Chiptuning bij Bullpower
- VolvoRob
- 5th Gear member
Tja, chiptuning, het blijft altijd een afweging van voor- en nadelen. Als je je wilt beperken tot alleen de chiptuning zonder daarbij ook in de aandrijflijn een upgrade uit te voeren (en ik denk dat 99,9% geen upgrade heeft.....dat zou qua kosten gigantisch de pan uit rijzen) is het wel logisch dat je zelf de gevolgen accepteert (en niet Volvo Nederland daar mee lastig valt). Ik zie nog steeds geen voordelen, maar ik respecteer zeker de mening van hen die wel voorstander zijn van chiptuning.
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
-
- 3rd Gear member
:tongue1:Zonder bemiddeling van Rica doen ze dat nu wel, en?
"Rica als goden", tjeumig kerel overdrijven is ook een vak...:roll:Jij ziet in Rica "goden"
Ghegheghe, Volvo met Lpi staat ze idd niet om te springenLudo schreef:Rica wou niet eens aan mijn auto beginnen.
was niet mogelijk/zou niet werken.
NordicTurbo.nl
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Dat is het grappige, als het stuk is gegaan wordt het (OOK DOOR RICA) weer snel in de oude staat teruggebracht en gaan we snel bij de dealer klagen dat het stuk is, garantie is en dat hij per direct maar een vervangende auto in dient te zetten, echt een superservice van de tuner!.VolvoRob schreef:Tja, chiptuning, het blijft altijd een afweging van voor- en nadelen. Als je je wilt beperken tot alleen de chiptuning zonder daarbij ook in de aandrijflijn een upgrade uit te voeren (en ik denk dat 99,9% geen upgrade heeft.....dat zou qua kosten gigantisch de pan uit rijzen) is het wel logisch dat je zelf de gevolgen accepteert (en niet Volvo Nederland daar mee lastig valt). Ik zie nog steeds geen voordelen, maar ik respecteer zeker de mening van hen die wel voorstander zijn van chiptuning.
-
- 4th Gear member
@bart. Je bent anti tuning, das overduidelijk. Is ook je goede recht maar je schrijft dat safe-tuning niet bestaat. Wij als volvo liefhebbers zullen allen stellen dat Volvo kwalitatief op zijn minst gelijk is aan VAG. Misschien weet je ook dat VAG al jaren chiptuning ONDER GARANTIE aan de klanten aanbiedt. Ik denk, nee sterker ik weet zeker dat een volvo motor binnen bepaalde grenzen veilig te tunen is. Het is:
a. een gat in de markt
b. voorkomt m.i. veel gezeik (zoals jij op onderdelen ook terecht beschrijft); het is ook van de zotte dat tuning wordt geplaatst, problemen ontstaan, tuning wordt verwijderd en de dealer de schuld krijgt; helemaal mee eens.
Uit je antwoorden vermoed ik dat je een zakelijke relatie hebt met ons geliefde merk. Misschien kun je bepleiten dat men zelf met goede software komt. Of een preferred supplier (chiptuner). Volgens mij is bij VAG dat (der) Abt.
Zelf heb ik overigens al diverse auto's gereden die zorgvuldig, met liefde en beleid getuned waren. Heeeel veel km's gereden zonder problemen, dus het kan wel. Ik heb laatst een tuner op de proef gesteld door te vragen of ze de turbodruk van mijn d5 met 0,4 wilden verhogen (had ik echt niet gewild hoor!!) maar men weigerde het beleefd, ook tegen goede betaling.
Reacties zijn altijd welkom.
Groeten,
Gerard.
a. een gat in de markt
b. voorkomt m.i. veel gezeik (zoals jij op onderdelen ook terecht beschrijft); het is ook van de zotte dat tuning wordt geplaatst, problemen ontstaan, tuning wordt verwijderd en de dealer de schuld krijgt; helemaal mee eens.
Uit je antwoorden vermoed ik dat je een zakelijke relatie hebt met ons geliefde merk. Misschien kun je bepleiten dat men zelf met goede software komt. Of een preferred supplier (chiptuner). Volgens mij is bij VAG dat (der) Abt.
Zelf heb ik overigens al diverse auto's gereden die zorgvuldig, met liefde en beleid getuned waren. Heeeel veel km's gereden zonder problemen, dus het kan wel. Ik heb laatst een tuner op de proef gesteld door te vragen of ze de turbodruk van mijn d5 met 0,4 wilden verhogen (had ik echt niet gewild hoor!!) maar men weigerde het beleefd, ook tegen goede betaling.
Reacties zijn altijd welkom.
Groeten,
Gerard.
-
- 2nd Gear member
Tuning is helemaal niks mis mee...MITS het maar goed gebeurt...
Ik rij al een hele poos met mn sierra cossie met 350pk...en dat uit een 2liter...
De fabrikanten moeten gewoon een compromis sluiten als ze een auto op de markt brengen...emmissie waardes, geluid, verbruik...etc etc..
Als ze hier minder last van hadden..dan hadden sommige modellen echt wel meer power gehad...
Maar goed...dat is nou eenmaal niet...maar dan zit er nog zat reserve in de motoren....en daar springen de chiptuners handig op in...
VAG ziet er ook brood in...en doet dat ook onder garantie...
Maar goed...ik denk dat een d5, 2.4t, t5 en een r model schreeuwt om gechipped te worden.....en met de atmo 2.4 140pk en 170pk haal je er ook relatief veel uit...voor alleen een chippie...
Ik rij al een hele poos met mn sierra cossie met 350pk...en dat uit een 2liter...
De fabrikanten moeten gewoon een compromis sluiten als ze een auto op de markt brengen...emmissie waardes, geluid, verbruik...etc etc..
Als ze hier minder last van hadden..dan hadden sommige modellen echt wel meer power gehad...
Maar goed...dat is nou eenmaal niet...maar dan zit er nog zat reserve in de motoren....en daar springen de chiptuners handig op in...
VAG ziet er ook brood in...en doet dat ook onder garantie...
Maar goed...ik denk dat een d5, 2.4t, t5 en een r model schreeuwt om gechipped te worden.....en met de atmo 2.4 140pk en 170pk haal je er ook relatief veel uit...voor alleen een chippie...
-
- 1st Gear member
Met www.Chipmeister.nl heb ik goede ervaringen..... Ook goede nazorg en de mogelijkheid om schade te verzekeren. Ze maken zelfs de auto weer origineel op het moment dat je hem wilt verkopen GRATIS!!!
- Bover
- 8th Gear member
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ++automaat
Bovenstaande link geeft mogelijk wat info.
Als je wilt chippen is mijn mening dat je goed luistert naar de deskundige op dat gebied ( of wie je daarvoor aanziet..)
Mogelijk is Rica of Chipmeister of Fasttech allemaal even deskundig.....
Uiteindelijk gaat het gewoon om de klik, net als bij een garage of monteur en het vertrouwen dat je volvo geen schade oploopt...
Mijn ervaringen bij www.fasttech.nl in Neede zijn super goed.
Ook prijstechnisch zeeeer concurerend.
( nee ik heb geen belangen hier
) Deel alleen de ervaring.
Fasttech heeft ervaring met de volvo. Van 440 tot D5 naar T en R
Mijn auto is mooi gemodificeerd en ben echt super tevreden.
Bovenstaande link geeft mogelijk wat info.
Als je wilt chippen is mijn mening dat je goed luistert naar de deskundige op dat gebied ( of wie je daarvoor aanziet..)
Mogelijk is Rica of Chipmeister of Fasttech allemaal even deskundig.....
Uiteindelijk gaat het gewoon om de klik, net als bij een garage of monteur en het vertrouwen dat je volvo geen schade oploopt...
Mijn ervaringen bij www.fasttech.nl in Neede zijn super goed.
Ook prijstechnisch zeeeer concurerend.
( nee ik heb geen belangen hier

Fasttech heeft ervaring met de volvo. Van 440 tot D5 naar T en R
Mijn auto is mooi gemodificeerd en ben echt super tevreden.

BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
- VolvoRob
- 5th Gear member
Hoi Bover,
Nog bedankt voor de tip. Ik ga ook eens bij Fasttech shoppen!!
Nog bedankt voor de tip. Ik ga ook eens bij Fasttech shoppen!!
RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Ik lees dat naast extra vermogen de auto ook zuiniger met benzine omgaat. Kan iemand mij vertellen wat dit scheelt. Onze 2.4t heeft een verbruik van 1 op 9. Een chip kost ongeveer €400,-
Die extra vermogen doet me niet zoveel, zuiniger rijden wel.
Die extra vermogen doet me niet zoveel, zuiniger rijden wel.
- VolvoRob
- 5th Gear member
Elke "chipper" spreekt van zuiniger rijden (= rendementsverbetering). Bij een aangenomen rendementsverbetering van circa 15%: als je gemiddeld 70 Euro betaalt voor een volle tank, zou je die 400 Euro er na 40 tankbeurten uit hebben. Dat is voor de meeste dieselaars dus in ongeveer 1 jaar.NOS schreef:bij de een maakt het de auto wel zuiniger maar dat is zeker niet altijd zo. En 400 euro haal je er echt niet uit!

RadExpress 255 - 1955
RadExpress 255 - 1955
- Bover
- 8th Gear member
Ik ben zuiniger gaan rijden en haal die 400 euro er makkelijk uit met bijna 60.000km op jaarbasis. Het ligt natuurlijk aan de totale km.NOS schreef:bij de een maakt het de auto wel zuiniger maar dat is zeker niet altijd zo. En 400 euro haal je er echt niet uit!
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019