Sensus Connected Touch
- friend
- 2nd Gear member
Bij SCT met iGO hoort gedurende 5 jaar gratis kaart updates te zitten. Als de dealer anders zegt, dan zit ie er flink naast.gebla schreef:Ik krijg nu te horen van de dealer dat een kaart update voor igo 145 euro kost.
Ik zal deze maand eens informeren naar de update als die er ondertussen is.
...Ik ben een beetje aan het zoeken, maar meeste van SCT is al verwijderd.
Wel vindt ik:
Als dit niet voor de kaarten zelf geldt, dan is dit mij toch anders overgekomen. Nu weer betalen voor nieuwe kaarten gaat echt te ver, dat is het niet waard. Niet te geloven.U ontvangt de premium verkeersinformatie gedurende een periode van 5 jaar nadat u Connected Navigation de eerste keer hebt geactiveerd.
Laatst gewijzigd door friend op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
-
- 2nd Gear member
Die 5 jaar geldt inderdaad niet voor de kaarten, alleen voor de verkeersinformatie, dat was mij bij aanschaf wel duidelijk.
Ik ging er echter van uit dat Internet tegen die tijd wel voor een oplossing zou zorgen. En die is er gekomen
Ik ging er echter van uit dat Internet tegen die tijd wel voor een oplossing zou zorgen. En die is er gekomen

Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
- friend
- 2nd Gear member
Een niet-iGo oplossing of gebruik van andere iGo/TeleAtlas kaarten? Standaard /map/ bestanden door nieuwe kaarten vervangen helpt in ieder geval niet, dan loop ik tegen een 'Map initialisation error - Cannot open the available map files with your licence' melding.jongbj schreef:Die 5 jaar geldt inderdaad niet voor de kaarten, alleen voor de verkeersinformatie, dat was mij bij aanschaf wel duidelijk.

-
- 2nd Gear member
niet-iGo, ik heb er TomTom op staan. Ik was erg snel klaar met iGo toen te 'update' kwam waarbij die 150 meter voor de bestemming de route er uit gooide, ongeacht of je nog wat bochten moest nemen. Heb het systeem toen 'vrij' gemaakt en er TomTom op gezet, iGo staat er ook nog op maar die heb ik nooit meer opgestart.friend schreef:Een niet-iGo oplossing of gebruik van andere iGo/TeleAtlas kaarten? Standaard /map/ bestanden door nieuwe kaarten vervangen helpt in ieder geval niet, dan loop ik tegen een 'Map initialisation error - Cannot open the available map files with your licence' melding.jongbj schreef:Die 5 jaar geldt inderdaad niet voor de kaarten, alleen voor de verkeersinformatie, dat was mij bij aanschaf wel duidelijk.
Neemt niet weg dat ik dit systeem de grootste oplichtingstruc van Volvo aller tijden vindt en het voor mij een reden is om voor mijn volgende auto over te stappen naar een ander merk. Een merk dat zo met haar klanten om gaat, daar gaat mijn geld niet meer naar toe.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
- RichieB
- 6th Gear member
Het is inderdaad een vrij prijzig systeem, maar ik heb nog nooit zoveel multimediamogelijkheden in mijn dashboard gehad. Ik heb hem dan ook pas gekocht nadat het rooten was bevestigd, en uiteraard zonder iGO.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
- friend
- 2nd Gear member
Bedankt, ik ben voor TomTom gegaan, nu ook een aanbieding € 42,99 voor heel Europa met lifetime map updates en bruikbaar op al mijn Android devices.

