Momenteel heb ik een V50 1.6D uit bouwjaar 2009 (nog geen start/stop)
Op 15.000 km werd de EGR-klep vervangen onder garantie gezien de motor in noodloop ging en ik de melding kreeg SKID-controle vereist.
Op 120000km werd de EGR-klep terug vervangen bij het vervangen van de roetfilter.
Nu zit ik op 165000km en valt de motor sinds enige dagen terug in noodloop en dit reeds vanaf +- 1700 rpm.
Als ik het contact dan afzet is er terug geen vuiltje aan de lucht.
Is het normaal dat ik op 5 jaar tijd aan mijn derde EGR-klep zou toe zijn?
Anderzijds, de laatste 3 jaar komt het jaarlijks onderhoud mij steeds rond de 1000-1300 euro, is dit eigenlijk normaal te noemen?
90000km : airo vervangen onder "garantie" gezien doorgeroeste condensor
120000km : onderhoud - roetfilter - EGR-klep
140000km : ondehoud - drukslang turbo
160000km : onderhoud - remblok/schijf - gescheurd hitteschild op een van de remschijven...
Ik vrees intussen voor 180000km...
Op die manier wordt het wel duur rijden na verloop van tijd...
Iemand suggesties of tips?
Volvo V50 1.6D MY2009
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Onderhoudsprijzen kan je op de site van volvocars terug vinden. Echter als er telkens zo veel vervangen wordt kom je al snel op dat soort bedragen uit. Noodloop kan een aantal oorzaken hebben. Uitlezen van de auto bij een dealer of specialist biedt dan uitkomst. Wellicht is het in jouw geval een idee om bij volvotune(forumsponsor) de egr dicht te laten zetten en de roetfilter te verwijderen. Dan ben je van die problemen af. Ook kan het soms handig zijn om je auto eens naar een andere dealer/specialist te brengen, wellicht vinden zij wat anders?
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 28871
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Dat zijn forse kosten voor het onderhoud van je V50, als je pech hebt kan dit gebeuren maar helemaal normaal is dit niet.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Xenobe
- 3rd Gear member
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 21.04.2012 - 11:19
Als je een goede garage wilt kan ik De Smet in Asse aanbevelen. Dit is een officiele Volvo garage. Als je een niet officiele garage wilt kan je autoservice aalst eens proberen. Die werken enkel met volvo's. En als je een andere wilt kan je naar volvotune in Uden (Nederland) gaan. Hopelijk ben je er wat mee.
Naar welke garage ga je nu?
Naar welke garage ga je nu?
Volvo V50 MY08 1.6D R-Design
I took home a Swedish model.
I took home a Swedish model.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.11.2013 - 00:13
Huidige garage in D'hondt in Aalst.
Vandaag werd het probleem opgelost... Blijkbaar te lage brandstofdruk. Brandstoffilter werd vervangen en zou dus nu in orde moeten zijn...
Misschien een informeren naar de toekomst toe bij Autoservice in Aalst.
Vandaag werd het probleem opgelost... Blijkbaar te lage brandstofdruk. Brandstoffilter werd vervangen en zou dus nu in orde moeten zijn...
Misschien een informeren naar de toekomst toe bij Autoservice in Aalst.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 10.11.2013 - 00:13
En hier stopt het Volvo-verhaal dus voor mij.
Ondanks de vrij jonge leeftijd van de V50 (5.5jaar) met toch enkele km's op de teller (178000) gaat hij dus de deur uit...
90000km : airo vervangen onder "garantie" gezien doorgeroeste condensor
120000km : onderhoud - roetfilter - EGR-klep (1600)
140000km : ondehoud - drukslang turbo (750)
160000km : onderhoud - remblok/schijf - gescheurd hitteschild op een van de remschijven... (800)
165000km : vroegtijdig vervangen dieselfilter (141)
175000km : vervangen alternator (420)
Na de rekening van 800 euro in maart voor het onderhoud van 160000, de 450 euro voor het vervangen van de alternator en het aankomende onderhoud van 180000km ( wat terug rond de 800 euro zal zijn), ben ik tot de conclusie gekomen dat minstens 2000 euro per jaar echt wel te veel is voor een voertuig van zijn onderhoud te voorzien...
Dacht aanvankelijk over te stappen naar een nieuwe V60 maar uiteindelijk lost dit het probleem van de hoge onderhoudskosten niet op.
Jammer maar helaas...
Mis you V'ke...
Ondanks de vrij jonge leeftijd van de V50 (5.5jaar) met toch enkele km's op de teller (178000) gaat hij dus de deur uit...
90000km : airo vervangen onder "garantie" gezien doorgeroeste condensor
120000km : onderhoud - roetfilter - EGR-klep (1600)
140000km : ondehoud - drukslang turbo (750)
160000km : onderhoud - remblok/schijf - gescheurd hitteschild op een van de remschijven... (800)
165000km : vroegtijdig vervangen dieselfilter (141)
175000km : vervangen alternator (420)
Na de rekening van 800 euro in maart voor het onderhoud van 160000, de 450 euro voor het vervangen van de alternator en het aankomende onderhoud van 180000km ( wat terug rond de 800 euro zal zijn), ben ik tot de conclusie gekomen dat minstens 2000 euro per jaar echt wel te veel is voor een voertuig van zijn onderhoud te voorzien...
Dacht aanvankelijk over te stappen naar een nieuwe V60 maar uiteindelijk lost dit het probleem van de hoge onderhoudskosten niet op.
Jammer maar helaas...
Mis you V'ke...
Laatst gewijzigd door Qali77 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.