Vonkenvolvo schreef:
Bij deze de plaatjes. Pure mode niet mogelijk om te testen omdat er dan maar een versnelling is en bij volledig intrappen gaspedaal schakelt dan de diesel bij. Om te testen stond de bak in de 4e versnelling om opschakelen te voorkomen echter dan is pure weer niet mogelijk.
Hybrid mode
Dit zijn dus de metingen met de standaard software.
Geweldig deze informatie over de ongetunde motor Vonkenvolvo. Bedankt!
Wat mij opvalt is dat de koppelkromme anders is dan Polestar beweert als ze standaard met getuned vergelijken. Het is standaard helemaal niet zo afgeplat. Opvallend.
De waardes op zichzelf zeggen mij niet zoveel. De waardes zijn door een computer gegenereerd aan de hand van wat ze op de wielen meten, met een correctiefactor (conform DIN normen) daar overheen. Fabrikanten geven bij mij weten altijd vermogens aan de krukas op. Praktisch nooit meer door iemand te controleren. Op de wielen meten testbanken altijd minder vanwege verliezen in de bak, assen etc. Maar ze kunnen dit corrigeren met een zo goed mogelijke aanname. Het blijft echter een vuistregel, die ze liever te optimistisch (want blije gezichten) toepassen dan te pessimistisch. Het verschilt ook per testbank. Vraag maar eens naar ongecorrigeerde waarden.
Maar dat doet er eigenlijk helemaal niet toe. Zoals jij het doet, voor en na de tuning op dezelfde testbank, is helemaal zuiver en gaat glashelder maken wat Polestar doet. Ben heel benieuwd.