Cruise control schommelt

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
1984arjan
Starter

Ik heb een Volvo S40 2.4 geartronic uit 2005.

Als ik de cruise control gebruik bij een snelheid van bijv. 120km/u dan kun je duidelijk voelen dat de auto licht versnelt en weer licht vertraagt. Duidelijk te voelen en erg vervelend dus. Maar alleen op cruise control. Geef je gewoon met de voet gas dan schommelt de snelheid niets. Verder ook nooit iets vreemds gehad met de auto.

Ben bij garage geweest en nieuwe software erin laten zetten, maar probleem nog niet weg. Bij uitlezen komen ze ook niets tegen. Garage stelde voor om evt. voor een bepaald bedrag te gaan storing zoeken, maar met de kans dat er dan nog steeds geen oplossing gevonden wordt.

Nu zie ik in andere topics ook wel ergens hetzelfde probleem vermeld staan, maar niet een duidelijke oplossing.

Wie weet wat de oplossing voor dit probleem is ??
Geitje
2nd Gear member

Ik herken dit niet, bij mijn auto, identiek aan die van jou maar uit 2008. Mijn cruise control is gewoon stabiel. Bij hellingen kan hij wel wat afzakken in snelheid, voordat hij terugschakelt. Verder is mijn snelheid altijd gelijk.

Heb je de auto net? Of is het een probleem wat nu nieuw is?
Volvo V50 2.4 (140pk), 2008, geartronic, 144.000km
1984arjan
Starter

Heb de auto intussen 5 jaar en dit probleem begon 3 maanden geleden ineens. Heb verder nooit problemen gehad met de auto. De rest is allemaal ok alleen op cc bij bijv. 120km/u begint die telkens heel licht te versnellen en langzaam te vertragen.
trissy1979
2nd Gear member
Contacteer:

Het kan maar zo zijn dat je lucht/massameter hier roet in het eten gooit. :( Dit komt meer dan eens voor helaas. Ik weet niet hoever jij uit de kanten van de Achterhoek woont maar anders heb ik hier een nieuwe ongebruikte liggen. Men heeft mij via Ebay helaas een onjuist exemplaar toegezonden. Wellicht is dit het proberen waard? Baad het niet, het schaad zeker niet. Die dingen moeten er echt om de 80000 km uit. ;)
Wellicht dat dit je kan helpen?
Groet,

Tristan
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”