Anti Skid service vereist.........

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Delta
4th Gear member

Vanmorgen bij het starten direct de melding "anti skid service", knopje van dtsc heeft nu geen funtie dus ik denk dat dit systeem nu uit staat.
Even bij de dealer langs geweest en die heeft de auto uitgelezen, en proberen de storing te resetten.
Storing is echter blijvend en er wordt verwezen naar een defect van een sensor in een regelunit (of zoiets met een zeer moeilijk woord welke ik vergeten ben) unit moet vervangen worden.
Er wordt gekeken of eea nog onder een coulance valt dus ik heb het idee dat dit een dure grap gaat worden
Iemand nog een idee ???

V50 2.0d 2006
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Delta
4th Gear member

FF een update,

De regelunit moest inderdaad worden vervangen ivb met een defecte sensor binnenin het blok. Dit alles heeft te maken met de antislip/abs/remdrukbekrachtiger etc etc. Indien defect krijg je een blijvende melding middels gele I ,op display melding "anti skid service vereist".
Unit kost zo'n 500euro ex en moet dan nog gemonteerd worden.
Dit kost me dus een slordige.........niks noppes nada....is nog onder volledige garantie vervangen, wat een super goed nieuws!!!!.
Melding is verdwenen dus lekker km's maken maar weer.

Volvo for life :lol: :lol: :lol:
Vorige auto: V50 2.0d summum automaat exit met 470.000 en nu V50 D3 geartronic
Matisse86
Starter

Hallo Delta,
Zit met hetzelfde probleem, ik heb een S40 1.6 D.
Anti skid na 150.000km. Volgens mijn garage zou uit coulance de helft worden vergoed, is nog €500,-. Ben benieuwd bij welke dealer bij jou uit coulance de regelunit kosteloos vervangen is.

WD uit Hoorn
raspaardje
6th Gear member

Even een oud draadje omhoog schoppen....

Sinds dit weekend ook last van een permanente "anti-skid service vereist" melding op het display, reeds direct bij het starten:
- auto (V50 2.0 benzine uit februari 2008) 2 dagen ervoor zonder melding geparkeerd;
- melding verdwijnt niet na een herstart of een stukje rijden;
- connectoren bij de zekeringskast onder het dashboardkastje losgekoppeld en ingespoten, geen vocht te zien.

Ik heb ergens gelezen dat de phase I V50 een andere, gevoeligere ABS controller/regelunit gemonteerd hebben.
Wat dus wil zeggen dat mijn auto reeds een andere, hopelijk betere, gemonteerd heeft. Klopt dat idd?
En geldt bij mijn auto ook dat indien de uitleescomputer de rechtsachter sensor opgeeft de controller stuk is?

Zijn er nog meer simpele trucjes om iets wijzer te worden zonder te auto uit te hoeven lezen?
- Nalopen bouten bij de wielnaaf; heeft de V50 daar überhaupt last van? Ik lees wel dat het bij V70's voorkomt;
- Schoonmaken ABS sensoren;
- ???
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
raspaardje
6th Gear member

Auto laten uitlezen: foutcode BCM-0130, geen signaal van remdruksensor in de ABS unit
Deze gaat er dus uit gehaald worden en richting Actronics.

Volvo zegt niets voor me te kunnen betekenen (coulance) wegens het niet dealeronderhouden zijn van de auto.
Alsof dit wanproduct (die computer dus, internet staat er vol mee) dan niet stuk was gegaan....
volvo 63
2nd Gear member

Bij mijn Volvo is als gevolg van dezelfde storing ook de remdruksensor vervangen.
Binnen een week dezelfde storing weer terug.
Vervolgens is de stuurhoeksensor vervangen, daarna de storing niet weer gehad.
Auto is dealer onderhouden en geen......
raspaardje
6th Gear member

Ik ga uit van de kunde van de garage.
Ook bij het uitlezen van de apparatuur.
Want het lijkt me dat VIDA het kapot zijn van die stuurhoeksensor wel aangeeft.

Wellicht heb je gewoon pech gehad: eerst die remdruksensor kapot en na een week die stuurhoeksensor?

Auto staat sinds zaterdag bij de garage, waarschijnlijk komende zaterdag weer gereed.
Laatst gewijzigd door raspaardje op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”