Keuze is gemaakt!

De eerste generatie XC60
mga1600
6th Gear member

We zijn net weer terug van een korte vakantie naar Hongarije (Balatonmeer en Budapest). Mooi land, aardige mensen, alles erg verzorgd, lekker eten en goed betaalbaar (ook de benzine).
De reis (totaal zo’n 3600 km) was een mooie gelegenheid om onze nog vrij nieuwe XC60 eens lekker uit te proberen en het is ons meer dan uitstekend bevallen! Erg rustig, ontspannen en stabiel sturen, lekker stil interieur, goede stoelen en een airco die geen enkele moeite had met de 38 graden die we af en toe hadden.
De T5 Powershift heeft enorm veel parate power, heerlijk om even snel een inhaal actie op de Autobahn te kunnen doen, zonder “stemverheffing” of aarzeling schiet de auto namelijk vooruit ook als je gas bij geeft bij zeg 140 kmh.
Tijdens de reis, waarbij ik eigenlijk steeds zo’n beetje 130 -135 kmh als kruissnelheid aan probeerde te houden was het verbruik gemiddeld 9,2 l/100 km- netjes dus!

Veel plezier ook gehad van het Sensus systeem (geen connect), werkte heel goed, ook midden in Budapest! Omdat de auto VOC heeft is het erg handig om de volgende bestemming in alle rust in de app op je IPhone of IPad op te zoeken en door te schieten naar de auto. Hier in NL gebruik ik meestal de spraakfunctie om te navigeren, maar met onuitsprekelijke Hongaarse namen zouden het systeem en ik elkaar niet goed begrijpen denk ik.

K
XC60 T6 Ultimate Dark my24
Plaats reactie

Terug naar “XC60 t/m MY2017”