Ervaring met dealer in Breda
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Nee Bart, toen mochten alle ruiten nog helemaal gewoon doorzichtig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als het een echte Van is die nu nog op grijs staat zitten ze vandaag de dag toch echt dichtgelijmd anders kon je al meteen zwaar aan de wagen qua gele motorrijtuigenbelasting, met een beetje pech zit er ook nog zo'n afschuwelijke wrat op het dak.Ben schreef:Nee Bart, toen mochten alle ruiten nog helemaal gewoon doorzichtig.
20 jaar geleden waren dingen heel anders...
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dat was allemaal in the good old days, 20 jaar geleden!
Gaan we nu weer ON TOPIC
Gaan we nu weer ON TOPIC
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Jij veronderstelt dingen die niet kloppen.bart simpson schreef:Als jou kennis zo groot is dat je het zelf allemaal veel beter kunt waarom doe je het niet zelf?
Ik heb richting dealer aangegeven wat ik zelf gecontroleerd heb (= zaken die ik kan controleren) om hun beeld van het probleem zo compleet mogelijk te maken. Dat heeft er niks mee te maken dat ik het beter weet.
En andere dealers (zoals in Goes of Waddinxveen) zijn helaas niet zinvol als ze de auto koud moeten hebben. Dus soms heb je geen keuze als je het door de dealer wilt laten controleren. Dat was voor mij de ENIGE reden om naar Breda te gaan. Zonder diagnose aparatuur kan ik niet alles doen he?
Maar een discussie over het feit dat een gebruiker bij 13 graden omgevingstemperatuur ('s ochtends in een garage) actief moet voorgloeien (= even wachten tot het voorgloeilampje uitgaat) aldus deze dealer terwijl in het Volvo systeem wat zegt dat het lampje bij een motortemperatuur <= 5 graden moet branden vindt ik dus zinloos.
- Marcel
- 4th Gear member
De discussie met die dealer zal voor de toekomst hooguit het voordeel van de twijfel geven. Het gaat niet meer om het hebben of krijgen van gelijk. De hakken zitten in het zand en je kan er geen kant mee op. Echt vertrouwen heb en krijg je er niet in.boba_fett schreef:Jij veronderstelt dingen die niet kloppen.bart simpson schreef:Als jou kennis zo groot is dat je het zelf allemaal veel beter kunt waarom doe je het niet zelf?
Ik heb richting dealer aangegeven wat ik zelf gecontroleerd heb (= zaken die ik kan controleren) om hun beeld van het probleem zo compleet mogelijk te maken. Dat heeft er niks mee te maken dat ik het beter weet.
En andere dealers (zoals in Goes of Waddinxveen) zijn helaas niet zinvol als ze de auto koud moeten hebben. Dus soms heb je geen keuze als je het door de dealer wilt laten controleren. Dat was voor mij de ENIGE reden om naar Breda te gaan. Zonder diagnose aparatuur kan ik niet alles doen he?
Maar een discussie over het feit dat een gebruiker bij 13 graden omgevingstemperatuur ('s ochtends in een garage) actief moet voorgloeien (= even wachten tot het voorgloeilampje uitgaat) aldus deze dealer terwijl in het Volvo systeem wat zegt dat het lampje bij een motortemperatuur <= 5 graden moet branden vindt ik dus zinloos.
Om dezelfde reden ben ik klant bij een dealer 60km verderop en ben ik er gelukkig. Er gebeurd wat er afgesproken wordt, mensen denken mee en dragen oplossingen aan. Beren op de weg zijn er genoeg te bedenken.
Pareer hun nota met een goed beargumenteerde brief en kom er nooit meer terug. Echt, er zijn dealers die je heel graag als klant binnen zien komen en je een leenauto geven wanneer nodig omdat je van zo ver komt. Trekken ze vaak de huis-dealer afstand nog even van de benzinenota af.
Gr. Marcel
Suggesties?Marcel schreef:Pareer hun nota met een goed beargumenteerde brief en kom er nooit meer terug. Echt, er zijn dealers die je heel graag als klant binnen zien komen en je een leenauto geven wanneer nodig omdat je van zo ver komt. Trekken ze vaak de huis-dealer afstand nog even van de benzinenota af.
Want terug? Echt niet meer!!!
Enne, die nota zal naar verwachting niet komen
- Marcel
- 4th Gear member
Suggesties in het zuiden van het land?
Het blijft een menselijke kwestie, in Arnhem e.o. staat Scholten goed bekend en heb ik daar in het verleden altijd een tevreden gevoel aan over gehouden. Maar alles valt of staat met de monteur die uiteindelijk het werk doet of de receptionist die zijn dag niet heeft als jij net tegenover hem staat.
