Van mijn V70 (2004, geartronic, 350000km) werkt de airco niet meer. Vermoedelijk moet de aircopomp vervangen worden.
Ik ben bij de Volvo dealer langs geweest om naar een nieuw model te kijken.
Aangezien ik dan toch een behoorlijk bedrag bij moet betalen overweeg ik de airco te laten repareren en dan nog een tijd door te rijden.
Kan ik met een kilometerstand van 350000 nog andere problemen verwachten met bijv. de geartronic?
Ik las dat een eventuele reparatie van de geartronic behoorlijk duur is.
Ik wil voorkomen van de ene reparatie in de andere terecht te komen en dan uiteindelijk tot de conclusie komen dat ik beter wel voor inruil had kunnen kiezen.
doorrijden of inruilen
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Voor de muntjes die je bij een nieuwe moet leggen kun je natuurlijk een hoop laten repareren.
Met een V70 uit 2004 en 350k op de klok heb je geen afschrijving meer, tenzij je gevoel zegt dat je iets anders moet zou ik door blijven rijden en een nieuwe pomp monteren.
Met een V70 uit 2004 en 350k op de klok heb je geen afschrijving meer, tenzij je gevoel zegt dat je iets anders moet zou ik door blijven rijden en een nieuwe pomp monteren.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9310
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Even een gebruikte pomp laten opsturen door een demontagebedrijf. Wat zal het zijn, 100 euro? Zelf inbouwen of door de dealer laten doen en bijvullen. GT heb ik geen verstand van, maar misschien een keer laten flushen?
Verder krijg je rond die km stand een keer de voorwielophanging en stabilisatorstangetjes voor en achter.
Als je zelf het één en ander kan doen hoef je echt geen andere auto te kopen, en deze lekker afrijden. Voor deze krijg je toch niets meer.
Verder krijg je rond die km stand een keer de voorwielophanging en stabilisatorstangetjes voor en achter.
Als je zelf het één en ander kan doen hoef je echt geen andere auto te kopen, en deze lekker afrijden. Voor deze krijg je toch niets meer.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29575
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Het is inderdaad een kwestie van rekenen. Hoeveel moet je bijbetalen voor een nieuwere V70 en wat verwacht je aan komende reparatiekosten bij de huidige V70. Meestal is doorrijden minder duur of je moet ernstige pech krijgen met bijbehorende reparatiekosten. Sterkte met kiezen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
hm, in 9 van de 10 gevallen is het de magneetkoppeling van de aircopomp. Als dat zo is dan moeten er 1 of 2 ringetjes verwijderd worden, tientjeswerk. Is genoeg over geschreven op dit forum.av001 schreef: Van mijn V70 (2004, geartronic, 350000km) werkt de airco niet meer. Vermoedelijk moet de aircopomp vervangen worden.
Ik ben bij de Volvo dealer langs geweest om naar een nieuw model te kijken.
Aangezien ik dan toch een behoorlijk bedrag bij moet betalen overweeg ik de airco te laten repareren en dan nog een tijd door te rijden.
Kan ik met een kilometerstand van 350000 nog andere problemen verwachten met bijv. de geartronic?
Ik las dat een eventuele reparatie van de geartronic behoorlijk duur is.
Ik wil voorkomen van de ene reparatie in de andere terecht te komen en dan uiteindelijk tot de conclusie komen dat ik beter wel voor inruil had kunnen kiezen.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Kort en bondig: repareren en doorrijden!
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- dbosker
- 6th Gear member
- Berichten: 3320
- Lid geworden op: 18.01.2014 - 13:06
- Locatie: Weener
+1
Het rationele deel zegt altijd - doorrijden (goedkoper kun je niet rijden), echter een niet onbelangrijk deel van het beslissingsproces is de emotie (je wilt ook wel eens een keer iets anders)
Het rationele deel zegt altijd - doorrijden (goedkoper kun je niet rijden), echter een niet onbelangrijk deel van het beslissingsproces is de emotie (je wilt ook wel eens een keer iets anders)
laatste Volvo (960) verkocht
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Lekker doorrijden, volgende 2e hands auto's zal ook wel weer van alles hebben na verloop van tijd.
