Hallo,
mijn eerste poging op een forum! ik hoop dat het allemaal goed gaat!
een vraag met betrekking tot mijn Volvo XC70 van 2010 (import België) motor type 2.4D (code D5244t16)
Tijdens het rijden is er om de 30 seconden een trilling waarneembaar. Dit voelt alsof je over een aantal ribbels (rammelstroom) rijdt maar dan zonder de het bewegen van de carrosserie.
Op hogere snelheden (100 of 130 en hoger) is dit duidelijker waarneembaar als bij lagere snelheden.
Het is snelheidsonafhankelijk. Bij 80, 100, 130 of 170 elke 30 seconden het zelfde.
Ik heb al geprobeerd met en zonder cruise control en met de DSTC uit, maar het blijft ook dan doorgaan.
het lijkt mij iets software matig.
de dealer merkt het wel op maar heeft ook geen verklaring. uitlezen van het de storing gegevens geeft ook geen oplossing?
wat kan dit zijn?
alvast bedankt
vreemde trilling Volvo XC70 AWD 2010
-
- Starter
Ik had vorige week hetzelfde probleem en ben bij de volvo dealer te Metz langs geweest. Dit met een Volvo XC70 AWD D3 van 11/ 2011 met nu 50000km op de teller . De trillingen kwamen duidelijk voor bij het gas geven en verdwenen bij het gas lossen.
Het trillen van het stuur was duidelijk waarneembaar en dit bij alle snelheden (van 90 tot 140).
Bij de dealer te Metz hebben ze niets kunnen vinden en het probleem is ondertussen verdwenen.
Op de terugweg een 700km gereden zonder problemen.
Voor mij toch een vreemde ervaring maar dit enkel bij acceleratie.
Het trillen van het stuur was duidelijk waarneembaar en dit bij alle snelheden (van 90 tot 140).
Bij de dealer te Metz hebben ze niets kunnen vinden en het probleem is ondertussen verdwenen.
Op de terugweg een 700km gereden zonder problemen.
Voor mij toch een vreemde ervaring maar dit enkel bij acceleratie.
Laatst gewijzigd door Koen4 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Starter
Vandaag terug naar de volvo dealer voor sterke trilling in het stuur en een ratelend geluid. Nu blijk de cardanas rechtsvoor defect. Ergens is alle olie weg en draait deze droog. Er moet een nieuwe as in en ook linksvoor blijkt er een lek te zijn. Mijn passage in de Volvo garage te Metz in februari was dus wel degelijk terecht maar volgens hen was er niets aan de hand. Hopelijk geen productiefout maar een alleenstaand geval. Ik wil hier de eigenaars van een xc70 toch waarschuwen om bij trilling in het stuur dit serieus te nemen. Ik heb wel sinds februari en 12000 km verder geen problemen meer vastgesteld maar nu op reis kwamen deze trillingen terug.
Laatst gewijzigd door Koen4 op 01.01.1970 - 01:00, 4 keer totaal gewijzigd.