Sinds enkele weken hebben wij last van een erg slechte reactie van de centrale vergrendeling op het commando van de beide AB's/sleutels. Is er iemand die dit al eens eerder mee gemaakt heeft en/of weet waar te zoeken?
Plotseling (vooruit, na het bijvullen van de ruitenwisservloeistof zonder gereden te hebben) reageert CV 8 van de 10 keer matig tot zeer slecht op het gegeven commando met de AB. Alle deuren zijn goed dicht (ook de motorkap) en het maakt niet uit met welke sleutel (batterijtjes reeds vervangen) en op welke locatie (waar ik eigenlijk eerst aan dacht) de auto geopend wordt.
Top punt is dat ik naast de auto staand en na verscheidene keren seconden achter elkaar de ontgrendelknop te hebben ingedrukt, de auto maar met de sleutel geopend heb en door het alarm heen vlug gestart heb.
Uitlezen bij de dealer biedt geen soelaas, het enige wat ik vermoed dat het iets met vocht te maken heeft. Bij warm droog zonnig weer lijkt het minder vaak voor te komen.
Iemand met ideeën?
Plafonnière (unit bij binnenspiegel) verdacht? Deze is al eens vervangen ivm lekkage dakvenster.
Wisselvallig slecht werkende AB/centrale vergendeling
- Jers3n
- 5th Gear member
V90 Cross Country B5 PRO MY21 Denim Blue Metalic
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
XC70 D5 H6 Summum, Season Line, Design Sport Line 2007 Electric Silver Metallic
V40 1.9D SPORTS EDITION 2003 virtual blue
V70 T5 GT8 Nordic+, Polestar, Luxery Line, Family Line, MY15 Electric Silver Metallic
- friend
- 2nd Gear member
Beetje vreemd dat de dealer niet een beetje meer mee denkt, anders dan alleen uitlezen.
Als je weet waar het ontvangstdeel/antenne voor de AB zit kan je misschien eens met een föhn aan de slag om evt. vocht weg te blazen/verdampen en als het dan wel/beter werkt, dan weet je in ieder geval waar het zit (en hoe het op te lossen is).
Als je weet waar het ontvangstdeel/antenne voor de AB zit kan je misschien eens met een föhn aan de slag om evt. vocht weg te blazen/verdampen en als het dan wel/beter werkt, dan weet je in ieder geval waar het zit (en hoe het op te lossen is).
Laatst gewijzigd door friend op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 Plug-in Hybrid (Sensus Connected Touch*), S40, 850, 460, 242
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
(tussendoor: Peugeot, Renault, Fiat, Alfa Romeo, Audi, BMW)

(*)__________Torque___________________Flitsmeister__________________FlitsNav__________________Lovetoload__________________Parkmobile___________________Netflix____________
-
- 4th Gear member
Is het op 1 plaats? Bij je thuis bijvoorbeeld en heb je het op andere plaatsen niet?
Zo ja, kijk eens om je heen of er niet iemand een draadloos weerstation of iets dergelijks heeft gemonteerd.
Heb dit bij een vriend van me megemaakt, garagedeur niet meer open, zijn auto en mijn auto niet meer reageren op de a/b etc. Zelfz zijn start/stopsysteem van de auto reageerde niet meer. Van alles gedaan, andere frequenties op de garagedeur, auto (opel) terug naar de dealer, niets aan de hand. Toen kwamen we er achter dat de achterbuurman een draadloos weerstation had gekocht.
Batterijen uit het weerstation: alles werkte weer.
Wellicht een tip.
Zo ja, kijk eens om je heen of er niet iemand een draadloos weerstation of iets dergelijks heeft gemonteerd.
Heb dit bij een vriend van me megemaakt, garagedeur niet meer open, zijn auto en mijn auto niet meer reageren op de a/b etc. Zelfz zijn start/stopsysteem van de auto reageerde niet meer. Van alles gedaan, andere frequenties op de garagedeur, auto (opel) terug naar de dealer, niets aan de hand. Toen kwamen we er achter dat de achterbuurman een draadloos weerstation had gekocht.
Batterijen uit het weerstation: alles werkte weer.
Wellicht een tip.
480 es my 1988 225.000 sold
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
v40 1.9d 95pk europa my 2000 294.000 sold
v70 d5 2002 485.000 sold
v70 2.od 2010 sold 284.000
c30 1.6d 2009
v70 2.0d 2009
- Jers3n
- 5th Gear member
Het lijkt er op dat ik de oplossing gevonden heb.
Probleem zat m uiteindelijk ìn de AB. Meer specifiek, het batterijtje had blijkbaar zoveel speling/werd door het dekseltje niet (meer) goed genoeg gefixeerd dat het iets scheef kon gaan zitten en dan slecht contact maakte. Verklaart ook waarom het soms weer wel prima werkte en even later weer niet.
Opgelost door een rond (uitgeknipt) stukje plastic op het batterijtje te leggen. Deze kan nu niet meer van z'n plek en ont-/vergrendelen gaat weer als vanouds!

