Foutje van de dealer

Geleverd vanaf 2003
noorderling
1st Gear member

Even terug naar mijn specifieke geval.

Vanmorgen bij de dealer geweest. Alles in prettig overleg. Er zijn twee oplossingen mogelijk.

Nieuwe bestellen Is 'ie helemaal zoals ik 'm wil, maar levering januari. Vervangend vervoer wordt lastig.

Blackie volgende week gewoon meenemen, terwijl een andere V50 wordt aangerukt met de juiste bekleding. Als deze binnen is kan zoveel mogelijk hiervan overgezet worden in de mijne. Maar waarschijnlijk niet alles (tapijt en dashboard wordt lastig). Dan is het dus een combi offblack interieur met lava grey/quartz stoelen.

Ik neig naar de tweede oplossing, daar januari voor mij echt te ver weg is. Ik hoop dat het interieur nog een mooie harmonie vormt. In ieder geval een Limited Edition.
Volvo historie:
1987 Volvo 360 GL 2.0 Injection
2004 Volvo V50 1.8 Edition II
2010 Volvo V50 1.6D DrivE start/stop Sport
2006 Ford S-Max 2.5T (met Volvo 5-cylinder)
2011 Volvo C30 2.0 R-Design
Gmid
3rd Gear member
Contacteer:

Ik zou ook voor de tweede oplossing gaan. Mits je daar absoluut geen naar gevoel aan overhoudt. Je hebt dan een echte unieke auto. Let wel even op dat de kleuren gewoon lekker bij elkaar passen.
Afbeelding

'Als ik boodschappen ga doen, ga ik met de auto, omdat ik niet van die vieze uitlaatgassen wil inademen' - Theo Maassen

Redactie Roffel Volvo 850 Club Nederland
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

VolvoXC70 schreef:
bart simpson schreef:
Dat is naast een eigenaardige ook een teleurstellende ervaring, was daar ook een reden bij gegeven?
Niet door de dealer en niet door de importeur. Wel door Volvo zelf in het hele verre noorden (mailtje gestuurd via de site). Ze betreurden de gang van zaken en hebben daarop de importeur aangesproken. Uiteindelijk kwam boven water dat levering december voor de fabriek nooit aan de orde is geweest (niet haalbaar) en de problemen met de stoel. Bij aflevering was trouwens ook nog eens de verkeerde achterbank gemonteerd (2/3-1/3 ipv 40-20-40).

Al met al voldoende gronden om iets terug te vragen...
Op basis van dit "zeer" kan ik me daar wel iets bij voorstellen, vind het onverstandig om naar een klant een andere levertijd te suggereren als dat je waar kunt maken, je plaatst jezelf daardoor dan al meteen op een achterstand
(40-20-40 is tegenwoordig op de de Summum na optioneel).
arisvh
2nd Gear member

Ik zou hem gewoon lekker zwart houden, wel zo chique .....
Ooit bezitter van:V50 2.0D Momentum, Estate Line, Mobility Line, Schuif/kanteldak, 18"; Medusa, Dakspoiler, Barents Blue Pearl, S40 grille en koplampen. Nu Passat Variant 2011 ....
V480-S60
Geartronic member

arisvh schreef:Ik zou hem gewoon lekker zwart houden, wel zo chique .....
Misschien wel chique maar o zo somber. Ik kan me de teleurstelling van noorderling wel indenken. Ik zou zeker niet voor een zwart interieur gaan.

Ja het is een overweging. Optie 2 is dus wel uniek, maar ga je je niet aan het zwarte dashboard ergeren? Ik weet het niet. Heel moeilijk.

Laat ons je keuze weten. En veel succes met de verdere afhandeling.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
danielk
2nd Gear member

Volgens mij ziet zwart tapijt in combinatie met lichte stoelen er echt niet uit.
Ik snap ook niet waarom de dealer het zo doet, hij heeft dan twee auto's met een half matchende kleurstelling wat niet ideaal voor de verkoopwaarde is. Waarom geen nieuwe V50 laten aanrukken en jou die twee maanden in de huidige laten rijden. Dan heeft ie meteen een mooie demo-auto.

