V60 D6 AWD Plug-In Hybrid Electric Silver

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Volgens mij werden de accu's niet verwarmd. (of gekoeld, een van de twee) Dat zeiden ze in Beesd. Of heb ik het verkeerd begrepen?

Nogmaals, AWD is (m.i.) de beste stand. In de Hybrid stand ben je zo door je lading accu heen en zal hij steeds gaan opladen. Je staat 90% van de tijd dat je rijdt, stil. En door de warmte wordt er veel energie gebruikt om de auto te koelen. Dus elektrisch rijden zit er bijna niet in.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

De accu's worden niet (bij)verwarmd, wel gekoeld. Door ze te laden en ontladen worden ze vanzelf warm.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ik rij echt altijd in Hybrid mode behalve als ik weet dat ik alles op de accu haal, dan save.
Laatst trouwens ook even Power knop ingedrukt toen ik de Polestar chip moest testen ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Paul, je zal pure bedoelen en zo gebruik ik de auto ook. Een enkele keer in power als ik wil dat de diesel blijft lopen en ergens langswil en in de winter een paar keer AWD in "mijn straatje" waar niet gestrooid wordt.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Ik gebruik ook regelmatig AWD als ik met hoge snelheid een bocht in ga. Ideaal. Verder hetzelfde als Paul en Niels.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33124
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja Pure inderdaad!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
jp-v60
4th Gear member
Berichten: 664
Lid geworden op: 22.06.2013 - 12:10

rsnhakan schreef: Even om hulp gevraagd, met spoed.

VOC geeft een foutmelding. Service vereist. Dit probleem heeft zich voor gedaan in Dortmund en sindsdien doet hij het niet meer. Op dit moment zijn we in Turkije en hebben we samen met de dealer wat opties geprobeerd. Helaas, nog steeds een melding. Knopjes (sos en voc) doen het ook niet en abonnement is niet actief volgens de auto. Activeren met een code geprobeerd, maar blijft nog steeds inactief. De auto is niet te bereiken via de app en zelfs de helpdesk kan nu niet zien waar de auto is. Wie weet raad?? Je krijgt om de minuut een melding en dat is zeer irritant. En mocht er iets gebeuren, dan heb je dus niets aan de voc optie op dit moment.
Ik heb hetzelfde in oostenrijk, erg irritant. Ben vanmiddag heel ff in duitsland geweest en probleem was weg. Nu weer in oostenrijk en weer hetzelfde. Om de minuut Volvo on call, service vereist.
Ik dacht dat Oostenrijk ook gedekt was ?
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

rsnhakan schreef: En we vinden het niet fijn dat de motor steeds aan en uit gaat.
Merk je daar iets van dan? Dat vind ik het grote voordeel van de hybride techniek, dat de auto al afslaat als je nog rijdt en pas weer aanslaat als je alweer wat tempo hebt. Mijn vorige auto had een start stop functie maar daar werd ik helemaal mesjokke van; zat ik elke keer te schudden bij te stoplicht als 'ie af- of aansloeg :-)

In mijn ervaring is de pook naar links halen ook een prettige stand om te gebruiken; is me aangeraden door de prodrive instructeur omdat dat de zuinigste stand zou zijn waarbij je de motor constant laat draaien, met name onder de 20 KM actieradius omdat -als je dan SAVE zou gebruiken- de motor de accu gaat opladen.

Hij vertelde me ook dat ongeacht welke stand je rijdt de auto altijd op AWD schakelt mocht je in een slip raken.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

jp-v60, bij ons begonnen de problemen in Duitsland, Dortmund. Vreemd nietwaar? Wel "fijn" om te horen dat we niet de enige zijn.

Hans, je merkt niet dat de motor aan slaat, maar wat er gebeurd als je veel gas geeft is dat de motor bij springt met ongeveer 3000 toeren. Dat klinkt niet lekker in mijn oren. In Nederland gebruiken we de Hybrid stand wel als de motor op temperatuur is. Dan vind ik het een zeer prettige stand om in te rijden. Maar hier in Turkije zijn de omstandigheden heel anders en niet te vergelijken met Nederland. Het komt vaak voor dat je veel gas moet geven om iemand in te halen of in te voegen.

