Beste Volvo liefhebbers,
Mijn naam is Martin, en ik ben sinds mei dit jaar de trotse eigenaar van een Volvo S40 1.8 edition 1 uit 2006.
Na jaren citroen gereden te hebben vond ik het tijd worden om eindelijk over te gaan tot aanschaf van deze auto. Mijn vader had in 2004 een S40 2.4 momentum en dat was naar mijn mening een fantastische auto.
Nu kun je hem aanvoelen ik heb toch een paar vragen over mijn auto.
1) Ik zie een rood ledje knipperen als ik de auto vergrendel en ik heb ook een schakelaartje bovenin bij de binnenverlichting. Betekend dit nou dat ik een alarm heb?
2) Ik wil een K&N luchtfilter (vervanging) plaatsen, is dit gemakkelijk zelf te doen en zo ja waar zit ongeveer het luchtfilter bij de 1.8?
3) In het dashboard kastje zit een lampje, als je deze open laat staan en de auto vergrendelt blijft dit branden, nu is mijn vraag blijft dit ten alle tijden branden of gaat het uiteindelijk vanzelf uit?
Mogelijk heb ik meer vragen maar op dit moment even niet.. hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Eindelijk een S40
- jtb81
- 3rd Gear member
Welkom en gefeliciteerd met je nieuwe auto. Ik heb alleen antwoord op vraag 1: Ja, dat heb je.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.
- MartenS40
- 4th Gear member
Beste Martin, Welkom op dit forum en gefeliciteerd met je S40, prachtige auto, en je zult er nog veel plezier aan beleven.
1) Zie jtb81: Ja, dat heb je/
2) Een 2.0 (nagenoeg dezelfde motor) van phase II heeft een rond filter, ik meen dat dat voor die tijd, ook bij de 1.8 nog gewoon een vierkant inlegfilter was. Dan is het helemaal makkelijk, luchtfilterbehuizing openschroeven, oude filter er uit, behuizing even uitzuigen, nieuw filter er in. Bij een rond filter net zo, al is dat wat meer prutsen om hem er goed (lekvrij en onbeschadigd) in te krijgen. Het luchtfilter zit in alle gevallen rechtsvoor (als je van voor naar de motor kijkt) in de duidelijke zichtbare vierkante behuizing voor de accu.
3) Dit lampje gaat uiteindelijk vanzelf uit.
Gr. Marten.
1) Zie jtb81: Ja, dat heb je/
2) Een 2.0 (nagenoeg dezelfde motor) van phase II heeft een rond filter, ik meen dat dat voor die tijd, ook bij de 1.8 nog gewoon een vierkant inlegfilter was. Dan is het helemaal makkelijk, luchtfilterbehuizing openschroeven, oude filter er uit, behuizing even uitzuigen, nieuw filter er in. Bij een rond filter net zo, al is dat wat meer prutsen om hem er goed (lekvrij en onbeschadigd) in te krijgen. Het luchtfilter zit in alle gevallen rechtsvoor (als je van voor naar de motor kijkt) in de duidelijke zichtbare vierkante behuizing voor de accu.
3) Dit lampje gaat uiteindelijk vanzelf uit.
Gr. Marten.
Mijn Volvo's
05-2021 MY15 Volvo V60 T3 R-design, Crystal White Pearl Foto's en ervaringen
01-2014 MY08 Volvo V50 2.0 Edition 2, Titanium Grey Foto's en Ervaringen
05-2011 MY07 Volvo V50 2.0D Edition 2, Black Sapphire Foto's
02-2009 MY04 Volvo S40 2.0D Elan, Silver Metalic
-
- 1st Gear member
Dank jullie wel, ik zal nog proberen hier wat foto's neer te zetten.
Ben nog wel even benieuwd hoe ik het alarm kan testen maar las hier al het e.e.a. over in de instructieboekjes.
Daar moet ik dus nog even mee aan de slag.
Toevallig was ik bij de dealer in de buurt en heb gelijk de zomercheck laten doen. (de auto kwam bij een citroen dealer vandaan als occasion).
De auto is dik in orde, er schijnt alleen wat olie te zweten onderin ergens bij de versnellingsbak (een stang oid) maar de dealer zei dat reaparatie absoluut niet noodzakelijk is.. ) Volgend jaar bij en beurt checken ze dit gewoon weer.
Ben nog wel even benieuwd hoe ik het alarm kan testen maar las hier al het e.e.a. over in de instructieboekjes.
Daar moet ik dus nog even mee aan de slag.
Toevallig was ik bij de dealer in de buurt en heb gelijk de zomercheck laten doen. (de auto kwam bij een citroen dealer vandaan als occasion).
De auto is dik in orde, er schijnt alleen wat olie te zweten onderin ergens bij de versnellingsbak (een stang oid) maar de dealer zei dat reaparatie absoluut niet noodzakelijk is.. ) Volgend jaar bij en beurt checken ze dit gewoon weer.
Laatst gewijzigd door thamarty op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartenS40
- 4th Gear member
Alarm zelf kan je testen door het noodsleuteltje te gebruiken om je deur van het slot te halen. Bewegingsmelder kan je testen door de ramen open te laten en even met je handen naar binnen te zwaaien 30 seconden na het afsluiten. Weet je gelijk ook dat je die hebt (dat is niet altijd standaard icm alarm).
Zweten is (meestal) niet zo ernstig. Het wordt pas een probleem als het ook onder de auto terecht komt.
Zweten is (meestal) niet zo ernstig. Het wordt pas een probleem als het ook onder de auto terecht komt.
Mijn Volvo's
-
- 1st Gear member
Klopt het dat ik in mijn S40 1.8 edition 1 uit 2006 een Ford motorblok heb liggen?
En klopt het ook dat deze heel veel olie verbuiken? Ik heb al een aantal keer olie gepeild maar nog geen verbruik van olie gemerkt.
Kan iemand mij meer vertellen?
En klopt het ook dat deze heel veel olie verbuiken? Ik heb al een aantal keer olie gepeild maar nog geen verbruik van olie gemerkt.
Kan iemand mij meer vertellen?
- jtb81
- 3rd Gear member
Het is een Frod motorblok idd, over olieverbruik weet ik niets.
Volvo V50 2.4 elan (2004) high performance audio, family line, AP coilovers, 18 inch pegassus summer, 18 inch A-Design winter, volvotune, R-Design stuur, xenon, privacy shades, mmmi, parrot.