De mails worden uit VCNL gestuurd. Veel dealers (en de contactpersonen die in de mails worden genoemd) waren nog niet eens op de hoogte van het aanbod. Laat staan dat ze konden/kunnen vertellen wat de Polestar tuning voor de PIH precies inhoudt.Paul schreef: Fantastisch om te zien dat 3 dealers je zo negatief adviseren over Polestar, dat er zoveel dealers hun mail niet lezen dat er acties zijn.... Goh in elke branche is het toch hetzelfde... Maar goed je dealer wil duidelijk geen geld verdienen en zal daar vast een reden voor hebben.
Zoals je hier kan lezen zijn er echt heel wat mensen enthousiast over, ook al is het een lullige 15PK, de auto rijdt nog beter en is nog sneller en zuiniger!
Dus laat die 3 winkels waar je geweest bent eens in zo'n auto rijden, want het klinkt niet alsof ze uit ervaring praten, maar goed, dat is een aanname van mij
PiH Tuning
- RoaldH
- 6th Gear member
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
2021 Tesla Model 3 RWD Deep Blue / White
2023 Peugeot 208 GT 136 Rouge Elixir
- RoaldH
- 6th Gear member
Ik ben daar ook als een van de eersten geweest. Toen was het ff zoeken naar hoe de procedure precies werkte.V60Majolee schreef: Voor zover ik weet is er sprake van een landelijke actie die tot eind augustus geldt. Ik ben er zelfs door mijn dealer per mail opgewezen waar dit specifiek vermeld wordt. Dealer Broekhuis.
2013 Volvo V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Polestar
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Vandaag met mijn wagen (V60D5) bij De Beemd in Eersel geweest.
Het is een geïmporteerde wagen maar staat nu dus ingeschreven in België.
Het was niet mogelijk om de Polestar software te laden.
Ik vermoed dat Volvo Zweden het VIN op België heeft geregistreerd staan ondertussen en dat daardoor Polestar ook zegt "nej" wat tuning betreft.
Dan houden we hem maar zoals hij is
Ik vermoed dat Volvo Zweden het VIN op België heeft geregistreerd staan ondertussen en dat daardoor Polestar ook zegt "nej" wat tuning betreft.
Dan houden we hem maar zoals hij is

Volvo V60 Polestar
Mijn wagen op Instagram -> www.instagram.com/volvov60polestar
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Klopt, was al eens ter sprake geweest.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 5th Gear member
Ik heb een geimporteerde wagen uit belgie. Ik heb gewoon polestar via de nl dealer erop gekregen hoor?V502.0d schreef: Vandaag met mijn wagen (V60D5) bij De Beemd in Eersel geweest.
Dan houden we hem maar zoals hij is![]()
Heb je hem in Belgie op kenteken laten zetten ? of geimporteerd en pas in NL op kenteken laten zetten ? Ik heb dat laatste gedaan.
- Arnold
- 5th Gear member
- Contacteer:
Gisteren de tuning laten uitvoeren. De auto was al snel maar nu nog .... sneller. Ja, als je weet dat het bestaat, ga je er toch voor. Ook het schakelen gaat soepeler.
Via Polestar.com/nl com kun je vervolgens je tuning registreren en vervolgens ontvang je van hen de badges voor op de auto en het certificaat.
Via Polestar.com/nl com kun je vervolgens je tuning registreren en vervolgens ontvang je van hen de badges voor op de auto en het certificaat.
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
- Volvov60polestar
- 2nd Gear member
Ik woon in België en heb hem ook in België op kenteken laten zetten.Autozoeker schreef: Ik heb een geimporteerde wagen uit belgie. Ik heb gewoon polestar via de nl dealer erop gekregen hoor?
Heb je hem in Belgie op kenteken laten zetten ? of geimporteerd en pas in NL op kenteken laten zetten ? Ik heb dat laatste gedaan.
De wagen zal nu, vermoed ik, bij Volvo bekend staan als een Belgische wagen - waardoor de tuning niet lukte.
Exact! Ik ga nog 1x informeren bij een andere Volvo dealer en eens horen wat die ervan denkt.NielsPHEV schreef: probleem zal zijn dat ie nu staat ingeschreven als een B auto
Maak me maar jaloersDriverV60 schreef: Gisteren de tuning laten uitvoeren. De auto was al snel maar nu nog .... sneller. Ja, als je weet dat het bestaat, ga je er toch voor. Ook het schakelen gaat soepeler.

Volvo V60 Polestar
-
- 2nd Gear member
Vandaag de Polestar Tuning laten installeren.
Het ging al snel maar door het gewicht van de auto waar het G kracht effect, wat
Krachten over het gehele autogewicht verdeeld, wordt het effect minder sterk.
Nu, na de Tuning, een vrij wegdek opgezocht en vol gas gegeven en krijg echt een buikgevoel. Ook het
Electriche gedeelte lijkt vlotter op te pakken. Schakelen gaat ook bij mij soepeler.
Dit is slechts een korte eerste impressie, maar voelt goed.
Verder vrees ik dat deze potentie onbenut blijft aangezien ik rustig en zuinig wil rijden,
maar het idee dat je king of the road kunt zijn als je de voet in de powerstand laat zakken
voelt goed! Ook in de hybrid stand pakt ie vlotter op.
Het ging al snel maar door het gewicht van de auto waar het G kracht effect, wat
Nu, na de Tuning, een vrij wegdek opgezocht en vol gas gegeven en krijg echt een buikgevoel. Ook het
Electriche gedeelte lijkt vlotter op te pakken. Schakelen gaat ook bij mij soepeler.
Dit is slechts een korte eerste impressie, maar voelt goed.
