We moeten er ook niet uitkomen maar een probleem aanhalen mag toch en om daarom Volvo af te breken nee dat doe ik niet het blijven mooie wagens geen probleem mee anders zou ik ook geen kopen
Nu de V60 is gewoon een wagen die in de firma waar ik werk toegekomen is, de vraag werd mij gesteld of ik even wilde proefrijden omdat de bestuurder klaagt van de wegligging dit heb ik dan maar gedaan en geconstateerd dat dit matig is
Persoonlijk vind ik en als Volvo 181 pk in een wagen inbrengt dat dit wel een aanpassing mag geven aan het weggedrag
En dit is blijkbaar niet gebeurd.
Wegligging Volvo V60
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Dus kunnen we een massale klachtenregen over de V60 D4 gaan verwachten....en trowens een X60 bestaat niet hoor, alleen een XC60.....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08.02.2014 - 21:09
Nee want jullie zijn allen uitmuntende rijders die alle snelheidslimieten respecteren en wij niet blijkbaar. De 60 och sorry V 60 zal ook wel zijn termijn uitdoen van 2 jaar zoniet laat ik het wel weten
Laatst gewijzigd door homanito op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo XC60 D3/163pk automaat
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Volgende keer een AWD kopen....
Laat eens iets horen hoe de BMW het doet als er een laagje sneeuw ligt
Kom ik vrolijk voorbij met mijn ondermaats presterende Volvo AWD
Laat eens iets horen hoe de BMW het doet als er een laagje sneeuw ligt

Kom ik vrolijk voorbij met mijn ondermaats presterende Volvo AWD

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33096
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
OK, maar ik blijf bij mijn antwoord, zou toch echt naar je dealer gaan en kijken of een andere V60 dit probleem ook heeft. Ik herken dit niet en ja ik heb ook een keer in een M5 gereden en een 428 en een 335. Of het er 350 geweest zijn weet ik niet, maar weet wel dat mijn auto gewoon perfect aan mijn eisen voldoet.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Ab S
- 4th Gear member
- Berichten: 997
- Lid geworden op: 12.01.2011 - 18:24
- Locatie: Utrecht omgeving
..ik blijf het een vreemd verhaal vinden. "onstabiel bij 80 km/u"? Ik heb in 2010 met een S60 op het proefterrein van Lelystad gereden en vond de nieuwe S60 prima sturen. Met mijn huidige S60 kan op en afritten, snelweg rotondes met flinke snelheis nemen; flauwe bochten op de autobahn probleemloos met 180-200 km/u waren ook probleemloos zonder gevoel van instabiliteit..
De BMW zal strakker sturen, zeker; maar de S60 (oude of nieuwe serie) een onstabiel of zelfs onveilig gevoeld? Nee, heb ik nooit ervaren...
De BMW zal strakker sturen, zeker; maar de S60 (oude of nieuwe serie) een onstabiel of zelfs onveilig gevoeld? Nee, heb ik nooit ervaren...
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Die haldex doet gewoon datgene wat hij moet doen, tractie geven op sneeuw, ijs en nattigheid.V50 R schreef: Tenzij de bmw xdrive heeft, dat rijdt nog even beter dan de volvo haldex awd.
Perfect systeem!!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Kurt1975
- 4th Gear member
- Berichten: 906
- Lid geworden op: 10.07.2013 - 17:00
- Locatie: Hasselt
Nog even on topic.
Welk van de beschikbare onderstellen/wielcombinatie ligt er onder de "probleemwagen" van de topic starter.
Ik kan mij voorstellen dat het comfort onderstel eerder gaat zwalpen dan het dynamisch of het sport onderstel.
Ik ben namelijk zeer tevreden over het rij- en bochtengedrag de V60, met dynamisch onderstel en 18".
Welk van de beschikbare onderstellen/wielcombinatie ligt er onder de "probleemwagen" van de topic starter.
Ik kan mij voorstellen dat het comfort onderstel eerder gaat zwalpen dan het dynamisch of het sport onderstel.
Ik ben namelijk zeer tevreden over het rij- en bochtengedrag de V60, met dynamisch onderstel en 18".
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- olson
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03
Als je dan toch perse een Volvo met BMW wegligging had willen hebben had je deze optie erbij moeten kopen: FOUR-C suspension.
Stand advanced en je kan harder de bocht door dan een BMW 3 serie.
