Beste,
Ik ben reeds enkele maanden in het bezit van een Volvo 244 Gl uit '81. De vorige eigenaar heeft deze aan de onderkant een beschermlaag gegeven.
Helaas heeft hij hierbij de 'afwatering' aan de tankdop verstopt. Het water/de benzine loopt nu niet meer door. Iemand enig idee waar de afwatering uitkomt? Zo kan ik de afvoer terug vrij maken.
Ook zijn de zekeringen nogal aan de 'dunne' kant, kan ik misschien beter verduidelijken met een foto, is dit normaal?
En als laatste, hoe zet je het best de dop van de versnellingspook vast op de pook zelf? Deze zit nogal los bij mij.
Alvast bedankt!
Jonas
Vraag ivm 244 Gl
- lint
- Geartronic member
Welkom.
Wat bedoel je precies met de afwatering van de tankdop? De zekeringen bij een 244 uit 1981 zijn de ouderwetse dunne zekeringen, dus dat is normaal. De knop van de pook zit volgens mij geklemd op de pook.
Wat bedoel je precies met de afwatering van de tankdop? De zekeringen bij een 244 uit 1981 zijn de ouderwetse dunne zekeringen, dus dat is normaal. De knop van de pook zit volgens mij geklemd op de pook.
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- MU
- 5th Gear member
Hoi Jonas, stel je ook even voor in het daarvoor bestemde topic (liefst met foto's van zo'n mooie wagen
) http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=3
Ik herinner me een een 240 met een pookknop die ronddraaide tijdens het rijden, best een grappig effect maar waarschijnlijk niet wat je beoogt.
@ lint: Ik denk dat ie het gaatje+slangetje bedoelt wat overtollige brandstof/water afvoert naar onder de wagen als dat onverhoopt naast je vuldop belandt.

Ik herinner me een een 240 met een pookknop die ronddraaide tijdens het rijden, best een grappig effect maar waarschijnlijk niet wat je beoogt.
@ lint: Ik denk dat ie het gaatje+slangetje bedoelt wat overtollige brandstof/water afvoert naar onder de wagen als dat onverhoopt naast je vuldop belandt.
Volvo V90 Cross Country T5 MY2018
Volvo V70 2.5T 2008
Volvo 945 2.3 LPT 1997
Volvo V70 2.5T 2008
Volvo 945 2.3 LPT 1997
-
- Starter
Gebeurd : ).MU schreef: Hoi Jonas, stel je ook even voor in het daarvoor bestemde topic (liefst met foto's van zo'n mooie wagen) http://www.volvo-forum.nl/viewforum.php?f=3
Inderdaad, ik had graag gehad dat deze gewoon terug vastzat : ). Kan hem er gewoon aftrekken nu : ).MU schreef:Ik herinner me een een 240 met een pookknop die ronddraaide tijdens het rijden, best een grappig effect maar waarschijnlijk niet wat je beoogt.
Inderdaad, dat bedoel ik!MU schreef:@ lint: Ik denk dat ie het gaatje+slangetje bedoelt wat overtollige brandstof/water afvoert naar onder de wagen als dat onverhoopt naast je vuldop belandt.
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Gewoonlijk komen die slangetjes in of vóór de achterwielkast naar buiten. Zie je daar niet ergens een, weliswaar dik overspoten, rond uitsteekseltje?
Misschien kan je de slang voorzichtig met een electriciteitsveer (waar je bedrading mee trekt) open maken vanuit de tankklep.
Misschien kan je de slang voorzichtig met een electriciteitsveer (waar je bedrading mee trekt) open maken vanuit de tankklep.
Laatst gewijzigd door Battlecruiser op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- Starter
Alvast bedankt! Ik kijk er dirzct eens naar!Battlecruiser schreef: Gewoonlijk komen die slangetjes in of vóór de achterwielkast naar buiten. Zie je daar niet ergens een, weliswaar dik overspoten, rond uitsteekseltje?
Jonas