Verder vrees ik dat deze potentie onbenut blijft aangezien ik rustig en zuinig wil rijden,
maar het idee dat je king of the road kunt zijn als je de voet in de powerstand laat zakken
voelt goed! Ook in de hybrid stand pakt ie vlotter op.
- Ernst64
- 3rd Gear member
Wat je bedoelt is dat, door de grote massa van de auto, er meer kracht nodig is om te versnellen.Mikebravo100 schreef: Het ging al snel maar door het gewicht van de auto waar het G kracht effect, wat
Ondanks het grote koppel, bleef het "duw in de rug"-effect uit.
Dat heeft niets te maken met G-kracht.
245L-VAN LPG MY79
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
240-VAN 2.4D MY87
940 Polar Nordic 2.3ic MY98
V40 2.0 MY04
V50 2.4i Edition II MY08
V40 T5 Polestar Inscription MY18
XC70 3.0 T6 AWD Summum, met bijna alle opties MY11
EX40 TMP Ultra, Sage green, Lightning-pakket, trekhaak en runningboards
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
eens. Nu zou ik -belangrijker- eerst zelf met ene Polestar getunede versie willen rijden. Bij wie is dat mogelijk? Bij de dealers is dit niet eens zo eenvoudig.....Paul schreef: Fantastisch om te zien dat 3 dealers je zo negatief adviseren over Polestar, dat er zoveel dealers hun mail niet lezen dat er acties zijn.... Goh in elke branche is het toch hetzelfde... Maar goed je dealer wil duidelijk geen geld verdienen en zal daar vast een reden voor hebben.
Zoals je hier kan lezen zijn er echt heel wat mensen enthousiast over, ook al is het een lullige 15PK, de auto rijdt nog beter en is nog sneller en zuiniger!
Dus laat die 3 winkels waar je geweest bent eens in zo'n auto rijden, want het klinkt niet alsof ze uit ervaring praten, maar goed, dat is een aanname van mij
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
thnx. duidelijk en helder.DriverV60 schreef: Gisteren de tuning laten uitvoeren. De auto was al snel maar nu nog .... sneller. Ja, als je weet dat het bestaat, ga je er toch voor. Ook het schakelen gaat soepeler.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
Vandaag de tussenacceleratie gemeten van 80-120km met de dezelfde auto, zelfde traject, zelfde temp etc (uiteraard met de auto van een ander ivm garantie)
met obdlink mx en Torque pro
Polestar: powermodus 4,0 sec hybride 4,4
Rica stage 2 power modus 3,6 hybride 3,9
standaard power modus 4,2
V60 D6 MY14 Rood
-
- 4th Gear member
Interessant om te lezen. Ga je nog meer testen?V60Majolee schreef:thnx. duidelijk en helder.DriverV60 schreef: Gisteren de tuning laten uitvoeren. De auto was al snel maar nu nog .... sneller. Ja, als je weet dat het bestaat, ga je er toch voor. Ook het schakelen gaat soepeler.
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Goed werk ! Rica haalt er duidelijk veel meer uit, heb je standaard hybride ook gemeten (of wil je dat nog doen)HFH schreef: Vandaag de tussenacceleratie gemeten van 80-120km met de dezelfde auto, zelfde traject, zelfde temp etc (uiteraard met de auto van een ander ivm garantie)
-
- 2nd Gear member
Dat zijn indrukwekkende cijfers (bij dergelijke vermogens/snelheden is 0,6 sec. winst een aanzienlijk verschil).NielsPHEV schreef:Goed werk ! Rica haalt er duidelijk veel meer uit, heb je standaard hybride ook gemeten (of wil je dat nog doen)HFH schreef: Vandaag de tussenacceleratie gemeten van 80-120km met de dezelfde auto, zelfde traject, zelfde temp etc (uiteraard met de auto van een ander ivm garantie)
Hierbij kun je je dan wel afvragen of sneller ook beter is (technisch zou het natuurlijk eenvoudig zijn om er nog zo een 200 pk bij te toveren........). Bij Polestar blijft de fabrieksgarantie wel behouden en Polestar beperkt de vermogenstoename niet voor niets). Ik kan me toch niet voorstellen dat iemand het risico neemt van verval van farieksgarantie op een nieuwe auto van rond de 70.000 euro? Bij een oudere auto is het wellicht een ander verhaal, maar hier? Garantie van tuners lijkt, naar ik uit verhalen opmaak, ook een wassen neus. Ik ken althans geen voorbeeld van iemand die zijn motor in de soep heeft gedraaid, waarbij de tuner zei: "oooh, geen probleem, we betalen voor u een nieuwe a 10.000 euro". Die verschuilen zich ook weer achter allemaal voorwaarden (geen causaal verband aan te wijzen tussen motorschade en tuning etc....).
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van bijvoorbeeld andere forumleden met tuners zoals Rica etc. Hoe stelt deze partij zich op ingeval van motorschade? Ik hoor graag zowel de positieve als negatieve verhalen.
V70 2.5t momentum 2008
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
V60 d5 summum 2011 (polestar)
V60 d6
Op komst: xc90t8
-
- 2nd Gear member
standaard power modus 4,2 hybride eerder getest uit mijn hoofd iets van 4,7 of zelfs 5,0
Schakelgedrag polestar en rica weinig verschillend, bij beide geen schokken of dreunen.
Laatste versie van de stage 2 van rica lijkt ook duidelijk zuiniger
standaard power modus 4,2 hybride eerder getest uit mijn hoofd iets van 4,7 of zelfs 5,0
Schakelgedrag polestar en rica weinig verschillend, bij beide geen schokken of dreunen.
Laatste versie van de stage 2 van rica lijkt ook duidelijk zuiniger
V60 D6 MY14 Rood