Stand advanced en je kan harder de bocht door dan een BMW 3 serie.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4832
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Dat de V60 een onstabiel/onveilig weggedrag heeft is onzin. Wellicht dat er bij de firmawagen in kwestie verkeerd/zachte banden zijn gemonteerd? Uiteraard maakt de velgdiameter ook verschil. Ik heb met mijn 18" echt nooit te klagen over het weggedrag. Nou ben ik geen 3-serie gewend.
Maar ook de schrijvende pers onderschrijft niet het gevoel van TS, zoals blijkt uit onderstaand citaat:
Sportief-comfortabel
Wat rijden betreft, houdt de S60/V60 het midden tussen de nadrukkelijk op sportiviteit gerichte BMW 3-serie en de overduidelijk op comfort toegespitste Mercedes-Benz C-klasse. In dat opzicht doet hij sterk denken aan een Audi A4. Volvo’s middenklasser houdt zich in bochten prima en volgt nauwkeurig de ingeslagen koers. Voor het echt sportieve werk zou de besturing echter best een tandje directer mogen en hij zou ook wat meer gevoel mogen bieden. Daar staat tegenover dat de auto heerlijk comfortabel is, niet in de laatste plaats door de subliem zittende (optionele) sportstoelen. Maar ook de vering vangt oneffenheden in het wegdek uitstekend op. Alleen op heel heftige dwarsrichels veert de S60/V60 wat stoterig. De krachtige D4-diesel is in onze testauto gekoppeld aan de nieuwe achttrapsautomaat, die beduidend alerter is en soepeler schakelt dan de oude Geartronic-automaat met zes versnellingen.
bron: Autoweek rij-impressie
Maar ook de schrijvende pers onderschrijft niet het gevoel van TS, zoals blijkt uit onderstaand citaat:
Sportief-comfortabel
Wat rijden betreft, houdt de S60/V60 het midden tussen de nadrukkelijk op sportiviteit gerichte BMW 3-serie en de overduidelijk op comfort toegespitste Mercedes-Benz C-klasse. In dat opzicht doet hij sterk denken aan een Audi A4. Volvo’s middenklasser houdt zich in bochten prima en volgt nauwkeurig de ingeslagen koers. Voor het echt sportieve werk zou de besturing echter best een tandje directer mogen en hij zou ook wat meer gevoel mogen bieden. Daar staat tegenover dat de auto heerlijk comfortabel is, niet in de laatste plaats door de subliem zittende (optionele) sportstoelen. Maar ook de vering vangt oneffenheden in het wegdek uitstekend op. Alleen op heel heftige dwarsrichels veert de S60/V60 wat stoterig. De krachtige D4-diesel is in onze testauto gekoppeld aan de nieuwe achttrapsautomaat, die beduidend alerter is en soepeler schakelt dan de oude Geartronic-automaat met zes versnellingen.
bron: Autoweek rij-impressie
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Het zal..vorig jaar met Continental banden was ik voor ineens tractie kwijt met 80km/h tijdens invoegen op de snelweg die inferieure haldex zorgde direct voor tractie en dus grip/veiligheid.Thom schreef: Neen, Haldex is goed maar niet de top! xDrive regelt tractie per wiel, Haldex per as
Voor aanhangers over bospaden hebben we Discovery/Defender.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24566
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Waar het AWD aan gaat, blijven Audi en Subaru onaantastbaar in de top zitten.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2570
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34
Subaru is zeker goed, maar audi quattro is zeker niet meer de top in het segment. Lopen achter tov de concurentie. Bmw heeft de afgelopen jaren veel geinvesteerd in xdrive en er een erg goed systeem van gemaakt. Ben benieuwd wat de nieuwe xc90 gaat doen in de tests met nieuwe generatie haldex.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 05.02.2013 - 18:43
- Locatie: A6
Het topic teruglezend vermoed ik dat het "probleem" van TS wellicht minder groot is dan wij lezen....
De schrijfstijl van TS is iets anders dan de gemiddelde forumbezoeker gewend is.
Net als bij e-mail (soms gebruik van "verkeerde" woorden, spreektaal of veelvuldig gebruik van uitroeptekens etc.) kan dit soms tot een verkeerde conclusie bij een lezer leiden.
Als ik me niet vergis lees ik tussen de regels door dat TS eigenlijk een tevreden Volvo-rijder is?
Volvo wekt natuurlijk zelf ook wel bepaalde verwachtingen op door zich de laatste tijd als zeer sportief merk te profileren.
Als je dan een Volvo met BMW-rijeigenschappen verwacht, kan ik me voorstellen dat dit een teleurstelling is.
Hetgeen me overigens wel weer verbaast aangezien in alle autobladen uitvoerig hierover is geschreven en TS claimt zoveel verschillende wagens te hebben bereden.