Natuurlijk moet je opstelling wel fair zijn, maar ik zie niet in waarom je je verplicht zou moeten voelen de dealer te gaan matsen. Het is gewoon een zakelijke overeenkomst waarbij hij zijn deel niet of althans niet zoals de bedoeling is nakomt. Het is dan ook aan de dealer om een oplossing aan te dragen die voor jou geen nadelen kent.
Hang-oor
3rd Gear member

Ik zou niet voor de combi kleuren gaan. Liever een paar maand wachten in plaats van jaren moeten uit leggen hoe je aan de combi kleuren komt (blijft je achtervolgen tot aan de verkoop toe).
Mistral
2nd Gear member

Hang-oor schreef:Ik zou niet voor de combi kleuren gaan. Liever een paar maand wachten in plaats van jaren moeten uit leggen hoe je aan de combi kleuren komt (blijft je achtervolgen tot aan de verkoop toe).
Ik ben het eens met Hang-oor. Houd de combinatie origineel!! Fabriek heeft niet voor niets bepaalde combi's/keuzes qua kleustelling gemaakt. Daar hebben een aantal mensen een dagtaak aan. Alles zwart icm beige stoelen is geen goede combi. Minimaal de vloerbedekking moet ook beige zijn. Dat aanpassen is uiteraard geen doen. Dus voor jouw restwaarde en het voorkomen van een vervelende herinnering zou ik voor een echte oplossing gaan.

Ik heb zelf een lichte buitenkant en binnenin alles zwart (bij base is binnen alles licht, of alles zwart). Zelfs met een lichte buitenkleur vind ik een knalzwart interieur nog wat somber. Dus denk goed na over "blackie"

Ik zou een nieuwe laten bestellen. De kosten die je krijgt voor die periode had je anders ook gehad. Probeer daar een goede deal van te maken zodat je er wel wat aan betaalt, maar niet alles bv..
Mistral
S60 2.0T Drivers Ed. Aut., Orestes 17"; RTI High Perf., Barents blue (2008)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

5305 is volgens mij quartz 53E1 met grijs 5300 gecombineerd, de vloerbedekking is dan 5300, en delen van de stoel maar ook de onderzijde van het dashboard en het middenconsole zijn 53E1.
Ik zou ook voor een nieuwe gaan, dit wordt niet mooi als er gewisseld wordt.
Alles zwart (5377) met uitsluitend beige stoelen zou een "hit" worden qua verkopen, op de Sport Edition is dit ook een zeer succesvolle combinatie
menjo
7th Gear member

bart simpson schreef:Alles zwart (5377) met uitsluitend beige stoelen zou een "hit" worden qua verkopen, op de Sport Edition is dit ook een zeer succesvolle combinatie
Dat is dus ook nog een optie. Moet de dealer alleen even een V50 aan laten rukken met beige stoelen. En noorderling moet het ook mooi vinden natuurlijk :)
Dick@Volvo
3rd Gear member

Wat een scenario's hier! Wacht gewoon eerst even af <<NOORDELING>> wat de dealer je gaat voorstellen. Daarna kan je altijd nog bekijken wat je wilt gaan doen. Stijlvol zwart is niet lelijk (zeker met alu inleg).
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
Marcel
4th Gear member

VolvoS40Elan schreef:Wat een scenario's hier! Wacht gewoon eerst even af <<NOORDELING>> wat de dealer je gaat voorstellen. Daarna kan je altijd nog bekijken wat je wilt gaan doen. Stijlvol zwart is niet lelijk (zeker met alu inleg).
Yep! (volgens mij heb ik zoiets aan het begin van de treat gezegd)
En voor zwartkijkers is het wel het meest geschikte interieur ;)
Gr. Marcel
s80t6
3rd Gear member

VolvoXC70 schreef:
bart simpson schreef:
Dat is naast een eigenaardige ook een teleurstellende ervaring, was daar ook een reden bij gegeven?
Niet door de dealer en niet door de importeur. Wel door Volvo zelf in het hele verre noorden (mailtje gestuurd via de site). Ze betreurden de gang van zaken en hebben daarop de importeur aangesproken. Uiteindelijk kwam boven water dat levering december voor de fabriek nooit aan de orde is geweest (niet haalbaar) en de problemen met de stoel. Bij aflevering was trouwens ook nog eens de verkeerde achterbank gemonteerd (2/3-1/3 ipv 40-20-40).

