Nieuw lid nieuwe auto

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
Plaats reactie
pim47
1st Gear member

Even voorstellen, Pim Viveen uit Brabant.
Ik ben ook lid geworden om de ervaringen van de nieuwe V40 D4 hier te lezen. En ja ik heb er ook eentje besteld.
Geheel blanco, heb geen enkele ervaring met Volvo en heb de auto besteld zonder proefrit, heb er dus nog nooit ingezeten.
Momenteel rij ik een Renault Megane estate 1.5 tdi, 4 jaar oud en 182000 op de teller ( lease)
Ja en wAt heb ik dan besteld? Komt ie:

Volvo V40 Business R- Design.
Black Sapphire metalic.
Business pack connect.
Park assist pilot voor en achter
Assist camera achter
Extra getinte ramen
Zonder model en mototaanduiding.

Verder geen extra, vindt dat er meer dan voldoende op zit, in vergelijk met de Megane.
Ook de velgen laat ik zo als ze horen op deze wagen, vindt dit persoonlijk geen etra toevoeging om ze te vergroten.

Helaas is de levertijd, al twee keer uitgesteld, van eind september naar 23 oktober.
Ben erg benieuwd wat ik ga krijgen en voorral hoe hij rijd.

Groet,

Pim.
Laatst gewijzigd door pim47 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
pimko
1st Gear member

Hi naamgenoot,

Mooie samenstelling. Wat je zegt, er zit al meer dan voldoende op.

Altijd dapper om een auto te bestellen zonder erin gezeten te hebben. Ik heb op basis van interieur al auto's afgewezen.

Ik moet ook tot eind oktober wachten tot die van mij afgeleverd wordt. Aangezien mijn huidige auto een levertijd van 3 weken had is dat wel lang. Toch heb ik het er wel voor over.
RaJean
2nd Gear member

Welkom en je hebt een leuke uitvoering bij elkaar gekozen. Een aantal opties - voor weinig - zou misschien nog wel interessant hebben kunnen zijn, maar je zult zo weinig tekort komen :)

Sterkte met wachten nog even!
pim47
1st Gear member

Ja Pim hoe lang zal het nog duren, dat alle Pims een V40 rijden, hahaha.
En Rajean, wat had jij dan nog gekozen.

Overigens nog niet genoemd klein detail, heb rood velgenlint er op gezet, zelf geregeld geen normale optie.
Laatst gewijzigd door pim47 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
RaJean
2nd Gear member

pim47 schreef: Ja Pim hoe lang zal het nog duren, dat alle Pims een V40 rijden, hahaha.
En Rajean, wat had jij dan nog gekozen.
Overigens nog niet genoemd klein detail, heb rood velgenlint er op gezet, zelf geregeld geen normale optie.
Ik zou denken aan onderstaande opties, die per stuk niet zo duur zijn (je hoeft ze natuurlijk niet allemaal aan te vinken ;)
  • 12V aansluiting in bagageruimte á €55,-
  • Neerklapbare rugleuning passagierssteol á €65,-
  • Laadvloer met 2 levels en boodschappentashouder á €70,-
  • Verlichtingspakket 2 á €165
  • Verwarmbare voorruit á €170,-
  • In hoogte verstelbare passagiersstoel á €170,-
  • Automatisch dimmende binnenspiegel á €180,-
  • Verwarmbare voorstoelen á €360,-
En verder zijn er nog handige opties voor als je kinderen hebt natuurlijk met uitschakelbare airbag, windowblinds, verwarmbare achterbank, etc
pim47
1st Gear member

Ja had mogelijk geweest, en kon ook nog binnen het budget.
Maar de auto is al besteld.

Bedankt voor je reactie, had misvhien beter errst hier wat vragen moeten stellen voor de order.

Desondanks toch voorlopig blij.
Herko_ter_Horst
2nd Gear member

Als de auto nog niet in productie is, is het vaak nog mogelijk dit soort zaken toe te voegen...
Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000

Driving matters!
V50 R
6th Gear member

Ja is zeker mogelijk! Met name dit rijtje zou ik toevoegen:
In hoogte verstelbare passagiersstoel á €170,-
Automatisch dimmende binnenspiegel á €180,-
Verwarmbare voorstoelen á €360,-
tescione
1st Gear member

Toevallig heb ik gisteren nog DAB+ toegevoegd terwijl de auto 3 weken geleden al besteld is. Als je de dealer belt dan kan hij een datum noemen tot wanneer je wijzigingen kan uitvoeren.
pim47
1st Gear member

Ik heb het lease bedrijf al gevraagd wie de auto gaat leveren.
Echter geven ze dit niet vrij? Ook diverse mails geen antwoord.
Denk zelf gezien mijn woonplaats, dat het v Roosmalen en of de Beemd in Best wordt.
Maar zegt niks mijn Renault is in Zeist geleverd.

Zal er een belletje aan wagen.
jeroenv_
2nd Gear member

Huh, lijkt me toch dat in je bevestiging staat welke dealer de auto gaat leveren?
En ben je ook nog niet gebeld dan door de dealer, om de bestelling door te nemen?

Je woonplaats maakt, afhankelijk van hoe de leasemaatschappij werkt, ook geen fluit uit. Als het via centrale inkoop gaat kan de auto bij wijze van spreken in Amsterdam worden besteld terwijl je in Eindhoven woont.
Welke leasemaatschappij heb je?
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
V50 R
6th Gear member

@jeroenv_, idd je moet toch even de bestelling door nemen? En waarom zou de lease niet willen zeggen wie levert, lijkt mij een raar verhaal. Sommige hebben gewoon vaste dealers en dat kan je dus gewoon vragen. En zou ze zeker bellen en zeggen dat er iets niet goed is gegaan met bestellen, dan luisteren ze gelijk, en dan met de dealer overleggen wat je wilt wijzigen.
Antoninho
1st Gear member

Mijn auto werd geleverd door Niham in DenHaag terwijl ik in Eindhoven woon.
Perfecte aflevering trouwens... Terwijl ik bij een klant aan het werk was kwam er een kleine oplegger aanrijden en werden de auto's omgewisseld.
Nieuwe er af... Oude er op.
Netjes door de dealer nagebeld of alles in orde was en assistentie verleend bij het activeren van de VOC. Super Niham Den Haag!
Lease: Volvo V40 D4: R-Design Plus Line, Business Pack Connect, Sensus Connect Premium Audio, Scandinavian Line, Luxury Line, Security Line, Intellisafe Pro Line, Black Sapphire metallic, leder Charcoal, DAB+, Verlaagd sportchassis, Stuurbekrachtiging, Extra getint en waterafstotend glas, 18" Midir
Private: BMW Z4 Roadster 2.5i, Monacoblau metallic, Full Leather, Navigation Professional, 17" Turbine Styling 201
pim47
1st Gear member

Ik zit bij Arval en heb alle documenten goed gelezen. Maar staat er echt niet op.
pim47
1st Gear member

Hoi, vandaag goed bericht gehad, leveren 23 oktober is gewijzigd naar? Yes aanstaande vrijdag om 10:00..

Heb er zin in.
heftruck
2nd Gear member

ik zit bij alphabet en mocht kiezen welke dealer, ben zelf proefrit gaan maken bij van roosmalen/de beemd in best dus voor de goede service daar de Volvo v40 laten bestellen :)
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
Plaats reactie

Terug naar “V40”