Mocht zijn auto daadwerkelijk belabberd rijden dan zal er vast iets anders aan de hand zijn (ik heb zelf meegemaakt dat bij een nieuwe auto de transportblokken tussen de veren niet verwijderd waren, waardoor er een heel bijzondere wegligging ontstond......)
De schrijfstijl van TS is iets anders dan de gemiddelde forumbezoeker gewend is.
Net als bij e-mail (soms gebruik van "verkeerde" woorden, spreektaal of veelvuldig gebruik van uitroeptekens etc.) kan dit soms tot een verkeerde conclusie bij een lezer leiden.
Als ik me niet vergis lees ik tussen de regels door dat TS eigenlijk een tevreden Volvo-rijder is?
Volvo wekt natuurlijk zelf ook wel bepaalde verwachtingen op door zich de laatste tijd als zeer sportief merk te profileren.
Als je dan een Volvo met BMW-rijeigenschappen verwacht, kan ik me voorstellen dat dit een teleurstelling is.
Hetgeen me overigens wel weer verbaast aangezien in alle autobladen uitvoerig hierover is geschreven en TS claimt zoveel verschillende wagens te hebben bereden.
Mocht zijn auto daadwerkelijk belabberd rijden dan zal er vast iets anders aan de hand zijn (ik heb zelf meegemaakt dat bij een nieuwe auto de transportblokken tussen de veren niet verwijderd waren, waardoor er een heel bijzondere wegligging ontstond......)
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 19.12.2010 - 09:21
Bij de nieuwe XC 90 worden de achterwielen apart aangedreven door de electromotor.
Idem principe als op de V60 D6.
AWD-stand dien je dus te selekteren/in te schakelen wil je permanente AWD hebben.
Idem principe als op de V60 D6.
AWD-stand dien je dus te selekteren/in te schakelen wil je permanente AWD hebben.
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 08.02.2014 - 21:09
Nog eens herhalen dit is mijn wagen niet maar een wagen die de firma waar ik werk aangekocht heeft voor de verkoopdienst. Gelijk heb je onze eigen X60 rij ik met plezier, over de betreffende wagen is gewoon mijn mening gevraagd omdat ik als autofreak gekend ben in de firma om te weten of of de bestuurder ervan wel de juiste menig heeft en die heb ik moeten beamen dat dit inderdaad zo is, de wegligging van de Betrefende V60 is niet wat je er van verwacht als je een sportieve rijder bent. Maar je weet ook dat keuze in de firma auto afgangen van prijs en Co2 en daar zit Volvo met een D 4 motor wel goed en zeker als je weet dat je 181 pk onder de voet hebJan Hagel schreef: Het topic teruglezend vermoed ik dat het "probleem" van TS wellicht minder groot is dan wij lezen....
De schrijfstijl van TS is iets anders dan de gemiddelde forumbezoeker gewend is.
Net als bij e-mail (soms gebruik van "verkeerde" woorden, spreektaal of veelvuldig gebruik van uitroeptekens etc.) kan dit soms tot een verkeerde conclusie bij een lezer leiden.
Als ik me niet vergis lees ik tussen de regels door dat TS eigenlijk een tevreden Volvo-rijder is?
Volvo wekt natuurlijk zelf ook wel bepaalde verwachtingen op door zich de laatste tijd als zeer sportief merk te profileren.
Als je dan een Volvo met BMW-rijeigenschappen verwacht, kan ik me voorstellen dat dit een teleurstelling is.
Hetgeen me overigens wel weer verbaast aangezien in alle autobladen uitvoerig hierover is geschreven en TS claimt zoveel verschillende wagens te hebben bereden.
Mocht zijn auto daadwerkelijk belabberd rijden dan zal er vast iets anders aan de hand zijn (ik heb zelf meegemaakt dat bij een nieuwe auto de transportblokken tussen de veren niet verwijderd waren, waardoor er een heel bijzondere wegligging ontstond......)
En ik zit zeker niet op een forum om Volvo af te breken ik herhaal nogmaals er doet zich een probleem voor en dat plaats je op een forum met de hoop op antwoorden en wie weet oplossingen
Blijkbaar hebben heel wat andere personen een ander mening over een forum
Of moet ik altijd eindigen met een Volvo is de beste!!!!
Uw antwoord van die transsportblokken kijk ik zeker eens na want dit heb ik ook al eens vernomen van een ander merk maar nog niet aan gedacht.
Dat noem ik dus een forum antwoord op mijn vraag. Thanks.
Volvo XC60 D3/163pk automaat