Al met al voldoende gronden om iets terug te vragen...

ik ben het helemaal met je eens, 't is geen a-sociale eis om te krijgen wat je besteld hebt. overal in het traject kunnen foutjes gemaakt worden, bij de dealer, bij de importeur of in zweden. het hoe en waarom hoeft de klant niet mee lastig gevallen te worden. en het is ook evident dat iedereen het liefst het goedkoopst uit is. dus dan maar ten koste van de klant zijn beurs of verwachtingspatroon. ik vind dat je de dealer, degene met wie de deal overeen bent gekomen, aan zijn verplichtingen mag houden en de eisen gesteld door volvoXC70 vind ik niet zo raar. en de dealer ook niet toen ie het zo helder voor zich uitgespeld kreeg. kijk wat topic opener geboden is; vervangend vervoer lastig verhaal. tuurlijk, dat kost geld. ik had de koop laten ontbinden en had de auto bij een collega dealer een stad verderop besteld als ik er een naar gevoel bij had. het gaat om heel veel geld.
Gmid schreef: Je hebt dan een echte unieke auto. Let wel even op dat de kleuren gewoon lekker bij elkaar passen.
samen geraapt zootje zul je bedoelen.

Afbeelding

bekijk en becomplimenteer mijn auto in mijn Persoonlijke Gallerij

> > > better safe then sorry < < <
Gmid
3rd Gear member
Contacteer:

s80t6 schreef:
Gmid schreef: Je hebt dan een echte unieke auto. Let wel even op dat de kleuren gewoon lekker bij elkaar passen.
samen geraapt zootje zul je bedoelen.
Ligt net aan je instelling. Als het 'matcht' noem ik het een unieke auto. Een negatieve benadering zou idd zijn dat het een samen geraapt zootje is.
noorderling
1st Gear member

Ik heb de dealer net gesproken en het toeval wil dat ze een nieuwe auto hadden staan met het juiste interieur. Die zijn ze nu aan het overzetten.

Ik vertrouw erop dat het een harmonieus geheel wordt. Zoniet, dan gaan we weer in conclaaf. Ik ben in ieder geval happy dat het zo snel wordt opgelost en dat ik niet in een donkere grot hoef rond te rijden. 's Winters is het nog tot daaraantoe, maar 's zomers lijkt het me toch minder. Vrijdagmiddag is het i.i.g. zover! Dan zie het resultaat. Ik zal kijken of ik een foto kan maken van mijn V50 Limited Edition II.

Bedankt allemaal voor jullie voorstellingsvermogen. Ik zie de toekomst weer met vertrouwen tegemoet!
Volvo historie:
FrankM
4th Gear member

Ehm.... ze hebben een nieuwe auto staan met het juiste interieur... Ligt het aan mij, of.... waarom krijg je dan niet die? Of zitten er te veel verschillen in de rest van de uitvoering.
Ik zou heel goed opletten, niet alleen of je de kleurencombin vindt staan, maar ook op de manier waarop het allemaal is gedaan. In-fabriek wordt dat interieur er in volgorde ingehangen, nu moet de dealer gaan slopen en opnieuw opbouwen. En check ook of ze de administratie goed bijhouden, zodat je niet later bij inruil (bij een ander) opeens te horen krijgt dat volgens de Zweedse database dit een zwarte binnenkant had moeten zijn.

Succes!
Frank
V60 T6 TE MY20 Inscription (lines: Luxury, Winter, Audio, Inscription Plus, Intellisave Pro, Versatility, Park Assist, Verw. voorstoelen)
V60 T5 PS MY11 Sum+BPP+DSL+SL
S60 2.0T MY06 Sum
noorderling
1st Gear member

Dat is inderdaad wel verstandig. Ik heb weinig zin om me aan het einde van het leasecontract te moeten verantwoorden voor een fout bij de bestelling.
En ik zal extra kritisch naar kraakjes en rammeltjes gaan luisteren, maar ik neem aan dat de dealer wel enigszins weet wat 'ie doet.
En wat betreft de donor-auto: het zou wel héél toevallig zijn als die dezelfde kleur lak en motor zou hebben.
Volvo historie:
VolvoXC70
4th Gear member

:-#
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

VolvoXC70 schreef:
noorderling schreef: Ik heb de dealer net gesproken en het toeval wil dat ze een nieuwe auto hadden staan met het juiste interieur. ....
:D :D :D Toeval??? Gevonden in de schuur toevallig? Een dealer weet toch wel wat ze in huis hebben. Ik denk eerder dat ze je met een zwart interieur naar huis wilde sturen.

Kijken of je er mee akkoord gaat, da's het goedkoopst.

Mijn vertrouwen is na de geintjes die ze mij geflikt hebben niet zo hoog meer.....
Bij grotere dealergroepen komen de auto's op individuele dealernummers (dus per filiaal) binnen, het kan natuurlijk gewoon dat er een auto onderweg was ineens binnen is en die als "donor" gebruikt kan worden, als de topicstarter krijgt wat hij besteld heeft is lijkt mij de manier waarop minder van belang, je kunt natuurlijk ook overdrijven met je achterdocht.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”