Pook in de handmatige stand verbruikt ook elektriciteit. De airco ed worden dan vanuit de 400V accu gevoed. Hij zal wel minder verbuiken, maar tot het moment dat je accu tot een bepaald niveau is gedaald. (hybrid -- km, awd 10 km)
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

rsnhakan schreef: Pook in de handmatige stand verbruikt ook elektriciteit. De airco ed worden dan vanuit de 400V accu gevoed. Hij zal wel minder verbuiken, maar tot het moment dat je accu tot een bepaald niveau is gedaald. (hybrid -- km, awd 10 km)
Waarom denk je dit / hoe weet je dit? Ik heb altijd begrepen dat alle stroomverbruikers door de 12V accu gevoed worden. De 400V accu drijft de dynamo aan als je electrisch rijdt om de 12V accu bij te laden. Ik heb niet eerder gehoord dat de 400V dit ook doet als de dieselmotor draait.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
jvov60
4th Gear member
Berichten: 978
Lid geworden op: 04.01.2013 - 20:38

Waarom krijgen veel PIH rijders vaak technische problemen in het buitenland?...
Heeft dat met de rijstijl te maken of heeft Volvo NL een buitenland-switch ingebouwd om zelf minder veel werk te hebben in NL?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29601
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

De gebruiksomstandigheden zijn vaak anders in het buitenland, langere riten, zware belading, hogere buitentemperaturen etc.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

IkeV70, rij eens in de Hybrid stand met de pook in de handmatige stand. Je acculading zal steeds afnemen, ook al rij je een constante snelheid voor een lange afstand. :) Dit is mijn ervaring.

jvov60, gelukkig hebben wij alleen het voc probleem. Wel erg storend, maar inmiddels zijn we het gewend. Voor de rest rijdt hij heerlijk!
Gebruikersavatar
Poni
3rd Gear member
Berichten: 336
Lid geworden op: 06.11.2013 - 00:31

Is ook in Beesd uitgelegd dat laden van de 12v accu en de voeding van de airco compressor vanuit het 400V systeem wordt gedaan
Poni

2013 Volvo V60 PIH MY14 Seashell Grey, Beachwood leder
2008 Volvo S40 2.0 Summum
2006 Volvo S80 V8 Summum - 2005 Volvo S80 T6 Summum - 1999 Volvo S80 T6 - 1997 Volvo V40 1.8 Europa
1992 Volvo 780 V6 Bertone - 1988 Volvo 760 GLE - 1990 Volvo 780 Bertone
1981 Volvo 262C Bertone - 1972 Volvo 1800ES - 1966 Volvo 121S
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

Dus in welke stand je ook rijdt, de diesel laadt altijd de accu op om vervolgens daarmee de airco te voeden?
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Nee. Als de diesel motor niet draait, zal hij ook niets bijladen. En als de 400V accu vol genoeg is zal deze de 12V accu voeden, ook al draait de diesel motor. De 400V wordt alleen bijgeladen als deze onder een bepaalde grens komt. Die grens is afhankelijk van de mode waarin je rijdt. Ik zou het moeten nakijken, maar volgens mij was het zoiets:

Hybride: 10%
Pure: 5%
Power: 25%
AWD: 25%
Save: 40%

Zit de 400V dus voldoende vol, en al draait de D5 dan wordt er niet bijgeladen.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
hans98
4th Gear member
Berichten: 924
Lid geworden op: 19.12.2007 - 14:44
Locatie: Leiderdorp

I get it, maar ik bedoelde het anders :-) (lag aan mijn uitleg).

De stelling had moeten zijn: De airco wordt dus altijd vanuit de accu gevoed en het is dus niet zoals bij een conventionele motor dat de compressor door de motor wordt aangedreven.
Ooit: 340D, V50 2.4, V50 T5, S40 1.8, V70 2.5T, V60 PIH, XC90 T8

Nu Privé: MY17 V40 T2 Geartronic Nordic+ Luxury, Denim Blue, blond leder. Zakelijk: Tesla Model S75D
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5302
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

klopt het is een electrische aircocompressor ipv een mechanisch aangedereven net zo als je koelkast thuis. voordeel is dat je ook "stand koeling" hebt
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Weten jullie wat dit betekent?? De interval voor onderhoud is gereset tijdens de laatste beurt, dit heb ik zelf gezien. En anders was de melding na 30.000 km nog steeds te zien. Apart of niet?? Kilometerstand is nu iets meer dan 36.000. In het dashboardmenu is bovendien ook te zien dat we nog zo veel km moeten rijden voor de volgende beurt.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Wellicht gewoon een storing of misschien door het veel op diesel rijden de laatste tijd dat nu de olie en filters vervangen moet worden? Weet bij bmw dat bij de nieuwe modellen het onderhoudsmoment afhangt van de rijstijl. Je kan de melding iig zelf resetten, staat een topic over onder het xc60 subforum.
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”