Hallo iedereen,
Ik heb voor as donderdag een afspraak staan om mijn auto 'professioneel' te laten poetsen. Zelf kom ik eigenlijk niet verder dan handmatig wassen en in de was zetten. Ik gebruik daarvoor turbo wax. Spray. Ik was daar tot dusver eigenlijk best tevreden over totdat iemand laatst tegen me zei; Je moet die auto laten poetsen dan ben je ook van die vegen af. (!?) Opeens zag ik het. In de zon kon je precies mijn poetsbewegingen/strepen zien. (op de auto dan hè)
Nu ben ik heel benieuwd naar de meningen en ervaringen hier. Is dit weggegooid geld of zie ik straks een totaal andere auto?
Ik heb gekozen voor het toaal pakket. Binnen en buiten. Interieur krijgt dieptereiniging en vervolgens een leerbehandeling. Dashboard, kunststofdelen en hemel worden gereiningd en zonodig behandeld. Van buiten wordt ie gewassen, gepoetst en gewaxed. Kunststof delen worden behandeld. Ik ben de auto dan een dag kwijt.
Iemand ervaring met dit soort dingen?
professioneel laten poetsen
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
V480-S60 heeft net zijn auto helemaal beet laten pakken door forumsponsor Driven2Shine en als ik de foto's zie, lijkt me dat volledig de investering waard!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
er zijn poetsers en poetsers. De Paki op de hoek vliegt over je wagen voor 100 euro of minder, de detailers de naam waardig vragen hier een veelvoud voor.
Reken het aantal man-uren dat in zo'n job gaat (met een werkdag raak je er meestal niet aan uit), en dan weet je al dat zo'n job niet voor 75 euro kan.
Reken het aantal man-uren dat in zo'n job gaat (met een werkdag raak je er meestal niet aan uit), en dan weet je al dat zo'n job niet voor 75 euro kan.
- Rha007
- 5th Gear member
Helemaal met ex-mooseman eens. Als je het door een bedrijf ala driven2shine laat doen, dan weet ik zeker dat het goed komt. Maar als je jezelf niet eerst verdiept en alleen maar naar de prijs kijkt, weet ik voor 100% zeker dat je over 2 maanden terug bij af bent.
Je kan jezelf ook afvragen of het uberhaupt de moeite voor jou is om de auto te laten poetsen. Blijf je bv door de wasstraat rijden nadat de auto gepoetst is? Doe je dit, dan is het naar mijn mening zo wie zo zonde geld, ongeacht door wie je de auto laat poetsen.
Je kan jezelf ook afvragen of het uberhaupt de moeite voor jou is om de auto te laten poetsen. Blijf je bv door de wasstraat rijden nadat de auto gepoetst is? Doe je dit, dan is het naar mijn mening zo wie zo zonde geld, ongeacht door wie je de auto laat poetsen.
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- lint
- Geartronic member
Goed professioneel poetsen van een auto kost tijd en dus geld maar is dat geld ook helemaal waard.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
En dus gaan we naar onze Steve van driven2shine.nl.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Wij mogen dan zeiken maar weten vrij aardig hoeveel uren er in een goede poetsbeurt gaan zitten. Machinaal wel te verstaan met poetsmeuk die ook nog eens een paar centen heeft gekost.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Lexus76
- 3rd Gear member
Ik mag 185,- euro afrekenen. Ik vind dat een schappelijk bedrag. Zoals gezegd is dit de eerste keer dat ik dit laat doen. Eigenlijk is het gewoon een beetje nieuwsgierigheid. Huissen is net wat te ver weg voor me.
En wat de zeikerds betreft.. Ik kan wel een stootje verdragen hoor. Ik vraag naar de ervaringen en meningen, en die krijg ik dus.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Het is een autowasbedrijf in Veendam.
En wat de zeikerds betreft.. Ik kan wel een stootje verdragen hoor. Ik vraag naar de ervaringen en meningen, en die krijg ik dus.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat. Het is een autowasbedrijf in Veendam.
