Hallo allemaal,
Graag jullie hulp bij het volgende probleem. Ongeveer 2 weken geleden kreeg ik spontaan een foutmelding in het display van mijn Volvo S60 (2.4D, bj: augustus 2002).
Het gaat om de melding: SRS-Airbag service spoed.
Ik heb geen stekkers losgehad o.i.d. dus daardoor kan dit niet veroorzaakt zijn. Vanavond heb ik de auto uit kunnen lezen.
Daarbij komen de volgende foutcodes naar voren:
DIM-0003 SRS-lampje defect ciruit
DIM-0005 Rood waarschuwingslampje Storing in stroomkring
SRS-00D4 SRS-controlelampje. Onjuiste werking, permanente storing.
De lampjes op de DIM werken allemaal wel. Dus lampjes zijn niet defect.
Na het verwijderen van de foutcodes blijven deze wel eventjes weg, maar nadat de auto van contact en weer op contact wordt gezet dan verschijnen ze meestal meteen weer. Soms pas na twee of drie keer van contact en op contact, maar meestal meteen.
Heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
En werkt het hele SRS-Airbag gebeuren nu wel in het geval van een crash?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
SRS-Airbag service vereist spoed
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi Dexter,
Je airbag gebeuren is voor zover ik weet momenteel uitgeschakeld.
Het probleem is een bekend probleem en zit waarschijnlijk in je teller-klok.
mvgr Obbe
Je airbag gebeuren is voor zover ik weet momenteel uitgeschakeld.
Het probleem is een bekend probleem en zit waarschijnlijk in je teller-klok.
mvgr Obbe
- Dexter
- 2nd Gear member
Hallo Obbe,
Bedankt voor je antwoord. Je geeft aan dat het een bekend probleem is. Weet je dan misschien ook wat dit probleem precies is? Met andere woorden, hoe kan het verholpen worden?
Verder vind ik het wel erg vreemd dat het niet/niet goed functioneren van een lampje het hele veiligheidssysteem uit zou schakelen.
Weet iemand zeker of dit wel of niet zo is? Dit zou namelijk betekenen dat er een stuk meer haast is bij het verhelpen van de storing.
mvg,
Johannes
Bedankt voor je antwoord. Je geeft aan dat het een bekend probleem is. Weet je dan misschien ook wat dit probleem precies is? Met andere woorden, hoe kan het verholpen worden?
Verder vind ik het wel erg vreemd dat het niet/niet goed functioneren van een lampje het hele veiligheidssysteem uit zou schakelen.
Weet iemand zeker of dit wel of niet zo is? Dit zou namelijk betekenen dat er een stuk meer haast is bij het verhelpen van de storing.
mvg,
Johannes
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Oceanracer
- Geartronic member
Gewoon de tellerbak even verwijderen en de contactpunten van de lampjes reinigen en eens zien wat er dan gebeurt.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Dexter
- 2nd Gear member
Hallo Oceanracer,
Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de tellerbak verwijderd en de lampjes losgehaald en contacten gereinigd.
Alles teruggeplaats en de storingscode weer gewist. Helaas, de storing komt toch weer terug.
Geen effect dus.
Nog andere ideeen misschien?
p.s. 1 lampje van de tellerbak is nu kapot. De verlichting achter het display van de tijd en temperatuur doet het nu niet meer. Waar kan ik die lampjes kopen? Alleen dealer?
Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist de tellerbak verwijderd en de lampjes losgehaald en contacten gereinigd.
Alles teruggeplaats en de storingscode weer gewist. Helaas, de storing komt toch weer terug.
Geen effect dus.
Nog andere ideeen misschien?
p.s. 1 lampje van de tellerbak is nu kapot. De verlichting achter het display van de tijd en temperatuur doet het nu niet meer. Waar kan ik die lampjes kopen? Alleen dealer?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Dexter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oceanracer
- Geartronic member
Als je de juiste kleur wilt hebben, kun je inderdaad alleen bij de dealer terecht.
Ik denk dat je dan aan een los contact op de printplaat moet denken. Wellocht is opnieuw doorsolderen voldoende.
Ik denk dat je dan aan een los contact op de printplaat moet denken. Wellocht is opnieuw doorsolderen voldoende.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- trissy1979
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi Dexter,
Ik denk dat jij te maken hebt met het beruchte DIM-probleem. Er moeten bepaalde contacten op de print doorgesoldeert vermoed ik. Je zou eens contact op kunnen nemen met ETS.
www.ets1.nl
Succes!
Ik denk dat jij te maken hebt met het beruchte DIM-probleem. Er moeten bepaalde contacten op de print doorgesoldeert vermoed ik. Je zou eens contact op kunnen nemen met ETS.

Succes!
Groet,
Tristan
Tristan
- Dexter
- 2nd Gear member
Bedankt allemaal voor jullie reacties.
DIM probleem heb ik op het forum al vaker voorbij zien komen. Ik zal contact opnemen met ETS1.nl
Is er nog wel iemand die weet of de airbags nu nog wel functioneren?
Op de site van ETS1 staat namelijk dat er momenteel geen/minder reparaties uitgevoerd worden ivm een operatie/ziekte.
Kan dus even wat langer duren en ik vraag me daarom af of dit erg is ivm het eventueel niet werken van de airbags.
DIM probleem heb ik op het forum al vaker voorbij zien komen. Ik zal contact opnemen met ETS1.nl
Is er nog wel iemand die weet of de airbags nu nog wel functioneren?
Op de site van ETS1 staat namelijk dat er momenteel geen/minder reparaties uitgevoerd worden ivm een operatie/ziekte.
Kan dus even wat langer duren en ik vraag me daarom af of dit erg is ivm het eventueel niet werken van de airbags.
- Gerald de Groot
- 4th Gear member
- Contacteer:
Mogelijk heeft Obbe (VolvoTune) eerder tijd voor je. Het is alleen niet echt naast de deur..... Maar natuurlijk geen straf om een lekker stukje te sturen met die heerlijke 198 pk.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green