Airco pomp zoals hierboven wordt genoemd 2e hands halen. Je hebt airco bedrijven met no cure no pay regeling. Weet je meteen of er ergens nog een lekkage is. Nieuwe pomp eronder en weer laten afvullen. Vervangen van onderuit is het makkelijkste. Of bij een Volvo specialist, mag eigenlijk niet meer dan 400 euro kosten. Laat ook het interieurfilter en droger vervangen. Is dat aluminium blik wat meestal tegen het schutbord aan zit.
Daarna de airco nooit meer uitzetten, nouja die 5km voor je thuis bent regeling mag je wel aanhouden om de pomp droog te rijden. Maar die pompen gaan altijd kapot door alleen in de zomer te gebruiken. Airco kan ook gewoon verwarmen en dat is wat die doet in de winter. En verbruik stijging is minimaal bij die moderne auto's.
Onze eerste pomp ging bij 175.000 kapot. Zit nu een 2e hands op en de auto heeft nu 355.000 gelopen. 'Nieuwe' pomp heeft bij mij al 170.000 gelopen. Plus de kilometers in de vorige auto.
Airco pomp zoals hierboven wordt genoemd 2e hands halen. Je hebt airco bedrijven met no cure no pay regeling. Weet je meteen of er ergens nog een lekkage is. Nieuwe pomp eronder en weer laten afvullen. Vervangen van onderuit is het makkelijkste. Of bij een Volvo specialist, mag eigenlijk niet meer dan 400 euro kosten. Laat ook het interieurfilter en droger vervangen. Is dat aluminium blik wat meestal tegen het schutbord aan zit.
Daarna de airco nooit meer uitzetten, nouja die 5km voor je thuis bent regeling mag je wel aanhouden om de pomp droog te rijden. Maar die pompen gaan altijd kapot door alleen in de zomer te gebruiken. Airco kan ook gewoon verwarmen en dat is wat die doet in de winter. En verbruik stijging is minimaal bij die moderne auto's.
Onze eerste pomp ging bij 175.000 kapot. Zit nu een 2e hands op en de auto heeft nu 355.000 gelopen. 'Nieuwe' pomp heeft bij mij al 170.000 gelopen. Plus de kilometers in de vorige auto.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- strui901
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 12.06.2014 - 17:26
- Locatie: Overijssel
Verstandelijk gezien: doorrijden!
Maar goed, op een gegeven moment neem je emotioneel ook een beetje afscheid en heb je vaak niet erg veel zin meer om nog te investeren in je oudje.
Heb mijn Passat in januari ook weggedaan met 350000km. Had er ook nog € 1000,- aan kunnen verspijkeren en probleemloos verder kunnen rijden, maar heb toch een V50 D5 gekocht omdat een dikke motor al jaren op mijn verlanglijstje stond....
Maar goed, op een gegeven moment neem je emotioneel ook een beetje afscheid en heb je vaak niet erg veel zin meer om nog te investeren in je oudje.
Heb mijn Passat in januari ook weggedaan met 350000km. Had er ook nog € 1000,- aan kunnen verspijkeren en probleemloos verder kunnen rijden, maar heb toch een V50 D5 gekocht omdat een dikke motor al jaren op mijn verlanglijstje stond....
Laatst gewijzigd door strui901 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 2.0t 5cyl 5sp manual Momentum MY2006 - TE KOOP
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987
Volvo V50 D5 6sp manual Edition II MY2008
VW Passat Variant 1.9TDI 100pk Trendline MY2001
Opel Corsa 1.2 MY2007
VW Golf 1.9TDI 90pk Trendline MY2000
Volvo 340 1.4 DL MY1987