Hallo,
het gaat allemaal niet zo soepel hier....
De auto staat bij de garage, en na het vervangen van de wervelklep krijgt de garage de verstuivers niet meer lekdicht.
Ze hebben wel nieuwe brandplaatjes gebruikt, maar hij blijft lekken. Nu schijnen er dikkere brandplaatjes te zijn die er tussen moeten, maar die krijgt hij niet meer voor maandag 1 uur binnen. Dat terwijl we zondag op vakantie zouden gaan.
Is er iemand die weet of en waar ik die dikkere brandplaatjes nu nog zou kunnen halen?
gr.Maarten
dikkere brandplaatjes nodig
- Maarten
- 5th Gear member
lijkt erop dat ik me erbij neer moet leggen dat het niet eerder dan maandagmiddag wordt dat die brandplaatjes leverbaar zijn.
heeft iemand dit wel eens eerder bij de hand gehad, dat een relatieve eenvoudige reparatie mislukt, en je dus ipv één dag je auto een paar dagen kwijt bent?
allemaal erg lastig, temeer we as zondag op vakantie zouden gaan. Ws wordt dat nu niet eerder dan dinsdagmorgen...
Weet iemand ook wat de geschatte tijd is voor het vervangen van een wervelklep van een V50 D5, en het afstellen van de magneetkoppeling van de airco?
Wil natuurlijk niet gaan betalen voor het drie keer monteren van de verstuivers...
gr.maarten

heeft iemand dit wel eens eerder bij de hand gehad, dat een relatieve eenvoudige reparatie mislukt, en je dus ipv één dag je auto een paar dagen kwijt bent?
allemaal erg lastig, temeer we as zondag op vakantie zouden gaan. Ws wordt dat nu niet eerder dan dinsdagmorgen...
Weet iemand ook wat de geschatte tijd is voor het vervangen van een wervelklep van een V50 D5, en het afstellen van de magneetkoppeling van de airco?
Wil natuurlijk niet gaan betalen voor het drie keer monteren van de verstuivers...
gr.maarten
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
-
- 1st Gear member
Wat willen ze met dikkere bereiken?ze hebben of niet goed schoongemaakt of de cilinderkop beschadigt met schoonmaken.
Zou even vragen met wat ze schoongemaakt hebben waar de brandplaatjes op komen.
Er zijn van die beun bedrijven die daar een "special tool" voor gebruiken wat een frees in houd.Dan moet je inderdaad dikkere brandplaatjes gebruiken .
Zou even vragen met wat ze schoongemaakt hebben waar de brandplaatjes op komen.
Er zijn van die beun bedrijven die daar een "special tool" voor gebruiken wat een frees in houd.Dan moet je inderdaad dikkere brandplaatjes gebruiken .
- Maarten
- 5th Gear member
hallo,
ik mag er toch vanuit gaan dat zo'n garage weet wat ze doen? Het gaat om een Bosch garage, aangesloten bij de BOVAG. Dit ivm het feit dat we de auto pas gekocht hebben, en het vervangen van de wervelklep dus nog onder de garantie valt.
Ze hadden wel nieuwe brandplaatjes besteld, maar met de nieuwe brandplaatjes kregen ze hem toch niet lekdicht. Geen idee of ze nieuwe rekbouten gebruikt hebben.
Hoe ze de passing schoon gemaakt hebben weet ik ook niet.
gr.Maarten
ik mag er toch vanuit gaan dat zo'n garage weet wat ze doen? Het gaat om een Bosch garage, aangesloten bij de BOVAG. Dit ivm het feit dat we de auto pas gekocht hebben, en het vervangen van de wervelklep dus nog onder de garantie valt.
Ze hadden wel nieuwe brandplaatjes besteld, maar met de nieuwe brandplaatjes kregen ze hem toch niet lekdicht. Geen idee of ze nieuwe rekbouten gebruikt hebben.
Hoe ze de passing schoon gemaakt hebben weet ik ook niet.
gr.Maarten
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo v40 1.9D 115pk '03
- dbosker
- 6th Gear member
ik zou ze niet graag de kost geven .........Maarten schreef: ik mag er toch vanuit gaan dat zo'n garage weet wat ze doen? Het gaat om een Bosch garage, aangesloten bij de BOVAG.
laatste Volvo (960) verkocht
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Voordat er nieuwe brandplaatjes geplaatst worden MOET de zitting van die dingen schoon. Bij Volvo hebben ze daar een speciale houten tool voor. Brandplaatjes zijn brandplaatjes en die zijn er, volgens mij, maar in 1 dikte. Nadat de verstuivers schoon en teruggeplaatst zijn MOETEN er nieuwe bouten in. Brandstofleiding niet is wel voorschrift maar een goede monteur kan dezelfde monteren zonder dat het gaat lekken. Niks ten nadele van de Bosch garage maar soms toch liever de dealer.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant