V50 bj 2008 en aux aansluiting
-
- 1st Gear member
een DAC van 200 euro tussen je iphone en aux?
haal je niet meer rendement uit de standaard iphone DAC icm betere speakers in je volvo?
Persoonlijk vind ik de volvo high perf. absoluut geen spetterend geluid geven. (zat standaard bij mijn uitvoering dus vind verder prima)
haal je niet meer rendement uit de standaard iphone DAC icm betere speakers in je volvo?
Persoonlijk vind ik de volvo high perf. absoluut geen spetterend geluid geven. (zat standaard bij mijn uitvoering dus vind verder prima)
-
- 2nd Gear member
Ik ben zelf zeer te spreken over het HP audio-systeem. Wat betreft de iStreamer, kwalitatief gezien is de ingebouwde DAC in de iPhone minder goed dan van een externe DAC. Je hoort het verschil eigenlijk pas echt goed bij hoog kwalitatieve streams/muziek (zoals 320 kbps of flac; alsof je verschillende instrumenten echt kunt plaatsen/aanwijzen). Het valt moeilijk uit te leggen, je moet het horen. Ik heb me uiteindelijk laten verleiden toch zo'n iStreamer aan te schaffen, na verschillende recensies/reviews hierover gelezen te hebben.
- Nomad
- 5th Gear member
Ik vond het geluid via de aux waardeloos. Ik heb niet voor niks Dynaudio
Dus ondanks duur, toch een goede aankoop en gelijk geleerd hoe ik mijn auto uit elkaar kan halen, want nu ik weet hoe het zit is het prima te doen!

- Volvo V60 T8 Inscription MY2019. Serviced by Volservice.nl, Soon to be optimized by Obbetuningl
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- strui901
- 3rd Gear member
Gaaf die Istreamer...... De oplossing denk ik..... maar het verschil met compleet inbouwen met USB wordt zo wel kleiner.
HP audio matig? Man, ongelooflijk goed. En ik ben thuis wat gewend.....
Vergeleken met mijn Passat met 8 speakers (MY2001) een gigantische vooruitgang ('helaas' staat ie vaak uit omdat ik ook graag naar de D5 luister.....)
HP audio matig? Man, ongelooflijk goed. En ik ben thuis wat gewend.....
Vergeleken met mijn Passat met 8 speakers (MY2001) een gigantische vooruitgang ('helaas' staat ie vaak uit omdat ik ook graag naar de D5 luister.....)
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 1st Gear member
Audio industrie is hoogst placebo gevoelig en 'goed geluid' is natuurlijk ook een subjectief goed. het is maar net wat je gewend bent. aantal speakers heeft overigens geen correlatie tot geluidskwaliteit en ik heb geen idee wat volkswagen in hun auto's propt. Ik kan me voorstellen dat HP een vooruitgang is, het is beter dan wat je normaliter in een auto aantreft.
de HP audio is voor mij toch bovenal overmatig bassgebruik en is absoluut geen hifi, voor mn auto vind ik het overigens prima.
de klacht dat aux slecht geluid zou geven ligt meestal aan het apparaat waarmee het wordt afgespeelt, 3.5mm is een prima medium mits goed uitgevoerd. nogmaals placebo factor is hoog in audio industrie.
Ik geloof je 100% dat de DAC een uitstekende verbetering is maar mijn vraag berust meer op de stelling of vervanging van je huidige audio installatie met werkelijk betere set je niet veel meer rendement oplevert, ook zonder dac. als je dezelfde iPhone met een alac of 320kbps in Nomad zijn aux zo steken bijvoorbeeld.
de HP audio is voor mij toch bovenal overmatig bassgebruik en is absoluut geen hifi, voor mn auto vind ik het overigens prima.
de klacht dat aux slecht geluid zou geven ligt meestal aan het apparaat waarmee het wordt afgespeelt, 3.5mm is een prima medium mits goed uitgevoerd. nogmaals placebo factor is hoog in audio industrie.
Ik geloof je 100% dat de DAC een uitstekende verbetering is maar mijn vraag berust meer op de stelling of vervanging van je huidige audio installatie met werkelijk betere set je niet veel meer rendement oplevert, ook zonder dac. als je dezelfde iPhone met een alac of 320kbps in Nomad zijn aux zo steken bijvoorbeeld.