Hoi,
kom net kijken maar schaf morgen een S60 diesel of G3 aan.
Wat heeft de voorkeur.
G3 in af fabriek dus geen ruimteverlies e.d.
Aanschafkosten en km zijn ongeveer gelijk.
Hoe zit het met de onderhoudskosten e.d
Wie heeft er een paar goede bruikbare opmerkingen?
Bvd. voor de reacties
groet Jodocus
S60 diesel of G3
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ga je voor de D5? Ik zou dan de diesel kiezen, 1100 km op een tank was bij mij goed haalbaar. Ik had de 'oude' met 163 PK. De nieuwe heeft er 185! jammie 

Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
G3 is per kilometer wel wat goedkoper dan diesel, maar het is de vraag of het uiteindelijk financieel interessanter is. Een diesel levert bij inruil toch meer op dan een LPG-auto.
Verder is, zoals Ben zegt, de actieradius van een diesel enorm groot i.t.t. een gasauto.
Bovendien ben je met een gasauto óf een flink stuk bagageruimte kwijt óf (met een ringtank in de reservewielruimte) je moet genoegen nemen met een spuitbusje: zul je net een keer een scheur in je band krijgen. En dan heb je niks aan je spuitbusje...
Verder is, zoals Ben zegt, de actieradius van een diesel enorm groot i.t.t. een gasauto.
Bovendien ben je met een gasauto óf een flink stuk bagageruimte kwijt óf (met een ringtank in de reservewielruimte) je moet genoegen nemen met een spuitbusje: zul je net een keer een scheur in je band krijgen. En dan heb je niks aan je spuitbusje...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als je voor hetzelfde geld kan kiezen tussen een D5 of een Bi-fuel...neem dan die D5 natuurlijk. Veel fijnere motor. Meer vermogen en meer koppel. Berezuinig en nagenoeg storingsvrij.
Bij 160000 (of 150000) moet er een nieuwe set riemen in.
Let even op of er goeie Volvo audio in zit. Heb je later weer veel plezier van.
Bij 160000 (of 150000) moet er een nieuwe set riemen in.
Let even op of er goeie Volvo audio in zit. Heb je later weer veel plezier van.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
- J
- 3rd Gear member
ga gewoon proef rijden met diesel en G3,
reken na hoeveel de waardedaling is en voila, keuze.
De mijne zou diesel zijn, om bovengenoemde redenen, kan zo snel niets toevoegen
reken na hoeveel de waardedaling is en voila, keuze.
De mijne zou diesel zijn, om bovengenoemde redenen, kan zo snel niets toevoegen
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
[schild=11 fontcolor=000000 shadowcolor=C0C0C0 shieldshadow=1]2.4 óf D5[/schild]Ludo schreef:benzine (of gas) in de D5 zal de motor wel niet lekker vinden hé Ben?.Ben schreef:Ga je voor de D5? Ik zou dan de diesel kiezen,
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik heb van 1978 tot en met 2002 op lpg gereden en alle ellende, maar ook de voordelen meegemaakt.
Nu rijd ik op benzine, maar als ik een andere auto neem, overweeg ik géén lpg, maar diesel of misschien benzine!
Nu rijd ik op benzine, maar als ik een andere auto neem, overweeg ik géén lpg, maar diesel of misschien benzine!
Volvo Rules the Road
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Gefeliciteerd, en nu moet je wel meer vertellen hoor! 

-
- 1st Gear member
:oops: Ik rijdt al een jaar een nieuw type V70 2.4 170 met automaat en op G3 en dat is de meest fantastische combinatie!! Heb ook common rail diesel gereden, maar diesel maakt veel meer lawaai en trilt vaak ook meer in de auto. Weet niet of de Volvo diesels ook trillen, maar mijn V70 is superfel en de kickdown van de automaat is ook super.
Ik heb verder nooit problemen met gas en heb ook al eens berekend dat diesel toch veel duurder is in de jaarlijkse kosten, want als je veel rijdt is ook een diesel op een gegeven moment weinig waard meer..
Een V70 op G3 is wat mij betreft dus een regelrechte aanrader en is 1 van de weinige auto's met een flinke motor die goed op gas rijdt!!
Ik heb verder nooit problemen met gas en heb ook al eens berekend dat diesel toch veel duurder is in de jaarlijkse kosten, want als je veel rijdt is ook een diesel op een gegeven moment weinig waard meer..
Een V70 op G3 is wat mij betreft dus een regelrechte aanrader en is 1 van de weinige auto's met een flinke motor die goed op gas rijdt!!