Het blijft een menselijke kwestie, in Arnhem e.o. staat Scholten goed bekend en heb ik daar in het verleden altijd een tevreden gevoel aan over gehouden. Maar alles valt of staat met de monteur die uiteindelijk het werk doet of de receptionist die zijn dag niet heeft als jij net tegenover hem staat.
Gr. Marcel
-
- 1st Gear member
Met alle respect voor de TS, eigenlijk is deze discussie vrij zinloos. Het feit dat je bij de 850 club zit, wil nog niet zeggen dat een dealer van jouw maar aan moet nemen dat je ook echt verstand van zaken hebt. Vooral ook omdat je geen vaste klant bent, weten zij toch niet wat ze van jouw oordeel kunnen verwachten. Verder blaas je ook nog hoog van de toren door te veronderstellen dat jouw probleem even binnen een paar uur opgelost kan worden aan de hand van jouw info. Als ze dan goedwillend zijn door toch nog even te kijken in dat half uur wat jij ze dan nog geeft, is het weer niet goed omdat ze niets kunnen vinden. Waar haal je dan het recht vandaan om ook nog eens de rekening niet te willen betalen? Als je tegenwoordig elektonische apparatuur wil laten repareren, zit je zo al aan de € 70,-- onderzoekskosten, logisch want het kost tijd. Al met al trek ik je deskundigheid niet in twijfel, maar je moet het ook vanuit hun perspectief bekijken. Zij worden er opaan gesproken als er iets toch niet goed blijkt te zijn.
Bas
Bas
S40 t5, summum, Styla, Clava,Black Sapphire,
High Mobility, leder calcite cream.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Volgens mij is het verstandig als je eerst eea nog eens na leest.gupje schreef:Met alle respect voor de TS, eigenlijk is deze discussie vrij zinloos. Het feit dat je bij de 850 club zit, wil nog niet zeggen dat een dealer van jouw maar aan moet nemen dat je ook echt verstand van zaken hebt. Vooral ook omdat je geen vaste klant bent, weten zij toch niet wat ze van jouw oordeel kunnen verwachten. Verder blaas je ook nog hoog van de toren door te veronderstellen dat jouw probleem even binnen een paar uur opgelost kan worden aan de hand van jouw info. Als ze dan goedwillend zijn door toch nog even te kijken in dat half uur wat jij ze dan nog geeft, is het weer niet goed omdat ze niets kunnen vinden. Waar haal je dan het recht vandaan om ook nog eens de rekening niet te willen betalen? Als je tegenwoordig elektonische apparatuur wil laten repareren, zit je zo al aan de € 70,-- onderzoekskosten, logisch want het kost tijd. Al met al trek ik je deskundigheid niet in twijfel, maar je moet het ook vanuit hun perspectief bekijken. Zij worden er opaan gesproken als er iets toch niet goed blijkt te zijn.
Bas
Die arbeid is gedaan NADAT Boba had gezegd "niets meer aan doen, ik haal haar op". Over de onderzoekskosten heeft ie het verder niet. Een dealer is gebaat bij een zo compleet mogelijke omschrijving. Is dus geen betweterij maar informatie. Daarnaast geven ze onjuiste informatie, dit is door een andere dealer bevestigd. Mag je tegenwoordig geen second opnion opvragen bij iemand die je wel vertrouwd?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
Natuurlijk is er niets mis met een Second Opinion. Waar het mij om gaat is dat dit verhaal alleen van 1 kant belicht wordt. Een dealer heeft volgens mij behoorlijk wat ervaring met de 850, waarschijnlijk meer als de TS. Deze kan zelf het probleem niet oplossen dus of de info zo waardevol is, is natuurlijk de vraag. De dealer kennende zal hij het probleem echt wel kunnen fixen, als hij daar de tijd voor krijgt. Maar TS verwacht dat hij, als niet klant en vooringenomen over de dealer, op zijn wenken bediend wordt. Vervolgens geeft hij hun de ochtend de tijd en proberen zij alsnog dit in de ochtend op te lossen, wat niet lukt. Als zij het toevallig wel in dat half uur opgelost hadden, had TS dat volgens mij niet erg gevonden.TS heeft al meerdere keren aangegeven dat hij het niet zo op heeft met dealers, zou daarom ook het contact wat moeizamer zijn?
Daarbij vergelijkt hij het doorsturen van een fax met het fysiek oplossen van een probleem ivm de service. Volgens mij twee totaal verschillende grootheden qua tijd.
