Manual Boost Controller installeren

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
jansseman
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2006 - 23:32

Ik heb een '97 940 LPT (met tevens G3 inbouw)en lees overal dat het erg eenvoudig is om een MBC in deze volvo te zetten en ongeveer 25% aan PK te winnen.

Ik heb zelf geen sleutelervaring en ga dus eigenlijk het liefst naar een zaak/persoon die me assisteert in aanschaf en installatie om zeker te weten dat deze bak me daarna nog steeds naar mijn werk brengt ;-)
Tenzij ik overtuigd kan worden dat ik het zelf kan.

Is het idd zo simpel? Waar begin ik? Wat heb ik echt nodig en hoe veilig is het?

Alvast bedankt voor jullie reacties.



Michel
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

het is niet zo verstandig om enkel de turbodruk te verhogen.
de motor heeft dan in verhouding ook meer brandstof nodig.
vraag anders eens advies bij europeantuning.
http://www.europeantuning.nl
jansseman
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 01.11.2006 - 23:32

idd, maar ik neem aan dat (mits ik dus ook de druk kan aflezen door een pressure gauge te monteren) en niet bizar veel hoger ga (max 0.8 bar of zo) de fuel maps nog afdoende zijn en het nog snapt hoevel brandstof er bij het nieuwe luchtaanbod bij moet?

Is enkel chippen een andere optie vs. een MBC met hetzelfde resultaat (behalve dat het duurder is?)
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

Ludo, zit je eindelijk tussen de echte Volvo's.
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

Michel
Er zitten hier mensen tussen die in hun 700 een MBC hebben gezet
naar alle tevredenheid

Je zou ook op zoek kunnen gaan naar een pluskit..

http://www.haringen.eu/Volvo740turbo+.htm
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

hey Frans, lang niet gezien. 8)
ja idd, om een of andere reden kom je je toch weer terug bij het oud ijzer. :twisted:
+++t blijft behelpen+++ schreef: Er zitten hier mensen tussen die in hun 700 een MBC hebben gezet
naar alle tevredenheid
Jeroen, ook op lpg?.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

jazeker!

ik ken er minstens twee
waaronder Wytze
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Wytze, heeft toch LPi dacht ik?.
heeft hij ergens met de druk gerommeld?.

ik heb het ook eerst gedaan.
de motor loopt op een heel érg arm mengsel dan.
meten is weten!. (én verstandiger dan) :wink:
george
2nd Gear member
Berichten: 60
Lid geworden op: 02.10.2005 - 12:05

Overweeg een Blitz electronische boost controller. Is veel beter instelbaar.
Ik was aangenaam verrast door het effect van dit ding. Manual boost controller ben ik mee aan het stoeien geweest, slecht af te regelen.
745 D - 745 2,3 - 945 Turbo A - 855 T-5 - V-70 R AWD MY2000 - 945 Turbo - V70 2.4 T AWD GT
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”