Hallo,
Ik ben nieuw, mijn leaseauto staat klaar maar ik moet nog op 22 Augustus wachten i.v.m met start van mijn leasecontract.
- D4 R-Design
- Caspian blue
- Panoramadak
- Business pack connect
- 16 inch
Ik heb fotos gemaakt van de auto en de R-Design standaard wielen (16 inch), die zijn inderdaad niet zo mooi as de 17 inch.
Naast mijn auto stond ook andere D4 met andere kleuren en 16 inch wielen.
Groeten
V40 D4 Business 16 inch wielen
-
- Starter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door ChrisQ@v40 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- cstruik
- 2nd Gear member
Veel plezier alvast met de nieuwe auto. Ik vind alleen de motorkap niet zo mooi. Die kleurt niet mooi bij de rest van de auto
Wil je er nog andere (lees: grotere) velgen onder hebben, omdat je aangeeft dat je ze niet zo mooi vindt?

Wil je er nog andere (lees: grotere) velgen onder hebben, omdat je aangeeft dat je ze niet zo mooi vindt?
Huidige auto: Volvo V40 D4 R-Design Ice White; BusinessPack Connect, R-Design Plus; IntelliSafe Pro; Luxury Line; 18" Ixion II; Privacy Glass; 12v aansluiting kofferbak; Zwarte spiegelkappen.
-
- 2nd Gear member
Ik krijg ook de 16 inch wielen onder m'n R-design. Ik heb overwogen om er 17 inch van te maken. Ik heb echter geen zin om dat allemaal te regelen en daarnaast zijn mooiere velgen vaak erg duur in de lease. M'n auto gaat nu al € 350 netto per maand kosten, ivm de hoge eigen bijdrage die ik moet betalen (€ 250) vanwege onze leaseregeling. Ik zit daarbij al ruim boven m'n leasebudget, (€ 775 ipv € 700). En alles boven de € 700 moet ik volledig (+btw) als eigen bijdrage betalen. Ik heb ipv velgen dan liever wat opties / een pakket voor dat geld.
Maar ik vind 16 inch er ook nog goed uitzien! Het is niet te klein. 17 inch is mooier (18 vind ik te groot en niet mooi meer), maar niet zoveel mooier om er extra voor te betalen. Bovendien is 16 inch wat comfortabeler (ook wel prettig). Maar het is en blijft natuurlijk een kwestie van smaak
Maar ik vind 16 inch er ook nog goed uitzien! Het is niet te klein. 17 inch is mooier (18 vind ik te groot en niet mooi meer), maar niet zoveel mooier om er extra voor te betalen. Bovendien is 16 inch wat comfortabeler (ook wel prettig). Maar het is en blijft natuurlijk een kwestie van smaak

-
- Starter
Motorkap in wit was een speciale optie
die moet nog helemaal uitgepakt worden.
Ik heb de auto in April besteld en ik had nog niet de 16 inch wielen gezien (ook de niet auto trouwens), ik vind dat ze niet helemaal passen met de sportieve allure van de R-Design. Ik heb sowieso geen ruimte meer in mijn budget om nog 1000 Euro voor de 17 inch wielen te betalen.
De auto gaat voor mij rond de 210 Euro netto per maand kosten (eigenbijdrage = 0 want ik heb gekozen voor een lagere categorie) = fiscale waarde auto rond de 35.000 Euro. Ik ben dus wel een stuk goedkoper dan de V50 driveE (360 E per maand met 20% bijtelling) die ik moet straks inruilen.
Wat ik heb ook pas ontdekt (foutje van mij) is dat de verlichtingpak 2 niet inbegrepen in de business pack connect voor de R-design (wel voor andere modellen), dan moet jij het als extra optie of de luxury line voor de R-Design nemen... op dit forum les ik dat de verlichtingpak 2 niet zo groot verschil maakt (extra lamp zit niet eens in kofferbak, led lampjes niet zo zichtbaar).
Groeten

Ik heb de auto in April besteld en ik had nog niet de 16 inch wielen gezien (ook de niet auto trouwens), ik vind dat ze niet helemaal passen met de sportieve allure van de R-Design. Ik heb sowieso geen ruimte meer in mijn budget om nog 1000 Euro voor de 17 inch wielen te betalen.
De auto gaat voor mij rond de 210 Euro netto per maand kosten (eigenbijdrage = 0 want ik heb gekozen voor een lagere categorie) = fiscale waarde auto rond de 35.000 Euro. Ik ben dus wel een stuk goedkoper dan de V50 driveE (360 E per maand met 20% bijtelling) die ik moet straks inruilen.
Wat ik heb ook pas ontdekt (foutje van mij) is dat de verlichtingpak 2 niet inbegrepen in de business pack connect voor de R-design (wel voor andere modellen), dan moet jij het als extra optie of de luxury line voor de R-Design nemen... op dit forum les ik dat de verlichtingpak 2 niet zo groot verschil maakt (extra lamp zit niet eens in kofferbak, led lampjes niet zo zichtbaar).
Groeten
Laatst gewijzigd door ChrisQ@v40 op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
- jeroenv_
- 2nd Gear member
Klopt, bij mij kwam het ook neer op zo'n 35E per maand extra om naar 17" te gaan. Ik weiger echter om op de 16" rond te blijven rijden, zeker onder een R-design horen gewoon grotere velgen imo. Heb daarom maar besloten om straks gewoon zelf een set 18" kopen (velgen en banden) en hou de 16" waarop hij wordt afgeleverd dan voor de winterbanden die wel in m'n contract zitten. Met geld wat ik dan bespaar (12x35=420E per jaar) is het nog voordeliger om zelf een keer een nieuwe set 18" banden te kopen als die aan vervanging toe zijn.rob1985 schreef: Ik krijg ook de 16 inch wielen onder m'n R-design. Ik heb overwogen om er 17 inch van te maken. Ik heb echter geen zin om dat allemaal te regelen en daarnaast zijn mooiere velgen vaak erg duur in de lease.
Oke, je hebt dan 1x de aanschaf van de velgen en banden, maar die blijven toch ook altijd geld waard om later 2e hands te verkopen, in tegenstelling tot de leasevelgen die ja na x jaar weer mag inleveren.
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
- Antoninho
- 1st Gear member
Slimme zet Jeroen!jeroenv_ schreef: Oke, je hebt dan 1x de aanschaf van de velgen en banden, maar die blijven toch ook altijd geld waard om later 2e hands te verkopen, in tegenstelling tot de leasevelgen die ja na x jaar weer mag inleveren.
Persoonlijk, maar dat is een kwestie van smaak, vind ik dat er minimaal 17" sloffen onder horen.
Lease: Volvo V40 D4: R-Design Plus Line, Business Pack Connect, Sensus Connect Premium Audio, Scandinavian Line, Luxury Line, Security Line, Intellisafe Pro Line, Black Sapphire metallic, leder Charcoal, DAB+, Verlaagd sportchassis, Stuurbekrachtiging, Extra getint en waterafstotend glas, 18" Midir
Private: BMW Z4 Roadster 2.5i, Monacoblau metallic, Full Leather, Navigation Professional, 17" Turbine Styling 201
Private: BMW Z4 Roadster 2.5i, Monacoblau metallic, Full Leather, Navigation Professional, 17" Turbine Styling 201
-
- Starter
Heeft iemand een link waar ik een goedkoop 17 inch set voor mijn V40 kan kopen? Op de Volvo prijslijst ik zie de Freja zomerwielen set 17 inch met 205/50 R17 banden kost al gauw 995 Euro.
-
- 2nd Gear member
Op Marktplaats kun je wel wat vinden denk ik.
Misschien dat ik na de eerste set zomer en winterbanden nog besluit om in privé 17 inch velgen te kopen, als ze voor een beetje schappelijke prijs te vinden zijn. Hebben jullie hier ervaring mee qua leasemaatschappij? Ik kan me voorstellen dat 17 inch banden misschien wat duurder zijn dan die 16 inch eco bandjes en dat ze die kosten willen doorberekenen.
Misschien dat ik na de eerste set zomer en winterbanden nog besluit om in privé 17 inch velgen te kopen, als ze voor een beetje schappelijke prijs te vinden zijn. Hebben jullie hier ervaring mee qua leasemaatschappij? Ik kan me voorstellen dat 17 inch banden misschien wat duurder zijn dan die 16 inch eco bandjes en dat ze die kosten willen doorberekenen.
-
- 6th Gear member
Nette auto in een mooie kleur! Mbt de velgen kan ik me voorstellen dat de koek een keer op is. Maar 18inch diamond cut grey zijn wel erg mooie velgen voor onder een v40, @rob1985. Zelf ben ik voor 17inch freija gegaan, de std waar leaserijdend D4 op rijdt op dit moment
!!
@jeroenv, Zelf banden en velgen kopen is uiteindelijk niet voordelig als je veel rijdt. Ook als de band lek gaat of kapot zit je zelf met de kosten. En 18inch is vrij prijzig! Daarnaast zit er een brandstof component in andere/grotere velgen. Dus weet niet of de lease dat zo leuk vindt, zou wel even overleggen.