-
- 2nd Gear member
Nu ook maar de sct vrij gemaakt en eerst maar even google nav gebruiken. Met voice ondersteuning werkt prima. Ook flitsnav geinstalleerd maar die crashed continu. Heeft iemand een werkend flitsnav apk?
Ik begrijp de gedachte gang van Volvo niet meer helemaal met dit systeem. Volgens mij snappen ze niet helemaal hoe het werkt met apps
Ik begrijp de gedachte gang van Volvo niet meer helemaal met dit systeem. Volgens mij snappen ze niet helemaal hoe het werkt met apps
- friend
- 2nd Gear member
Sinds de update van FlitsNav vorige week heb ik hier ook last van, dit is blijkbaar een probleem van FlitsNav, ik heb ze er nog niet over aangesproken. Eigenlijk zou FlitsNav zelf ook kunnen zien dat er iets aan de hand is, aangezien voor een aantal apps ineens verbindingen ineens na een minuut verbroken worden en evt. opnieuw gestart, vergeleken van voor de update.gebla schreef:Nu ook maar de sct vrij gemaakt en eerst maar even google nav gebruiken. Met voice ondersteuning werkt prima. Ook flitsnav geinstalleerd maar die crashed continu. Heeft iemand een werkend flitsnav apk?
Voor Volvo is Sensus Connected Touch volledig afgeschreven en zal op minimaal onderhoud staan.gebla schreef:Ik begrijp de gedachte gang van Volvo niet meer helemaal met dit systeem. Volgens mij snappen ze niet helemaal hoe het werkt met apps
Het zou Volvo staan om SCT open te gooien om er (voor de niet-geroote gebruikers) toch nog wat meer mee te kunnen, als een gebruiker dit zou willen. De beloftes die aan bij de introductie/verkoop gemaakt zijn hebben ze niet waargemaakt, wat dit betreft een wanprestatie, dan is het vrijgeven van de SCT wel het minste wat ze mogen doen.
Laatst gewijzigd door friend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.

- RichieB
- 6th Gear member
Vrijgeven? Reken daar maar niet op. Met de laatste update hadden ze juist geprobeerd om het installeren van alternatieve apps te voorkomen. Het kostte een mede forumlid wel een half uur om er weer omheen te komen. Prutsers. 

-
- 5th Gear member
Mensen mensen, SCT (mits vrij) is een geweldig product!
Je heb vrije keuze op navigatie apps. voor 42 euro TT met levenslange map update, wat wil je nog meer ? (in mijn geval had ik dus 1250 + 42 betaald alleen maar voor TT, @%#%@#%#@%#@ sensus)
Flitsmeister om de bonnen brigade te vermijden...
Vrije keuze uit alle android 2.3 compatible apps.
Minimaal onderhoud is alleen maar voordeel, krijg je tenminste geen pogingen om de boel dicht te gooien
Je heb vrije keuze op navigatie apps. voor 42 euro TT met levenslange map update, wat wil je nog meer ? (in mijn geval had ik dus 1250 + 42 betaald alleen maar voor TT, @%#%@#%#@%#@ sensus)
Flitsmeister om de bonnen brigade te vermijden...
Vrije keuze uit alle android 2.3 compatible apps.
Minimaal onderhoud is alleen maar voordeel, krijg je tenminste geen pogingen om de boel dicht te gooien

-
- 2nd Gear member
Op flitsservice.nl weet men al dat flitsnav crashed op oudere Android releases 
Minimale onderhoud van SCT geeft ook niet de drang om de laatste versie te moeten installeren
. In ieder geval werkt google nav erg goed. Ben nog aan het overleggen met mijzelf of ik 45 euro extra wil uitgeven voor die paar keer dat ik in buitenland ben met de auto. Kan dan ook oude kaarten van iGO gebruiken

Minimale onderhoud van SCT geeft ook niet de drang om de laatste versie te moeten installeren

