Sinds vandaag nog eens een probleem erbij...
C70 T5 houdt in zowel op lpg als benzine......Maarrrrr soms ineens gaat hij weer, net of er niks is gebeurd.
stekker luchtmassameter losgetrokken geen verschil in vermogen lijkt het.
uitgelezen en heb een foutcode dat niet meer weg wilt gaan >>> vermengsel lucht/brandstof te rijk
een nieuwe luchtmassameter is 260+ euro van Bosch voor dit type motor van me.
Wat kan het zijn?
auto houdt in > luchtmassameter???
- pjdamen
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 09.09.2013 - 11:31
VOLVO V70 2.0D Limited Edition (2009)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO V90 T6 Recharge Inscription (2022)
VOLVO XC60 D3 (met VolvoTune) Summum (2013)
VOLVO V90 T6 Recharge Inscription (2022)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
uit 1998MarioC70 schreef: Bouwjaar?

heb vandaag nieuwe denso irridium bougie's gemonteerd geen verschil

uitgelezen met datagevens en krijg:
op LPG stationair inlaatlucht 29graden 3.13 g/s (buiten was vandaag 21 graden)
op benzine stationair inlaatlucht 29 graden 3.53 g/s
wel heb ik een buisje van de carterventilatie ontdekt dat loopt te sissen, als je de motorkap open doet rechts achter bij de turbo in de buurt. Alleen ik vind geen 2de buisje waar deze op zou moeten komen? bij afdichten lijkt net of motor iets lekkerder stationair draait alleen vermogen blijft zelfde helaas.
tcv is momenteel vast met een touwtje omdat er een openluchtfilter opzit, maar zou dit de probleem kunnen zijn?
Ik hoor het graag van je

C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
@ marioc70
Weet jij toevallig welke waarden de lamdasensoren moeten aangeven? dan kan ik ze meteen morgen even controleren ook met uitleesapparatuur.
Ik heb trouwens vorig week op de brug olie ontdekt op de onderste turboslang die in de intercooler gaat, intercooler is nog orgineel . auto natuurlijk gechipt zoals alle t5's zou dit de probleem kunnen zijn?
ik denk zelf aan tcv, lmm, lambdasensoren en misschien een lekke intercooler..... maar heb geen idee hoe ik deze verder kan controleren?
Weet jij toevallig welke waarden de lamdasensoren moeten aangeven? dan kan ik ze meteen morgen even controleren ook met uitleesapparatuur.
Ik heb trouwens vorig week op de brug olie ontdekt op de onderste turboslang die in de intercooler gaat, intercooler is nog orgineel . auto natuurlijk gechipt zoals alle t5's zou dit de probleem kunnen zijn?
ik denk zelf aan tcv, lmm, lambdasensoren en misschien een lekke intercooler..... maar heb geen idee hoe ik deze verder kan controleren?
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: 13.08.2013 - 16:35
probleem is opgelost...
fuel trimmer long stond op 25%
Hierdoor trok de auto niet.... en nadat je hem van benzine op gas zet zakt de waardes heel traag terug.. blijkt normaal te zijn bij volvo's
éénmaal toen alle waardes op benzine weer normaal waren, lpg opnieuw laten afstellen en auto rijdt zoals het hoort!
Bedankt voor reacties en meedenken
fuel trimmer long stond op 25%
Hierdoor trok de auto niet.... en nadat je hem van benzine op gas zet zakt de waardes heel traag terug.. blijkt normaal te zijn bij volvo's
éénmaal toen alle waardes op benzine weer normaal waren, lpg opnieuw laten afstellen en auto rijdt zoals het hoort!
Bedankt voor reacties en meedenken
C70 T5 1998, 19t turbo groene injectoren, 3inch downpipe, aluminium Intercooler, aluminium radiateur, verstevigd buizenset, Brc g3 installatie
S60 D3 2014 obbetuning
S60 D3 2014 obbetuning