Het verschil in gemiddeld verbruik van een V50 T5 en V50 2.4 is heel erg klein (volgens fabrieksopgave ook maar 0,3l/100km gemiddeld). Een enthousiaste rechtervoet maakt natuurlijk het meeste verschil. Als ik veel snelwegkilometers rijd dan rijd ik gemakkelijk 150km meer op een tank dan bij voornamelijk stadsritjes. Maar dat zal wel bij meer auto’s zo zijn :)petrolhead2.5 schreef: Wat het verbruik betreft zal 't met een turbo benzine niet beter worden met een diesel echter wel. Ervaring met een V50 2.4 heb ik niet
Dat begint al bij 3500 rpm, de 140 pk kan ook flink toeren maken maar daarin is ie vrij mak, ik heb de mijn ook getuned (140 > 170) en vindt het verschil best groot, er is gewoon wat bij gekomen, en niks verloren gegaan ook niet bij lage toeren, dus zinloos allerminst.prwi schreef: Ik bedoelde de ongetunede 140pk vs de ongetunede 170pk. Die 170pk was een vrij zinloze variant, de 140pk heeft een mooier koppelverloop en die laatste 30 paarden komen pas los bij astronomische toerentallen.
Ach ja ik reed met de V70, een 2.4D ook 1 op 8 met de caravan erachter. als je caravan gaat rijden moet je niet op verbruik letten. Gewoon lekker rijden en als je dan wat meer stook kosten hebt na ja dat is dan maar zo. Ik kijk niet op een litertje meer of minder tijdens een vakantie.Oceanracer schreef: De 2.4 in mijn V70 (170PK) trek je zó naar de 100 km/u in z'n twee, reken erop dat dit snel genoeg gaat! Met caravan er achter (TTM 1300 kg) rijd ik alleen in z'n vijf vanaf 110 km/u, daaronder in z'n 4. Gemiddeld verbruik is dan tussen 1 op 7 en 1 op 8. Zonder caravan is het gemiddeld verbruik 1 op 12 met uitschieters naar 1 op 10 en 1 op 13.
Natuurlijk rijdt een turbomotor (vooral de low pressure) relaxer, maar bij goed gebruik van het juist toerentalbereik kom je echt niks te kort hoor.
+1jtb81 schreef: Met de 170 pk variant win je maar 8 pk dus ik denk dat niemand dat heeft laten doen.
Ik let daar wel op, een dikke 1000eu verstoken aan benzine vind ik zonde, daar kun je op vakantie een hoop leuke dingen voor doen. Met het aanhangertje 1:11 gereden en lekker doorrijden met 130 op de cruise.Hans oet Twent schreef:Ach ja ik reed met de V70, een 2.4D ook 1 op 8 met de caravan erachter. als je caravan gaat rijden moet je niet op verbruik letten. Gewoon lekker rijden en als je dan wat meer stook kosten hebt na ja dat is dan maar zo. Ik kijk niet op een litertje meer of minder tijdens een vakantie.Oceanracer schreef: De 2.4 in mijn V70 (170PK) trek je zó naar de 100 km/u in z'n twee, reken erop dat dit snel genoeg gaat! Met caravan er achter (TTM 1300 kg) rijd ik alleen in z'n vijf vanaf 110 km/u, daaronder in z'n 4. Gemiddeld verbruik is dan tussen 1 op 7 en 1 op 8. Zonder caravan is het gemiddeld verbruik 1 op 12 met uitschieters naar 1 op 10 en 1 op 13.
Natuurlijk rijdt een turbomotor (vooral de low pressure) relaxer, maar bij goed gebruik van het juist toerentalbereik kom je echt niks te kort hoor.
Nu met de Mondeo is het verbruik ook rond de 1 op 8 á 9. Enne ja ik let ook niet zo op de snelheidsmeter en rij altijd 100+.