Hallo,
Na startmotor en vliegwiel getest te hebben, blijkt er iets fout te zijn tussen het contact en de startmotor. Bij het omdraaien van de sleutel in het contactslot start ie soms wel maar meestal doet ie niets..
Heeft iemand hier ervaring mee?
bvd
Startprobleem V50 Contact?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.07.2014 - 23:22
Idd, mee eens. Is er een methode om het simpel te meten en hoe? Is het contactslot zelf te vervangen met een 2ehands van de onderdelen boer?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 28.11.2012 - 13:20
Ja kunt om te beginnen controleren of de stuurstroom op de startmotor aankomt op de 50+ aansluiting. Dit is de kleine aansluiting (er zitten twee aansluitingen, 1 grote voor de hoofdstroom en een kleinere voor de stuurstroom). Wanneer je hier geen spanning meet op het moment dat je de auto probeert te starten moet je aan de achterkant van het contactslot gaan meten. Ingaande en uitgaande spanning meten, hier heb je wel een elektrisch schema voor nodig om te weten waar je moet meten.
Grote kans dat het contactslot het probleem is, deze gaan vaker stuk. Het is dan ook niet aan te raden een tweedehands op te zetten, zeker niet als je nagaat hoeveel tijd en moeite je kwijt bent met het vervangen van dat ding. Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens voor dit probleem dan vindt je genoeg topics hierover....
Grote kans dat het contactslot het probleem is, deze gaan vaker stuk. Het is dan ook niet aan te raden een tweedehands op te zetten, zeker niet als je nagaat hoeveel tijd en moeite je kwijt bent met het vervangen van dat ding. Gebruik de zoekfunctie op dit forum eens voor dit probleem dan vindt je genoeg topics hierover....
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Meten is inderdaad weten, dit is alleen erg lastig omdat het sporadisch optreedt.....
Een nieuw contactslot kost rond de € 150,- en als je je startrelais hebt gecontroleerd wordt het wel erg waarschijnlijk dat dit het is.
Maar goed, ik hou ook van zekerheid voordat ik geld uitgeef........
Een nieuw contactslot kost rond de € 150,- en als je je startrelais hebt gecontroleerd wordt het wel erg waarschijnlijk dat dit het is.
Maar goed, ik hou ook van zekerheid voordat ik geld uitgeef........
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.07.2014 - 23:22
Dank voor de reactie, ik denk dat ik weet wat ik ga doen..
Ik post nog wel even een berichtje van de uitkomst.
Ik post nog wel even een berichtje van de uitkomst.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.07.2014 - 23:22
Contactslot bij de volvo dealer 350 Euro:(
Iemand een suggestie?
Iemand een suggestie?
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Waaat? Dat is met montage neem ik aan?
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.07.2014 - 23:22
Ja dat wel. Toch een aardig bedragje... voor een contactslot en montage.
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Los kopen en zelf doen.
Zo moeilijk is het niet, het is vooral arbeidsloon.
Zie http://s1059.photobucket.com/user/glank ... t=3&page=1
Als ik de plaatjes mag geloven kun je hem zelfs nog repareren.....
Zo moeilijk is het niet, het is vooral arbeidsloon.
Zie http://s1059.photobucket.com/user/glank ... t=3&page=1
Als ik de plaatjes mag geloven kun je hem zelfs nog repareren.....
Laatst gewijzigd door strui901 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.07.2014 - 23:22
Cool en Thx, ga er mee aan de slag.
- Jasper89
- 1st Gear member
- Berichten: 33
- Lid geworden op: 06.01.2013 - 15:15
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Bij mij was het contactslot ook stuk gegaan, maar ik kreeg "Sleutelfout" in het display.
Nadat er een nieuw slot in zat merkte ik een behoorlijk verschil met de oude.
Bij de nieuwe zijn duidelijk de standen van de sleutel te voelen, bij de oude was het "klikken" bij het draaien weg.
Is dat bij jou ook zo, dan is het zeker het slot.
De ANWB / Volvo Service kreeg de auto niet meer van zijn plek dus is mijn auto op de auto ambulance gezet.
Gelukkig viel het nog onder de garantie want het complete dashboard moest er uit begreep ik van de garage.
Het onderdeel zelf was maar een stuk plastic van 20 euro.
De rekening heb ik niet gezien, maar schat in totaal toch wel een paar honderd euro.
Nadat er een nieuw slot in zat merkte ik een behoorlijk verschil met de oude.
Bij de nieuwe zijn duidelijk de standen van de sleutel te voelen, bij de oude was het "klikken" bij het draaien weg.
Is dat bij jou ook zo, dan is het zeker het slot.
De ANWB / Volvo Service kreeg de auto niet meer van zijn plek dus is mijn auto op de auto ambulance gezet.
Gelukkig viel het nog onder de garantie want het complete dashboard moest er uit begreep ik van de garage.
Het onderdeel zelf was maar een stuk plastic van 20 euro.
De rekening heb ik niet gezien, maar schat in totaal toch wel een paar honderd euro.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V50 2004, 2.4 Momentum, Audio-line, Xenon, Dakspoiler, Black Sapphire Metallic, 17"; Sculptor. ( Volvotune )