Ik heb het idee dat de dealer inderdaad niet echt op dit soort klussen zit te wachten en ook nog eens voorrang geeft boven zijn vaste klanten. Bluekens heeft tenslotte "maar" 10 vestigingen. Ik neem aan dat ze dat niet voorelkaar gekregen hebben met slechte service en onwetendheid. Vandaar dat ik ook zeg dat dit soort verhalen vaak op zichzelf staan en het een persoonlijke ervaring is die niet met naam en toenaam op dit soort fora hoeft te staan, maar goed dat is mijn mening.
Bas
Daarbij vergelijkt hij het doorsturen van een fax met het fysiek oplossen van een probleem ivm de service. Volgens mij twee totaal verschillende grootheden qua tijd.
Ik heb het idee dat de dealer inderdaad niet echt op dit soort klussen zit te wachten en ook nog eens voorrang geeft boven zijn vaste klanten. Bluekens heeft tenslotte "maar" 10 vestigingen. Ik neem aan dat ze dat niet voorelkaar gekregen hebben met slechte service en onwetendheid. Vandaar dat ik ook zeg dat dit soort verhalen vaak op zichzelf staan en het een persoonlijke ervaring is die niet met naam en toenaam op dit soort fora hoeft te staan, maar goed dat is mijn mening.
Bas
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Mee eens, ik ken de andere kant van het verhaal ook niet.Natuurlijk is er niets mis met een Second Opinion. Waar het mij om gaat is dat dit verhaal alleen van 1 kant belicht wordt.
Wie bedoel je steeds met "de TS"? en ja, je mag er vanuit gaan dat de dealer die ervaring heeft. Maar gaat het hier om die ervaring of om hoe iemand behandeld wordt??Een dealer heeft volgens mij behoorlijk wat ervaring met de 850, waarschijnlijk meer als de TS.
Die info kan zeker waardevol zijn, het gaat om een symptoombeschrijving...Deze kan zelf het probleem niet oplossen dus of de info zo waardevol is, is natuurlijk de vraag.
Daar wordt niet aan getwijfeld... Het gaat om de manier waarop Boba behandeld wordt. Er is ook niet gebeld van "is ie al klaar?" maar er is gebeld van "lukt het nog, jullie weten dat ik zo weg moet met de auto". Daar werd dusdanig op gereageerd dat zij opgehaald is.De dealer kennende zal hij het probleem echt wel kunnen fixen, als hij daar de tijd voor krijgt.
Maar TS verwacht dat hij, als niet klant en vooringenomen over de dealer, op zijn wenken bediend wordt.
Wat jij niet weet is dat dit niet de eerste aanvaring is met deze specifieke dealer. En op zijn wenken bediend worden is overdreven, iemand netjes te woord staan en eerlijk zijn is toch het eerste wat je mag verwachten? Of ben jij daar al aan gewend :p
Vervolgens geeft hij hun de ochtend de tijd en proberen zij alsnog dit in de ochtend op te lossen, wat niet lukt. Als zij het toevallig wel in dat half uur opgelost hadden, had TS dat volgens mij niet erg gevonden.TS heeft al meerdere keren aangegeven dat hij het niet zo op heeft met dealers, zou daarom ook het contact wat moeizamer zijn?
Deze specifieke dealer praat je dan over. Er is gevraagd die ochtend te kijken. dealer heeft aangeven dat te kunnen en vervolgens niets gedaan... Als het in dat half uur opgelost was, bleef de discussie. Want er is geen toestemming gegeven aan de auto te werken na het telefoontje
Ook hier gaat het weer om de wijze waarop en het enthousiasme van de hulpverlener.Daarbij vergelijkt hij het doorsturen van een fax met het fysiek oplossen van een probleem ivm de service. Volgens mij twee totaal verschillende grootheden qua tijd.
Neem aan dat de dealer ook nieuwe klanten wil vergaren... Met nieuwe auto's en een serviceinterval van 30.000km hou je de werkplaats niet vol hoor. Bluekens is een grote speler in Nederland, dat klopt. Ik zeg ook niet dat ze slecht zijn, er zijn bij iedere partij mensen die wel tevreden zijn en mensen die niet tevreden zijn. Heb je altijd binnen een groep mensen, kom je niet onderuit.Ik heb het idee dat de dealer inderdaad niet echt op dit soort klussen zit te wachten en ook nog eens voorrang geeft boven zijn vaste klanten. Bluekens heeft tenslotte "maar" 10 vestigingen. Ik neem aan dat ze dat niet voorelkaar gekregen hebben met slechte service en onwetendheid. Vandaar dat ik ook zeg dat dit soort verhalen vaak op zichzelf staan en het een persoonlijke ervaring is die niet met naam en toenaam op dit soort fora hoeft te staan, maar goed dat is mijn mening.