Viano 3.0 Cdi '06
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
XC70 D5 '11 Summum, Black, 19" Erakir, Driver support line, Professional line, Security line, Summum plus line
- ex-Mooseman
- 4th Gear member
Dit lijkt me té goedkoop, als je alleen al de werkuren telt.
- VolvoRulez
- 3rd Gear member
Uiteindelijk gaat het om het resultaat, wat wellicht top is.
misschien heeft het autowasbedrijf gewoon, ehm hoe zeg je dat, competitieve prijzen.
Laat maar weten hoe het resultaat is geworden.
misschien heeft het autowasbedrijf gewoon, ehm hoe zeg je dat, competitieve prijzen.

Laat maar weten hoe het resultaat is geworden.
S60 T5 (2001)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
S80 2.4t (2001)
V50 2.4 (2006)
S80 4.4 (2006)
V60 D6 (2013)
C30 T5 (2007)
-
- 3rd Gear member
Ongefundeerde opmerking als als je niet weet wat er voor die €185 gaat gebeuren natuurlijk.ex-Mooseman schreef: Dit lijkt me té goedkoop, als je alleen al de werkuren telt.
Ter vergelijk: Steve vraagt voor Protection Detail €160,- en voor Protection Detail Plus €225,-, beide voor een hogere midden en top klasse model auto als de XC70. Die €185 komt op mij niet heel raar over voor een goeie wasbeurt door een poetsbedrijf, zeker niet als het een bedrijf is wat een x-aantal auto's per week poetst. Ik heb mijn vorige auto eens bij zo'n poetsbedrijf afgeleverd en was echt wel blij met het resultaat toen ik hem na een dag weer ophaalde, ondanks dat Steve het in de details waarschijnlijk beter had gedaan. Maar goed, dat is misschien het verschil tussen een detailer en een poetser

@Lexus76: erg benieuwd of en hoe de auto er van opknapt!
Laatst gewijzigd door Gait op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gert
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
- Lexus76
- 3rd Gear member
Nou, duidelijk verschillende meningen dus. Vanochtend gebracht, morgen haal ik hem weer op. Ik laat jullie weten hoe het is geworden.
Viano 3.0 Cdi '06
-
- 3rd Gear member
Wel, niet, wel, niet mijn ervaringen met jullie delen.. Wel dus!
Mijn vrouw werkt bij een dealerbedrijf. Haar auto had schade dus in onze vakantie laten herstellen (stukje spuitwerk). Tegelijk ook de auto even bij de "poetser" neer laten zetten. Terug van vakantie was onze 1e reactie van een afstandje "wow, die ziet er netjes uit". Paar dagen later eens goed naar gekeken en het is echt waardeloos. Onderkant (niet zichtzijde) van de velgen niet aangeraakt, overal poetsresten en onderkant van de portieren nog bezaaid met teer(?) en andere ruwe plekken. Dit is er dus duidelijk eentje in de categorie snelle poetser. Bijzonder vind ik overigens wel dat iedere gebruikte auto die ze verkopen, bij die poetser wordt gedaan en dus op die manier wordt afgeleverd. Ze krijgen nooit klachten....
Voor mijn eigen auto maar weer spullen bij Steve besteld en zelf aan de slag gegaan.
Mijn vrouw werkt bij een dealerbedrijf. Haar auto had schade dus in onze vakantie laten herstellen (stukje spuitwerk). Tegelijk ook de auto even bij de "poetser" neer laten zetten. Terug van vakantie was onze 1e reactie van een afstandje "wow, die ziet er netjes uit". Paar dagen later eens goed naar gekeken en het is echt waardeloos. Onderkant (niet zichtzijde) van de velgen niet aangeraakt, overal poetsresten en onderkant van de portieren nog bezaaid met teer(?) en andere ruwe plekken. Dit is er dus duidelijk eentje in de categorie snelle poetser. Bijzonder vind ik overigens wel dat iedere gebruikte auto die ze verkopen, bij die poetser wordt gedaan en dus op die manier wordt afgeleverd. Ze krijgen nooit klachten....