Probleem zat m uiteindelijk ìn de AB. Meer specifiek, het batterijtje had blijkbaar zoveel speling/werd door het dekseltje niet (meer) goed genoeg gefixeerd dat het iets scheef kon gaan zitten en dan slecht contact maakte. Verklaart ook waarom het soms weer wel prima werkte en even later weer niet.
Opgelost door een rond (uitgeknipt) stukje plastic op het batterijtje te leggen. Deze kan nu niet meer van z'n plek en ont-/vergrendelen gaat weer als vanouds!

- Oceanracer
- Geartronic member
Maar dat kan toch nooit bij beide afstandsbedieningen op exact het zelfde moment optreden?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Jers3n
- 5th Gear member
Ja, dat klopt, had ik me ook al bedacht. Het vreemde is dat de tweede AB het, volgens de gebruikster althans, de laatste tijd gewoon goed doet....
Dat laat een aantal mogelijkheden:
- ik heb na constatering van het probleem met 'mijn' AB, niet goed op zitten letten met het testen van beide AB's
- of ook daar heeft de heeft de batterij niet goed gezeten (heb ze wel beiden open gehad)
- of het euvel is toch nog niet (geheel) opgelost maar moet ik daar nog achter komen.......
- of wat ook nog kan, mijn idee van een goed functionerende AB wijkt duidelijk af van hoe mijn vriendin daar over denkt.
We zullen het zien, vooralsnog ben ik nog even tevreden......
Dat laat een aantal mogelijkheden:
- ik heb na constatering van het probleem met 'mijn' AB, niet goed op zitten letten met het testen van beide AB's

- of ook daar heeft de heeft de batterij niet goed gezeten (heb ze wel beiden open gehad)

- of het euvel is toch nog niet (geheel) opgelost maar moet ik daar nog achter komen.......

- of wat ook nog kan, mijn idee van een goed functionerende AB wijkt duidelijk af van hoe mijn vriendin daar over denkt.

We zullen het zien, vooralsnog ben ik nog even tevreden......

- Oceanracer
- Geartronic member
Dat laatste is ook het belangrijkste! 

Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- v70r2004
- 2nd Gear member
Sinds de invoering van het 4G mobiele netwerk (begin dit jaar) voor onze smartphone's, zijn er veel van deze storingen. Draadloze toepassingen hebben allemaal een stukje van de overvolle ether nodig, met het gevolg dat er meerdere toepassingen op dezelfde frequentie moeten werken (en storingen zoals hier beschreven tot gevolg). Je zou in een minder bevolkt gebied kunnen uitproberen of de AB daar wel werkt, en voor de zekerheid goede volle batterijen plaatsen (dan heb je het krachtigste signaal van je AB). Ik richt mijn afstandsbediening in geval van zo'n storing op de binnenspiegel, en druk het "open" knopje net zolang tot de auto open gaat. Indien dit niet lukt is de andere oplossing inderdaad met de sleutel openen. (Je hoeft om het alarm uit te krijgen niet direct te starten, de sleutel in stand II is voldoende).
V70 R
Volv in schaapskleren
Volv in schaapskleren