Bas
Nogmaals, het gaat hier puur om de wijze waarop Boba te woord is gestaan. Persoonlijk ben ik ook geen voorstander van het "aanvallen" van dealers. Vanwege het eenzijdige. De positieve ervaringen in deze thread compenseren dit. Mijn mening is dat iedere rijder een dealer moet zoeken waar ie zich op zijn gemak voelt en dat is voor iedereen anders.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
-
- 1st Gear member
Met de TS bedoel ik de Topic Starter, in dit geval boba. Vooral met het laatste gedeelte ben ik het met je eens. Ik heb het idee dat als je met de gedachte naar de dealer gaat, van dat is toch niets, dit niet bevordelijk is voor wederzijds begrip. Verder wil ik het hierbij laten en hopen dat boba wel een dealer naar zijn zin zal vinden, want tenslotte gaat het om het merk Volvo wat wij graag rijden
en dat moet niet verknald worden door een garage die niet doet wat je er van verwacht.
Bas

Bas
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
100% mee eens 

Mijn blog
Naar aanleiding van mijn fax heb ik vorige week donderdag een persoonlijk gesprek gehad bij de dealer in kwestie. Hoewel dit een lang gesprek is geworden zijn van beide kanten de standpunten besproken en is het een prettig en positief gesprek geworden.
Zoals dhr. Damen (mijn gesprekspartner) opmerkte, rijden heeft alles met emotie te maken. Ik ben van mening dat dit in goed, maar ook minder goede situaties van toepassing is.
Ik ben het gesprek open in gegaan en hoewel ik vooraf toch wel wat twijfels had, ben ik toch blij dat dit gesprek plaats heeft gevonden.
Zoals dhr. Damen (mijn gesprekspartner) opmerkte, rijden heeft alles met emotie te maken. Ik ben van mening dat dit in goed, maar ook minder goede situaties van toepassing is.
Ik ben het gesprek open in gegaan en hoewel ik vooraf toch wel wat twijfels had, ben ik toch blij dat dit gesprek plaats heeft gevonden.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
En wat heeft het opgeleverd?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Stefanv50
- 2nd Gear member
Ik heb in het afgelopen half jaar ook erge slechte ervaringen gehad met het balie personeel van Bluekens die gasten zijn waarschijnlijk zo gefrustreerd omdat ze het altijd over iemand anders zijn mooie volvo moeten hebben en zelf niet het geld hebben om er één te rijden.
Maar sinds een paar maanden heb ik daar een vast aanspreek punt
Marco Mol deze kerel zal je echt proberen te helpen en is zelf ook zeer krities.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat veel merken dit probleem hebben ga maar eens naar opel vriens in breda dan zou je willen dat je geen auto had.
groetjes
Maar sinds een paar maanden heb ik daar een vast aanspreek punt
Marco Mol deze kerel zal je echt proberen te helpen en is zelf ook zeer krities.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat veel merken dit probleem hebben ga maar eens naar opel vriens in breda dan zou je willen dat je geen auto had.
groetjes
Volvo V50 Sports.
www.heicosportiv.de
www.heicosportiv.de
Voor mij heeft het in eerste instantie opgeleverd dat er geluisterd is.Battlecruiser S80 schreef:En wat heeft het opgeleverd?
Plus de bevestiging dat er dingen gezegd zijn die niet op die manier gezegd hadden mogen worden.
Als gebaar van goede wil is aangeboden de auto alsnog "onder handen te nemen" om het probleem op te lossen waarbij de kosten voor de onderdelen voor mijn rekening zijn en het arbeidsloon voor rekening dealer is.
Gezien het positieve gesprek ga ik van dat aanbod gebruik maken
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Wel een wat erg negatieve (en ook wat domme) benadering, vind je zelf ook niet?Stefanv50 schreef:waarschijnlijk zo gefrustreerd omdat ze het altijd over iemand anders zijn mooie volvo moeten hebben en zelf niet het geld hebben om er één te rijden
- Robbert242DL
- 2nd Gear member
Vind dit ook een erg schandalige opmerking. Toevallig heb ik een kennis daar werken. (en die rijdt wel Volvo en een mooiere dan een V50)bart simpson schreef:Wel een wat erg negatieve (en ook wat domme) benadering, vind je zelf ook niet?Stefanv50 schreef:waarschijnlijk zo gefrustreerd omdat ze het altijd over iemand anders zijn mooie volvo moeten hebben en zelf niet het geld hebben om er één te rijden
Volvo 242 DL 1978
Volvo 940 I.C. Aut 1996
Volvo 940 I.C. Aut 1996
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
En dan zelf in een lease Volvo van de baas rijden hahahaha
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013