Voor mijn eigen auto maar weer spullen bij Steve besteld en zelf aan de slag gegaan.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Contacteer:
Autowasbedrijf in Veendam, toch niet de Wasdas he? 

Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Lexus76
- 3rd Gear member
@JeroenSpock Ja dus wel de wasdas.
Iemand raadde mij dit bedrijf aan. En ik moet zeggen, ik ben eigenlijk dik tevreden!
Op het eerste gezicht leek er niet zo veel gebeurd. Doorgaans hou ik mijn auto wel redelijk schoon. Hij leek gewoon goed gewassen en lekker gepoetst. Toen ik dichterbij kwam zag ik pas echt resultaat. Een hele hoop krassen en strepen zijn verdwenen. En wat ik eigenlijk het opvallendst vond, Het metallic effect kwam er heel erg uit. Ik had dat nog nooit zo duidelijk gezien. Ik had wat ingebrande vogelpoep en blad vlekjes op het dak. Allemaal weg. Gewoon echt diep zwart met heel duidelijk die metallic spikkeltjes. Echt supergaaf.
Nadeel vind ik wel dat de krassen die niet weg gepoetst konden nu extra duidelijk te zien zijn. Zoals onder de deurgrepen.
Van binnen is de auto gewoon als nieuw. Echt niet normaal wat een verschil. Dit had ik zelf niet kunnen doen. Alles schoon en shiny. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding wel in orde. Jammer genoeg is dit voor het eerst dat ik dit laat doen, dus ik kan niet vergelijken met een ander, en ik weet ook nog niet hoe de auto er over een maand bij staat. Wellicht dat het kunstof heel snel verbleekt of vlekt. (Even lekker doemdenken
)
Ik probeer nog even wat fotootjes te plaatsen...... Dat lukt me niet.. jammer.
Iemand raadde mij dit bedrijf aan. En ik moet zeggen, ik ben eigenlijk dik tevreden!
Op het eerste gezicht leek er niet zo veel gebeurd. Doorgaans hou ik mijn auto wel redelijk schoon. Hij leek gewoon goed gewassen en lekker gepoetst. Toen ik dichterbij kwam zag ik pas echt resultaat. Een hele hoop krassen en strepen zijn verdwenen. En wat ik eigenlijk het opvallendst vond, Het metallic effect kwam er heel erg uit. Ik had dat nog nooit zo duidelijk gezien. Ik had wat ingebrande vogelpoep en blad vlekjes op het dak. Allemaal weg. Gewoon echt diep zwart met heel duidelijk die metallic spikkeltjes. Echt supergaaf.
Nadeel vind ik wel dat de krassen die niet weg gepoetst konden nu extra duidelijk te zien zijn. Zoals onder de deurgrepen.
Van binnen is de auto gewoon als nieuw. Echt niet normaal wat een verschil. Dit had ik zelf niet kunnen doen. Alles schoon en shiny. Ik vind de prijs kwaliteit verhouding wel in orde. Jammer genoeg is dit voor het eerst dat ik dit laat doen, dus ik kan niet vergelijken met een ander, en ik weet ook nog niet hoe de auto er over een maand bij staat. Wellicht dat het kunstof heel snel verbleekt of vlekt. (Even lekker doemdenken

Ik probeer nog even wat fotootjes te plaatsen...... Dat lukt me niet.. jammer.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Viano 3.0 Cdi '06
- lint
- Geartronic member
Het interieur ziet er inderdaad als nieuw uit, ben nu ook wel benieuwd naar de buitenkant.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Lexus76
- 3rd Gear member
ok, nog een keertje proberen. Beetje jammer van de regen.. De koplampen ga ik aankomende week proberen te polijsten. Ik heb dat eens eerder gedaan bij een Grand Cherokee. Gewoon met de hand. Zwaar werk maar loont wel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Viano 3.0 Cdi '06