Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een v70 2.4 benzine uit 2004.
De eerste Volvo na eigenlijk altijd Peugeot te hebben gereden. En ik ben helemaal overtuigd geen fransman meer.
Dit is tevens mijn eerste automaat. Die luxe went snel overigens.
Nu hebben we sinds een paar dagen (ben nu op vakantie) een piepend en schurend geluid bij het sturen naar rechts linksvoor.
Ik denk zelf dat het iets in de remmen is. Ik heb hem op de krik gezet en het lager heeft geen speling.
Ik kan het wiel niet ronddraaien wss parkeerstand automaat. Kan ik dit omzijlen zodat ik hem in de vrij kan zetten op de krik? Zoals vermeld ben ik geen automaat gewend.
Losstaand van het eerste probleem maar wel degelijk aan mijn eigen onwetendheid wat betreft automaten te wijten is de volgende vraag. Kan ik tijdens het rijden schakelen van D naar 4, 3 of L, Of moet ik eerst stilstaan?
Even voorstellen en vraag v70
- cees klumper
- 4th Gear member
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 17.10.2006 - 23:29
- Locatie: San Diego, California
Welkom!
Je kunt de auto in de vrij zetten (uit het hoofd:) op contact zetten, rempedaal indrukken (ook zonder dat de motor loopt) en in 'N' zetten. Contact uitzetten. Je probleem kan ook een versleten homokineet (het 'gewricht' aan het eind van de aandrijfas, bij het wiel) zijn denk ik. Meestal openbaart zich dat bij in- en uitdraaien heb ik begrepen. En, ja, je kunt tijdens het rijden schakelen vanuit D naar 4 of 3. Probeer niet naar de 'R' te gaan terwijl je vooruit rijdt? Moet allemaal in jet instructieboekje staan overigens.
Je kunt de auto in de vrij zetten (uit het hoofd:) op contact zetten, rempedaal indrukken (ook zonder dat de motor loopt) en in 'N' zetten. Contact uitzetten. Je probleem kan ook een versleten homokineet (het 'gewricht' aan het eind van de aandrijfas, bij het wiel) zijn denk ik. Meestal openbaart zich dat bij in- en uitdraaien heb ik begrepen. En, ja, je kunt tijdens het rijden schakelen vanuit D naar 4 of 3. Probeer niet naar de 'R' te gaan terwijl je vooruit rijdt? Moet allemaal in jet instructieboekje staan overigens.
Laatst gewijzigd door cees klumper op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
In Frankrijk:
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
2001 C70 T5 262.000 km 1 op 12,0
2003 S80 T6 242.000 km 1 op 12,5
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
tijdens het schakelen of tijdens het rijden? Ik zou het niet doen juist op het moment dat hij schakelt. Maar verder is het geen probleem om 'm bijvoorbeeld tijdens een afdaling in 4 of 3 te zetten en later weer terug naar Dfirstrubu schreef: Losstaand van het eerste probleem maar wel degelijk aan mijn eigen onwetendheid wat betreft automaten te wijten is de volgende vraag. Kan ik tijdens het rijden schakelen van D naar 4, 3 of L, Of moet ik eerst stilstaan?
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!