Vreemd probleem usb hu603

Alles over Audio - Video, Navigatie en communicatie in de auto
Plaats reactie
roger-v70
Starter

Hallo allemaal,

Mijn naam is Roger 30 jaar oud uit zuid limburg. Sinds kort bezitter van een v70n van 2000. Het is een 2.4 20v.
De wagen rijdt echt heerlijk. Hiervoor een c-max van 2010 gehad met alles erop en eraan maar deze lan echt niet tippen aan de veel oudere v70.

Nu mijn probleem;

Ik zag dat tussen de re voorstoel en de middentunnel een usb kabel lag. Ik dacht dus das fijn dan kan ik mp3 afspelen. Natuurlijk getest en ondanks hij wel mijn gsm en mp3 speler oplaad speelt hij niets af.

Nadat ik dit getest had merkte ik ineens dat ik via de ronde keuzeknop geen cd en cd changer meer kan selecteren. Cd erin hielp ook niet.

Ik heb toen alles eens losgehaald en er zat inderdaad een ronde stekker op de cd changer uitgang. Deze losgehaald en wat denk je; alles deed het weer. Stekker er weer terug in en alles deed het nog steeds. Zodra ik iets op de usb kabel aansluit komt het probleem weer terug.

Nu is mijn vraag; waarvoor zou die usb kabel dan zijn en waarom krijg ik dan die storing en waarom geen geluid?

Erg vreemd allemaal.

Alvast bedankt voor evt. replies!

Roger Afbeelding
Doeke Dobma
5th Gear member

Je hebt een begin en een eind van de kabel, er zit ongetwijfeld ergens een kastje tussen. Kun je dat lokaliseren door de kabel te volgen? Veel gebruikte plaats is het handschoenenvakje, wellicht dat ie daar tegen het 'plafond' zit?
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
roger-v70
Starter

Doeke Dobma schreef: Je hebt een begin en een eind van de kabel, er zit ongetwijfeld ergens een kastje tussen. Kun je dat lokaliseren door de kabel te volgen? Veel gebruikte plaats is het handschoenenvakje, wellicht dat ie daar tegen het 'plafond' zit?
Dat idee had ik inderdaad ook al. Helaas nog geen tijd gehad om verder te kijken. Ik zal zsm eens op onderzoek gaan. Het enigste wat ik wel vond in het dashboard kastje is onderstaande kabel maar ik zag als ik goed gekeken heb dat deze naar links gaat richting bestuurder. Is dit de uitleeskabel?

Mvg. Roger

Afbeelding
Doeke Dobma
5th Gear member

Nee, dit lijkt me eerder een iPod/iphone of galaxy kabel. Waarschijnlijk komt ie bij hetzelfde kastje uit als de USB kabel :)
Wat zou kunnen is dat het kastje achter de radio is gestopt en vanaf daar verlengkabels heeft.

Je uitleesstekker zit links bij je voeten, boven de hendel voor de motorkap.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Dat is een iPod dock kabel, 30 pins.
Als er een USB aansluiting zat kan er een Grom unit achter zitten (verbaast me dan niet dat deze gaar is) of een Parrot van het type MKi.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
roger-v70
Starter

VolvoTech schreef: Dat is een iPod dock kabel, 30 pins.
Als er een USB aansluiting zat kan er een Grom unit achter zitten (verbaast me dan niet dat deze gaar is) of een Parrot van het type MKi.
Dankjewel mannen!

Zal nog eens kijken of ik het kastje kan vinden. Maar aangezien het dus niet functioneerd zal ik het er maar uit halen. Jammer!

Grt!
Plaats reactie

Terug naar “Audio - Video - Navigatie - Communicatie”