Volvo 440 1.8i 1996 CVT
Volvo 440 1.8i 1996 CVT
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 30.07.2014 - 23:22
Dank voor alle berichten.
Het was idd een defect contact slot. En inderdaad het nieuwe contactslot draait minder stug dan het oude.
Het was idd een defect contact slot. En inderdaad het nieuwe contactslot draait minder stug dan het oude.
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Mooi dat het is opgelost.
Het genieten is weer begonnen!
Het genieten is weer begonnen!
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Al een paar keer gehad dat als ik de V50 wil starten er niets gebeurd als ik de sleutel draai.
Bij het opnieuw proberen geen probleem en wijtte ik het aan het niet goed intrappen van de koppeling of niet ver genoeg doordraaien van de sleutel.
Gisteren echter toen ik de auto na de APK ging ophalen het zelfde probleem.
Nu kreeg ik echter bij het contact naar "0" terug draaien de melding "Sleutel, service vereist"
Monteur er bij gehaald en na het opnieuw proberen starte de motor natuurlijk weer wel.
Diagnose pc eraan en gaf de volgende storingen:
BCM-U042868: Ongeldige gegevens ontvangen van stuurhoeksensormodule - Op algoritme gebaseerde storingen - Evenementinformatie; De Storingscode is actief
ECM-U016700: Verloren communicatie met auto immobilizer regelmodule; de storingscode is niet actief.
Kreeg het advies om de reserve sleutel te gaan gebruiken om te kijken of het probleem zich dan weer gaat voordoen.
Er zaten nu echter soms maanden tussen dat ik de storing soms kreeg.
Nu is het wel het geval dat ik in mei van dit jaar er eachter kwam dat de voorruit lek was en dat het water via de bovenzijde van de ruit naar binnen liep en er ook water op het contactslot lag, wat ik gelijk heb weggeveegd.
Kan het soms toch aan het contactslot liggen?
Bij het opnieuw proberen geen probleem en wijtte ik het aan het niet goed intrappen van de koppeling of niet ver genoeg doordraaien van de sleutel.
Gisteren echter toen ik de auto na de APK ging ophalen het zelfde probleem.
Nu kreeg ik echter bij het contact naar "0" terug draaien de melding "Sleutel, service vereist"
Monteur er bij gehaald en na het opnieuw proberen starte de motor natuurlijk weer wel.
Diagnose pc eraan en gaf de volgende storingen:
BCM-U042868: Ongeldige gegevens ontvangen van stuurhoeksensormodule - Op algoritme gebaseerde storingen - Evenementinformatie; De Storingscode is actief
ECM-U016700: Verloren communicatie met auto immobilizer regelmodule; de storingscode is niet actief.
Kreeg het advies om de reserve sleutel te gaan gebruiken om te kijken of het probleem zich dan weer gaat voordoen.
Er zaten nu echter soms maanden tussen dat ik de storing soms kreeg.
Nu is het wel het geval dat ik in mei van dit jaar er eachter kwam dat de voorruit lek was en dat het water via de bovenzijde van de ruit naar binnen liep en er ook water op het contactslot lag, wat ik gelijk heb weggeveegd.
Kan het soms toch aan het contactslot liggen?
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Bij mij vorige maand ook contactslot vervangen.
Viel niet uit te lezen door de dealer. Bij mij geen melding, allen deed de auto soms helemaal niets en na drie keer draaien wel.
Op advies van de dealer nieuw slot besteld en zelf ingebouwd. Sinds die tijd geen problemen meer.
Wel € 200,- armer voor diagnose en nieuw contactslot.... jank!!!
Viel niet uit te lezen door de dealer. Bij mij geen melding, allen deed de auto soms helemaal niets en na drie keer draaien wel.
Op advies van de dealer nieuw slot besteld en zelf ingebouwd. Sinds die tijd geen problemen meer.
Wel € 200,- armer voor diagnose en nieuw contactslot.... jank!!!
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
- Schorpioen
- 5th Gear member
- Berichten: 1283
- Lid geworden op: 04.07.2011 - 20:10
- Locatie: Westland
Bij mij is toch alsnog het contactslot vervangen.
Wat me trouwens opvalt zijn de verschillende prijzen die berekend worden.
€ 200,00 voor contactslot en diagnsoe ( zelf monteren)
€ 350,00 incl. montage.
Ik was incl. diagnose en montage € 293.03 kwijt.
Contactslot kost € 169.40 (Incl. BTW)
Wat me trouwens opvalt zijn de verschillende prijzen die berekend worden.
€ 200,00 voor contactslot en diagnsoe ( zelf monteren)
€ 350,00 incl. montage.
Ik was incl. diagnose en montage € 293.03 kwijt.
Contactslot kost € 169.40 (Incl. BTW)
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

Het leven is al kort genoeg.
Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)

V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)

- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Zo, wat had ik graag verstand willen hebben van de techniek in een auto.strui901 schreef: Los kopen en zelf doen.
Zo moeilijk is het niet, het is vooral arbeidsloon.
Zie http://s1059.photobucket.com/user/glank ... t=3&page=1
Als ik de plaatjes mag geloven kun je hem zelfs nog repareren.....