Laatst gewijzigd door gebla op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
Ik heb in Frankrijk (lokale SIM kaart) een paar keer Google Navigatie gebruikt, maar TomTom is toch echt veel beter. Duidelijkere kaarten, betere stemmen, logischere routes, betere file info. Zeker her geld waard IMHO.
-
- 2nd Gear member
Je hebt het over betere stemmen; gebruik je dan geen andere audio als je navigeert of heb ik even niet opgelet en is er een workaround voor het gebruik van de juiste audiochannel zodat voice guidance werkt met behoud van het terugschakelen naar de andere audiobronnen bij niet-Volvo/Parrot apps?RichieB schreef: Ik heb in Frankrijk (lokale SIM kaart) een paar keer Google Navigatie gebruikt, maar TomTom is toch echt veel beter. Duidelijkere kaarten, betere stemmen, logischere routes, betere file info. Zeker her geld waard IMHO.
- RichieB
- 6th Gear member
Ik luister meestal muziek via de SCT, en dat werkt prima samen.
-
- 5th Gear member
Het geluid werkt niet helemaal lekker vanuit TT icm de radio. Dat komt omdat TT het eigenlijk over het alarm kanaal moet afspelen. Luister je muziek met SCT, dan werkt het geowon perfect.
Ik heb nog niet echt tijd gehad om te kijken of ik via android alle audio over het alarm kanaal kan sturen, zodat het altijd goed werkt met de radio. Het heeft voor mij ook niet echt prio omdat ik stembegeleiding vervelend vindt.
Flitsmeister/flitsnav gebruiken bijv wel het alarm kanaal, en dan zie je dat de radio netjes wordt gepauzeerd.
Ik heb nog niet echt tijd gehad om te kijken of ik via android alle audio over het alarm kanaal kan sturen, zodat het altijd goed werkt met de radio. Het heeft voor mij ook niet echt prio omdat ik stembegeleiding vervelend vindt.
Flitsmeister/flitsnav gebruiken bijv wel het alarm kanaal, en dan zie je dat de radio netjes wordt gepauzeerd.
-
- 2nd Gear member
https://www.flitsservice.nl/phpBB/mobie ... 5-950.html. Voor flitsnav apk van de vorige release!
-
- 4th Gear member
Iemand nog een tip voor een eenvoudige MP3 speler (of een manier om in een launcher een snelkoppeling naar de standaard speler te maken?).
Overigens krijg ik op het moment weinig meer via Googleplay geinstalleerd?
Overigens krijg ik op het moment weinig meer via Googleplay geinstalleerd?
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- RichieB
- 6th Gear member
Dat kan gedaan worden met een intent. Bijv. vanaf de command line:
Met ADW Launcher kan je heel makkelijk shortcuts maken voor intents.
Btw, 3rd party mp3 spelers performen een stuk minder dan de stock SCT player omdat die gebruik maakt van de ck5050 chip ipv de matige CPU.
Ik heb gisteren nog een paar updates binnengehaald via Google Play, werkte prima.
Code: Selecteer alles
am start -n com.parrot.mediaplayer/.MediaPlayerActivity
Btw, 3rd party mp3 spelers performen een stuk minder dan de stock SCT player omdat die gebruik maakt van de ck5050 chip ipv de matige CPU.
Ik heb gisteren nog een paar updates binnengehaald via Google Play, werkte prima.
Laatst gewijzigd door RichieB op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
Ik gebruik ADW launcher en heb geprobeerd eerder zo'n shortcut aan te maken, maar t lukt me niet (eerder al niet, nu ok niet
). Het klopt toch dat ik dan een shortcut aanmaak naar de terminal met bovenstaand command daar in? Er gebeurt dan weinig.
Als ik dit command rechtstreeks invoer in de terminal start de "lijnuitgang"-speler, vandaar uit kan ik niets (kan die niet eens afsluiten)
Ik wil graag de default player gebruiken, die werkt prima, maar is nu alleen voor mij nog niet bereikbaar behalve via de oude launcher.
In google market krijg ik bij alles: "X kan niet worden gedownload wegens een fout (941)."
Zowel op Wifi als op mobiele data.

Als ik dit command rechtstreeks invoer in de terminal start de "lijnuitgang"-speler, vandaar uit kan ik niets (kan die niet eens afsluiten)
Ik wil graag de default player gebruiken, die werkt prima, maar is nu alleen voor mij nog niet bereikbaar behalve via de oude launcher.
In google market krijg ik bij alles: "X kan niet worden gedownload wegens een fout (941)."
Zowel op Wifi als op mobiele data.
Laatst gewijzigd door zakraket op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder