Begin mei heb ik mijn V50 gekocht in Leipzig (Duitsland). Bij het maken van de testrit werkte het navigatiesysteem prima en had hij ook sattelietontvangst.
Vervolgens ben ik met de auto, zonder navigatie overigens, naar Nederland gereden.
Na twee weken ongeveer wilde ik het navigatiesysteem uitproberen, echter stond de kaartlokatie nog steeds in Leipzig.
Ook had ik 0 ontvangst bij de sattelieten, erg vreemd.
Aangezien ik in elk geval mijn kaarten weer up-to-date wil brengen voor mijn vakantie (zit nu nog een kaart uit 2006 in), is het natuurlijk wel handig om ontvangst te hebben. Ik heb al wat speurwerk gedaan op het forum.
Ik heb onder andere gekeken naar de aansluitingen op de haaienvinantenne en op de versterker links in de kofferruimte.
Naar mijn bescheiden mening zaten beide stekkers nog goed op de aansluiting.
Ik heb verder eens gekeken naar de mogelijkheid om een externe GPS-antenne aan te sluiten op de versterker.
Alleen is mijn vraag dan welke ik hiervoor moet hebben. Ebay en Marktplaats bieden er enkele aan voor een VolvoV50, echter hierbij staat, dat deze voor de HU-1205 zijn. Op Google zie ik dan echter, dat dit een ander model geluidsinstallatie/navigatie betreft. Maakt dit iets uit, of zijn deze aansluitingen hetzelfde?
En werkt de telefoonaansluiting dan wel nog, als ik de oude stekker loshaal en hier een externe antenne voor in de plaats zet?
Heeft er iemand dezelfde ervaringen of al een oplossing hiermee? Ik ga over twee weken op vakantie en zou dan graag een werkende navigatie hebben.
Ik weet het....veel vragen, maar ik doe een beroep op jullie expertise!
Alvast bedankt
V50 T5 2004 geen sattelietontvangst
-
- 1st Gear member
Op goed geluk maar eens een GPS-antenne besteld, maar helaas had deze de verkeerde aansluiting.
Een oplossing met de losse kabel leverde helaas ook niks op.
Als ik het zo goed bekijk heeft Volvo een kabel met FAKRA aansluiting.
Iemand hier ervaring mee?
Een oplossing met de losse kabel leverde helaas ook niks op.
Als ik het zo goed bekijk heeft Volvo een kabel met FAKRA aansluiting.
Iemand hier ervaring mee?
-
- 1st Gear member
Ik ben niet naar de dealer geweest. Ik wil eerst proberen om het zelf op te lossen, indien mogelijk.
Als ik de berichten op dit forum lees is de dealer niet altijd in staat om het juiste probleem, dus al helemaal niet de oplossing, vast te stellen bij een niet werkende GPS.
Voor 10 euro heb ik een externe GPS-antenne en kan ik eerst kijken of dat het probleem zou kunnen verhelpen.
Als ik de berichten op dit forum lees is de dealer niet altijd in staat om het juiste probleem, dus al helemaal niet de oplossing, vast te stellen bij een niet werkende GPS.
Voor 10 euro heb ik een externe GPS-antenne en kan ik eerst kijken of dat het probleem zou kunnen verhelpen.