Vervangen Multiriem & tandriem + andere componenten

Plaats reactie
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Hallo,

Zou iemand mij kunnen zeggen, wat ik allemaal dien laten te vervangen, als ik mijn multiriem laat vervangen. ik heb het dan over de exacte onderdelen, zoals
riemspanners, poelie's, steunen.

Ik zie ook dat de poelie en vooral de bout van de stuurbekrachtiging wat roestig is. Als mijn motor bij de koude start in gang komt, dan hoor ik tot deze warm is, een gesjielp, geknars. In de Volvogarage heeft men de poelie van de dynamo/alternator reeds vervangen, maar het geknars is er nog altijd.

Ik ben dan ook van mening dat ik mijn riem(en) dan ook met alles op en aan dien laten te vervangen, om dit opgelost te krijgen.
Ik zie ook in vida dat de poelie van de stuurbekrachtigingspomp geen appart onderdeel is, weet iemand hier raad mee a.u.b.?

Alvast bedankt,
Msuidgeest
Geartronic member
Contacteer:

In mijn S90 zit een multiriem die onder andere over een spanner en een rol loopt. En die is als een set te koop. Ook de tandriem is te koop als een set: riem, spanner en eventueel waterpomp.

De dealer kan je ook helpen bij je keuze. Of anders misschien www.winparts.nl
Mark

Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
belgian-tsm
4th Gear member
Contacteer:

Ik heb even met de data die ik in Vida heb wat zitten bestuderen, ik denk dat ik wel paar dingen teveel heb.
De zaken in het grijs komen ook van bij de sectie cilinderkop en nokkenas, tandriempoelie met telkens andere nummers.

Ik ga er ook vanuit dat de poelie van de servopomp, vasthangt met de servopomp zelf, en dat dit enkel kan vervangen bij een compleet nieuwe servopomp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S80”