@jeroenv, Zelf banden en velgen kopen is uiteindelijk niet voordelig als je veel rijdt. Ook als de band lek gaat of kapot zit je zelf met de kosten. En 18inch is vrij prijzig! Daarnaast zit er een brandstof component in andere/grotere velgen. Dus weet niet of de lease dat zo leuk vindt, zou wel even overleggen.
- jeroenv_
- 2nd Gear member
Met een set voorbanden doe je 35 a 40K, ik wel tenminste tot nog toe met al mijn auto's. Dit is ook wat ik ongeveer per jaar rij aan kilometers.V50 R schreef: @jeroenv, Zelf banden en velgen kopen is uiteindelijk niet voordelig als je veel rijdt. Ook als de band lek gaat of kapot zit je zelf met de kosten. En 18inch is vrij prijzig! Daarnaast zit er een brandstof component in andere/grotere velgen. Dus weet niet of de lease dat zo leuk vindt, zou wel even overleggen.
Aangezien je ook nog een gedeelte per jaar op winterbanden rijdt, zal ik dus na ongeveer anderhalf jaar 2 nieuwe voorbanden moeten kopen voor rond de 120E per stuk (prijs autobandenmarkt voor 225/40/r18). Dat is nog steeds voordeliger dan 420E per jaar extra betalen om op 17" te rijden. Het prijsverschil tussen 17" en 18" is namelijk echt niet meer zo heel groot.
Brandstof zit inderdaad ook in de leaseprijs, maar dat wordt toch altijd achteraf verrekend dus evt meerkosten komen voor de baas en niet voor de leasemaatschappij. En de baas heeft er geen problemen mee als ik er grotere velgen onder gooi

Lek of kapot rijden zijn dan inderdaad evt tegenvallende kosten, maar gezien het prijsverschil neem ik die gok wel.
Iets met "wie mooi wil zijn moet pijn lijden" ofzo

MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
-
- 6th Gear member
120euro voor een 18inch band? Op autobanden markt zijn de goedkoopste kwaliteitsbanden al meer dan 150euro p/s. En een beetje goed merk zit al snel rond de 180-200 euro p/s. Dan moet je ze nog plaatsen en balanceren, arbeidsloon kost ook een paar euro. Dus uiteindelijk is het niet zo veel goedkoper.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- jeroenv_
- 2nd Gear member
Maar jij kiest 225/45/18, ik 225/40/18. Dat scheelt aanzienlijk in prijs, en met die 120E heb ik ook alleen de topmerken geselecteerd.
Met jouw bandenmaat wordt de tellerafwijking echt veel te groot.
Met jouw bandenmaat wordt de tellerafwijking echt veel te groot.
-
- Starter
Mijn d4 r design business wordt pas 11 oktober geleverd. Ik heb de standaard 16 inch wielen. Misschien dat als ik het er niet mooi genoeg uit vind zien ik er wel 17 inch onder laat zetten. Maar dat ga ik dus echt wel via de leasemaatschappij laten doen. Misschien dat de kleur rebel blue er wel voor zorgt dat het meevalt, ben benieuwd.
-
- 3rd Gear member
17 inch is mooier en rijdt beter. Financieel is een geheel andere kwestie. Via leasemij lijkt me duurder (doen niets voor niks).
2004-2007 V40 1.9D europa navigator sport roofrails trekhaak mistlampen 120.000km mee gereden
2007-2010 V50 1.6D Kinetic roofrails trekhaak mistlampen 67000 km mee gereden
2010-2013 V50 1.6 D edition 2 saville grey , alu roofrails, trekhaak, 17"; Pegasus, 78000 km mee gereden
2013-2014 XC70 D5 summum, black, trekhaak, en nog wat dingetjes 18" zal er totaal 40000 km mee rijden
2014- (2019?) v40 d4 business, ocean race Blue II, 17'portunus
2007-2010 V50 1.6D Kinetic roofrails trekhaak mistlampen 67000 km mee gereden
2010-2013 V50 1.6 D edition 2 saville grey , alu roofrails, trekhaak, 17"; Pegasus, 78000 km mee gereden
2013-2014 XC70 D5 summum, black, trekhaak, en nog wat dingetjes 18" zal er totaal 40000 km mee rijden
2014- (2019?) v40 d4 business, ocean race Blue II, 17'portunus
- Rha007
- 5th Gear member
Een week of twee geleden heb ik mijn 16" winterset bij de dealer opgehaald, de zomerset is 17".
De foto's vertekenen een beetje, maar wellicht helpt het jullie een beetje.

De foto's vertekenen een beetje, maar wellicht helpt het jullie een beetje.

V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
- jeroenv_
- 2nd Gear member
Ik was al om, maar nu helemaal
In de winter op die balonbanden rijden oke, maar verder is het toch een veel strakker gezicht met die grotere velgen.

In de winter op die balonbanden rijden oke, maar verder is het toch een veel strakker gezicht met die grotere velgen.
- OGA244
- 8th Gear member
die moeten investeren in een wielenset en hebben hogere bandenkosten in de rob cijfers, dat belasten ze gewoon door..the taxman schreef: 17 inch is mooier en rijdt beter. Financieel is een geheel andere kwestie. Via leasemij lijkt me duurder (doen niets voor niks).