Volgens mij is update 2.0 ook niet helemaal zoals ik het topic geopend heb. Volgens mij is de juiste term "onderhoud 2.0" waarmee Volvo wil aangeven dat ze op een andere verbeterde manier onderhoud plegen. Dat stond namelijk op een spiegelhangertje wat ik na de beurt in mijn auto vond. Wat dat dan
precies inhoudt wordt niet omschreven. Er stond wel dat originele Volvoonderdelen gebruikt worden, maar dat is natuurlijk niet zo uniek (behalve natuurlijk dat andere merken geen Volvoonderdelen gebruiken

).
Meer een marketingpraatje zou ik zeggen, net als "klinisch bewezen" in alle wasmiddelenreclames.
De softwareupdate die ik gekregen heb is dus wel uitgevoerd, maar heeft voor zover ik nu kan inzien helemaal niks met "versie 2.0" van doen. Op zich is dáár niks mis mee, integendeel, maar er zullen wel vaker softwareupdates gedaan worden aan de motoren bij onderhoud.
Uiteraard geeft de dealer wel aan of er iets geupdate moet worden. Opmerkingen als "mijn telefoon wordt ook niet geupdate want dat vind ik eng" slaan m.i. nergens op in het kader van je auto, het is geen telefoon. Fabrieksupdates neem ik altijd mee (ook op mijn telefoon overigens), valt ook binnen de garantie.
Een net uitgeleverde D2/D4 zal vast al wel uptodate zijn. Daarbij is de D2 van nu niet de D2 van vorig jaar, dus misschien al wel een ander softwarepakket?
Overigens heb ik wel bij de dealer aangegeven dat - ondanks instructies van Volvo - mijn SCT niet geupdate mag worden. Die is immers gehacked, en ik heb geen zin om dat opnieuw te doen. Mijn SCT is overigens geblocked met een PIN als derden aan de slag gaan met de auto, dus onbruikbaar.
rebride schreef:
Update is perfect, is mijn ervaring ook, veel meer koppel bij lage snelheden en de koude start is echt perfect, het lijkt wel of de auto een andere motor gekregen heeft
Klinkt hoopvol
edit: correctie, service 2.0 en hier meer info
http://www.volvocars.com/nl/sales-servi ... fault.aspx