor een stoplicht oid. Er is blijkbaar erg veel energie nodig om de auto te koelen. (buiten is het 40 graden, in de zon nog een stukje warmer)
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Hoe is het met de storing, hebben ze al iets voor jullie kunnen betekenen?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Nee, er is op afstand blijkbaar geen oplossing. Zal wel intern in de auto zitten.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

waarom rijdt je permamant in de AWD stand ?
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

In welke stand zouden we anders moeten rijden?
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

rsnhakan schreef: In welke stand zouden we anders moeten rijden?
Waarom niet gewoon in hybrid, de standaard stand.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

De AWD stand is de meest dieselslurpende stand. Zelfs Power is zuiniger. Als je alleen in AWD rijdt moet je dat aanvinken bij je belastingaangifte zodat ze de voordelen kunnen terugvorderen. ;-)
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ten eerste draait de airco hier vol op. Zelfs in de SAVE stand loopt de accu actieradius met een rap tempo af, als je stil staat. Bovendien zijn de wegen hier erg glad, omdat het zo warm is. En we vinden het niet fijn dat de motor steeds aan en uit gaat. En helemaal niet met temperaturen boven de 40 graden :) Oh, en als je hem in Hybrid hebt staan, betekent dit dat de accu de hele tijd leeg zal zijn. Lijkt me niet goed voor de levensduur. :)

Is Power zuiniger dan AWD? We zitten op dit moment niet in Nederland en we kunnen hier niet opladen, dus wat de fiscale voordelen hier mee te maken hebben, moet jij mij even uitleggen :P In Nederland laden wij twee keer per dag op, dus dat zit wel goed.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Oh, je zit de lucht in Turkije extra te bevuilen? Dat zal de Nederlandse regering inderdaad vast niet erg vinden. ;-) AWD is inderdaad wel heerlijk op slecht/gladde wegen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Ik zou gewoon in hybrid rijden, jullie kwamen met de D2 toch ook gewoon de berg op ? AWD is erg inefficient
Gebruikersavatar
RoaldH
6th Gear member
Berichten: 3971
Lid geworden op: 15.06.2013 - 17:03
Locatie: Utrecht

rsnhakan schreef: Ten eerste draait de airco hier vol op. Zelfs in de SAVE stand loopt de accu actieradius met een rap tempo af, als je stil staat. Bovendien zijn de wegen hier erg glad, omdat het zo warm is. En we vinden het niet fijn dat de motor steeds aan en uit gaat. En helemaal niet met temperaturen boven de 40 graden :) Oh, en als je hem in Hybrid hebt staan, betekent dit dat de accu de hele tijd leeg zal zijn. Lijkt me niet goed voor de levensduur. :)

Is Power zuiniger dan AWD? We zitten op dit moment niet in Nederland en we kunnen hier niet opladen, dus wat de fiscale voordelen hier mee te maken hebben, moet jij mij even uitleggen :P In Nederland laden wij twee keer per dag op, dus dat zit wel goed.
Power kan iets zuiniger zijn dan AWD bij rustig rijden, maar is een stuk nerveuzer in de stad dan AWD.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

rsnhakan schreef: Ten eerste draait de airco hier vol op. Zelfs in de SAVE stand loopt de accu actieradius met een rap tempo af, als je stil staat. Bovendien zijn de wegen hier erg glad, omdat het zo warm is. En we vinden het niet fijn dat de motor steeds aan en uit gaat. En helemaal niet met temperaturen boven de 40 graden :) Oh, en als je hem in Hybrid hebt staan, betekent dit dat de accu de hele tijd leeg zal zijn. Lijkt me niet goed voor de levensduur. :)

Is Power zuiniger dan AWD? We zitten op dit moment niet in Nederland en we kunnen hier niet opladen, dus wat de fiscale voordelen hier mee te maken hebben, moet jij mij even uitleggen :P In Nederland laden wij twee keer per dag op, dus dat zit wel goed.
Je accu is niet leeg in Hbrid er wordt altijd een zekere lading aangehouden- Als je te weinig regenereerd dan gaat de motor vanzelf aan om te laden. Wil je meer accu reserve kan je save gebruiken. Het aan en uitgaan van de motor is mijn een hogere omgevingstemp juist minder een probleem dan een lage. De accu´s hebben overigens ook eigen koeling-verwarming
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”