1) welk referentiekader je gebruikt: de ene komt uit een VW Polo, de andere uit een V70... wereld van verschil waarbij de ene kan parkeren in de kofferbak van de andere.
2) Hoe groot ben je zelf ? Met andere woorden: hoe ver staat je stoel achteruit ? Een collega'tje van mij rijdt met een BMW 1reeks: achter haar stoel kan ik gemakkelijk gaan zitten, met mijn 1m90, ze meet dan ook amper 1m60 (in de hoogte

3) Hoe oud/groot zijn de kinderen ? Moet de maxi-cosi achter de voorstoel passen ? Zitten ze nog in een stoeltje ? Op een zitverhoger ? Steken hun beentjes en voetjes nog recht vooruit ? Of kunnen hun voetjes al onder de voorstoel ?
4) Ga je met je auto op vakantie ? Zo ja ? Welk type vakantie: op een appartement of villa waar alles voor handen is ? Of moet de tent en alle spullen mee ?
5) Meisjes of jongens ? Uit ervaring weet ik dat de vrouwelijke kunne veel meer (onnodige) bagage mee wil sleuren - en dat zit er al in van bij de geboorte.
6) Moet de wandelwagen/reisbedje/slaapbak/... nog mee ? Dit zijn nl. echte ruimtevreters (net als de schoenencollectie van de vrouwelijke passagiers

7) Is een dakkoffer een optie ? Zo ja, dan kan de schoonmoeder misschien zelfs mee
Zelf gingen we tot voor twee jaar met een BMW 1reeks op reis, en was dit ook onze dagelijkse gezinswagen. We gingen niet kamperen en er kwam een grote dakkoffer op, die tjokvol zat (zonder schoonmoeder). Sinds vorig jaar hebben we serieus wat comfort gewonnen met de V60, en is de koffer zelfs niet vol geladen (het afdekzeil kan nog dicht). Voor de 1reeks hadden we een 3 Touring. De wandelwagen edm moesten toen wel nog mee, en de bagageruimte zal toen werkelijk nokvol. Toen ons kleinste nog een baby was, gingen we een midweekje Centerparcs doen, met fietsje voor de toen 4 jarige grote zus. Fietsje moest achterop, koffer zat bomvol.